Tänne Chevrolet Caprice sedanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NPP, 21.9.2008.

  1. puliraggari

    puliraggari 1st gear

    itellä on ny -83 305+350 caprice. melko siisti mutta...Katto tarvis saadaa omaan :D vinyylin alla kukkii aika railakkaasti :D
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    Sain vinkin Iltalehteä seuraavalta kaverilta ja todellakin milläs prinssi Daniel juuri sai Ahvenanmaalla kyydin: ei ole mersu, ei audi, eikä BMW, vaan:
    [​IMG]

    Kuninkaallisille sopiva peli siis Caprice!
     
  3. HT

    HT Gearhead

  4. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    On noi monen mielestä "lintat" kyllä hienoja vehkeitä oikessa kunnossa!
     
  5. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    kylläpä tuo oikialta vaikuttaa,tiiän siitä kun keskiviikkona nypläsin nuita lasien listoja oldsiin ja otin capricesta kiinnikkeet
     
  6. HT

    HT Gearhead

  7. putsipa

    putsipa 1st gear

    Eipä kehtaa uutta aihetta tehdä tälle kysymykselle. Niin millasia nää oikeasti on käyttiksenä ja ekana autona? Tarkotus olisi hommata viimenen laatikko mallinen sedan 5.0:lla ja ruiskulla.
     
  8. HT

    HT Gearhead

    Äärimmäisen mukavia ajaa.
    Yksinkertaista ja halpaa tekniikkaa. Helppo korjata ja osia löytyy hyvin.
    Isoja, ei kannata parkkitaloihin työntää.
    Suomessa ikänsä viettäneillä voi olla paljon ruostevikaa, tosin kyllähän kaikissa tuonikäisissä voi olla. Ei siis mitenkään erityisen ruosteherkkä.
    Halpoja.
    Alkavat olla siinä iässä, että kohta "oikeatkin" harrastajat pitävät hyväksyttyinä harrasteautoina. Oikeastihan nämä on tulevaisuuden klassikoita, joiden hinta alkaa vähitellen nousta.
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Listataan tänne myös tuo uusin hankinta '91 Caprice, joka on uutena palvellut edustusautona Rauman paperitehtaalla. Minä hain sen Parolasta. Sitä en tiedä missäpäin auto on pyörinyt siinä välillä.
     
  10. Holley

    Holley Gearhead

    Eka jenkkinä tällainen sedan olisi ollut parempi, kuin mitä oli Chevy II melkein millä mittarilla tahansa. No jos olisi ollut viimeisen päälle siisti Chevy II ja esim. 1500 eur Caprice, niin sitten ehkä voisi olla toisinpäin. Mutta siis siisti caprice on hyvä harrasteauto, joka toimii jopa käyttöautona. Mieti myös farmareita, ne kun on vielä halvempia.
     
  11. putsipa

    putsipa 1st gear

    Kiitoksia nopeista vastauksista. Itseä ei miellytä oikein farmari capricet.
     
  12. teddy-81

    teddy-81 1st gear

    elikkäs tollanen tuli hommattua kaverilta
    [​IMG]
     
  13. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Mites nyt kun pitäs uudet tuplaputket saada letukkaan ja edelliset on toteutettu siten että kuskinpuolen putki kiertää vaihdelaatikon apparin puolelta ja haluaisin saada sen suoraan vedettyä kuskin penkin alta. Pitäis laatikon kannatinpalkkia lähteä modaamaan ilmeisesti? Hankinko toisen kannatinpalkin ja teen kahesta palkista yhden joka tekee molemmin puolin laatikkoa mutkan että mahtuu putki kulkemaan suoraan?
     
  14. teddy-81

    teddy-81 1st gear

  15. G20

    G20 Gearhead

  16. G20

    G20 Gearhead

  17. hevimies

    hevimies Gearhead

    Onko kellään sedanistilla menossa purkuun tai omistuksessa ylimääränen takavakaajarauta? farmiin tarttis, eikä oikein tuota hockis:sin tankoa hinnan takia innostaisi ostaa.
     
  18. HT

    HT Gearhead

    Onko näissä 80-luvun autoissa käytetty galvanoitua/sinkittyä/yms peltiä ohjaamon sisälattioissa tai muualla päin koria?
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Vihdoin koitti se päivä, että tänne voi tulla kehuskelemaan "hankinnalla".
    Kaikista ihmeellisten ostajien, ym. järjestämistä jäynistä huolimatta onnistuin pickarin vaihtamaan Sedan Capriceen vuodelta -88.
    Liikehdinnästä vastaa 4.3 V6, eikä se siinä ihan huonokaan tunnu olevan.

    Käynnistyvyys on erinomainen ja bensa tuntuu maistuvan. Vaihteet vaihtuu oikein napakasti, eikä toimiva lukkoperäkään tunnu ääntelevän.

    Kaikenlaista pikkukivaa on tiedossa reuhkan kanssa kun mm. jarrut täristää ihan kunnolla, kuskinpuoleinen etupyörän laakeri ääntelehtii ja kittipaikkauksiakin näkyy olevan.
    Ääntähän maailmaan mahtuu, mutta hiukan särähtää korvaan takapyörän taakse sivulle päättyvät suorat putket.. Varsinkin kun ronttosen pudottaa lattiaan, niin äänimaailma on melko virkavaltaa kiinnostavan oloinen.
     
  20. mätkä

    mätkä Gearhead

    Onkos kukaan perehtynyt automaatti-ilmastoinnin sielunelämään? Oma 1978 mallinen Caprice toiminut pari vuotta ihan ok mutta nyt puhallin puhaltaa vain pienellä teholla koko ajan.

    Aiemmin kun käänsi vivun Defrost-asentoon niin puhalsi aina täysiä. En tiedä onko sekään oikein. Muut asennot toimi "järkevästi" noin 15 minuutin ajon jälkeen. Sitä ennen puhalsi hiljaa tai ei ollenkaan. Mutta nyt puhaltaa vain hiljaa kaikissa asennoissa ja klasit huurus;)
     

Kerro tästä muillekin!