Meitsil on nuo Monroet ja kyllä ne nyt pelaa vielä hyvin (koputellaan puuta) Perinteiset iskarit vois kyl olla paremmat ja ehkä luotettavammat myös?
Mulla on kyllä nuo iskarit ja takajouset ihan loppu. Mulla ei tosin ole ollut käyttöä noille ilmaiskareille ollenkaan eli voisin hommata ne perinteiset. Kunhan vaan saisi selvitettyä minkälaiset ne ovat olleet alkuperäisinä.
Tukivarret ny ainakin on samat, sen oon ite tutkinu. Luulis ny, että raidevälikin on sama. Joku vuosi sitten kaverini vaihtoi Delta 88:n vetarit ja navat 5x5"-jakoisiin, että sai mieleisensä vanteet alle mikkä sattu olemaan itellä valmiina. Vahva mutu :lol:
Belltechin madalletun alustan iskarit on tulossa Capriceen. Edellisessä amerikan ihmeessä oli kybin cas-a-justit. On edulliset ja jämäkät. Niitä ainakin voi suositella, jos on normikorkuinen alusta. Madallettuun ei käy. Bilsteiniltä tietysti löytyy taattua laatua, mutta maksaa varmaan 500 €/kierros.
Mun -79:n alla on Konin punaset...Säädettävät ne on mutta iskari pitää olla melkeen kädessä kun säätää. Paina kasaan ja kierrä on säätö menetelmä, kolme asentoa löytyy. On pirun jäykät. Ei haisuakaan hinnasta, mut eivät varmaan oo merkkinsä takia ihan edullisia. Taitaapa olla niin että nykypäivän iskarit alkaa kaikki olemaan korkeapainekaasu mallisia...
Cp, ei kai siinä paljonkaan ole selvittelemistä, marssi varaosatiskille ja tilaa uudet vakioiskarit? Aiemmin mainittu Kyb on ainakin ihan asiallinen tuote. Ja jos jouset on loppu niin nekin vaihtoon, ei se paljon parane jos jouset on ihan finaalissa... Samantien kannattaa vaihtaa tukivarsien puslat, jos ne on orkkikset niin finaalissa on nekin.
Jeps töötin rele sanoi sopimuksensa irti, noh pittää uusia hankkia. Mutta onkos mitään hyviä ehdotuksia tuon ratin irroitukseen, kun tänään sitä purin, niin homma kusi siihen, että ratti ei lähtenyt irti, kaikki ruuvit ja mutteri on irti, mutta ei liiku. Jonkun asteinen ulosvetäjä olis varmaan hyvä, vai mitä mietlä työ ootte? Vai onko tähän olemassa joku kikka miten tuo irtoaa nätisti?
Ulosvetäjällä kannattaa ottaa ratti irti. Yhdestä entisestä Capricesta yritettiin kerran irroittaa nuijalla paukuttamalla siihen rattiputken päähän, niin ratin tiltti systeemi löystyi. Eikä edes lähtenyt irti sillä paukutustaktiikalla, vaan piti rakennella ulosvetäjä.
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös tohon ole ihan valmis ulosvedin olemassa? oisko ollu myynnissä ihan south westissä eikä ollut edes kallis.
ei liene kallis mutta sen ulosvetäjän tekaisee itsekin n. 10 minuutissa lattaraudan palasesta ja parista pultista.
Täällä voisi olla tietoa: muuttuiko edessä pyöränkaaret ja siis niiden lista Chevyssä vm. 1977 - 1979 vrt. 1980-1990 -välillä? Lokarithan varmasti muuttuivat konepellin kulmanmuutoksen takia, mutta tuo pyöränkaarikohta...? Traktori kun hinasi autoni piruvie tieltä ojaan, eikä päinvastoin. Juttua tuolla amerikanautoja talvikäytössä jos kiinnostaa lukea. Jos se lista on eri vanhemmassa ja jos sinulla sellainen on jouten, niin viewtopic.php?f=20&t=249275
Nyt tarttis neuvoa miten kannattais toimia, kun auto jää seisomaan 23-28 päivä ulos. Kylmäkäynnistyksessä on ollut ongelmaa ja nyt kylmällä autoa saa herätellä parikolme kertaa, että starttaa. Autossa löytyy myös maadoitus vika, joten akkua se hukkaa.
Miinus napa irti tuo seisookin aina yöt. Lähinnä mietin, että kannattaako jemmata bensaa sen verran, että sitä voi tuikata suoraan kaasariin sitten, kun autoa seuraavan kerran starttailee? Tämä kuulema helpottaa starttaamista?
bensaa suoraan kaasariin auttaa kyllä eli ota sitä jemmaan. akun kun viet sisälle lämpimään ja ehkä vielä lataakin sen täyteen niin on hyvät edellytykset saada vehkeet käyntiin
Jeps tattista. Eli ilman putsari irti ja kaasarista sisään vaan? Ryypyn läpästä vai itse kaasun läpästä sisään?
mä olen huljannu joka kurkusta bensaa sinne kaasariin. muutama esim. öljypurkin korkillista ja sen jälkeen kokeillu käyntiin. ei missään nimessä desilitroja kerralla sinne kaasariin.