Tänne Chevrolet Caprice sedanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NPP, 21.9.2008.

  1. kille77

    kille77 Gearhead

    caprice

    tänään tuli hommattua vm-80 caprice sedan käyttöpeliksi 8)
     
  2. CTS

    CTS Gearhead

    En nyt AVK:n autohausta Capricee löytänyt, mutta mun sininen ´88 Caprice sedan 4,3 meni lunastukseen n. kuukausi sitten.
    396 000 ajettu.
    Oisko linkkiä kuvaan, että vois tunnistaa varmasti?

    Jouduin työmatkalla 3 auton ketjukolariin kolmantena autona.
    Ekana ajanut rouva pelästy rampilta kiihdytyskaistalle tulevaa sorarekkaa niin, että linttas jarrut lukkoon satasen alueella.
    Sillä ja seuraavana tulleella toukokuussa rekisteröidyllä Corollalla oli lukkiutumattomat jarrut, mulla ei.
    Tilaa ei ollu väistää oikeelle eikä vasemmalle, joten pysäköin Capricen Corollan takapenkille.
    Corolla ja Caprice siis lunastukseen, tilanteen aiheuttaja poistui paikalta ajaen.
    Vaikka olin peräänajaja, sekä paikalle tulleet poliisit että myöhempi tutkinta olivat sitä mieltä, että vika ei ollut mun vaan jarruttajan.

    Sain varsin hyvät rahat vakuutusyhtiöltä, että sen suhteen asia meni hyvin.
    Harmittaa vaan Letukan puolesta, kun olin ajatellut siirtää sen eläkkeelle lähiaikoina.

    Auto toimi mulla ympärivuotisena käyttiksenä 7 vuotta.
    Tuona aikana sille ei tarvinnut tehdä juuri mitään. Tai olisihan sille kaikenlaista pitänyt, mutta toimi se laittamattakin. Kertaakaan ei tielle jättänyt.
    Käynnistäessä vähän pölläytti, mutta yhtä paljon se pölläytti jo silloin, kun sen ostin.
    Ruostetta siinä on korissa jonkun verran, mutta pohja oli ehjä ainakin viime leimalla.
    Keskikulutus ei niin säästeliäällä ajotyylillä 12 litran pinnassa. Parhaimmillaan kesällä maantiellä hissuksiin ajellessa jopa alle kympin.

    Kolarin aiheuttamista vaurioista en tiedä, ainakaan repsikan ovi ei enää auennut, eikä konepelti. Käynnistäessä kuului rapinaa kun ropelli otti kiinni syyläriin. Mutta ilman sorkkarautaa ei peltiä tarvinnut avata, että olisi nähnyt mitä oli tapahtunut.

    Toivottavasti joku kuitenkin siitä vielä auton tekee, olisi kiva nähdä se vielä tien päällä. Tykkäsin laitteesta kovasti, ja voin kyllä moista lämpimästi suositella vastaavan hankkimista suunnittelevalle.

    Tiedä vaikka joskus ostaisin sen takaisin. Sillä olen kuitenkin hakenut molemmat lapset kotiin laitokselta.
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eivät ole, koska farkussa on pidemmät iskarit. Tosin jotkin osavalmistajat myyvät samaa iskaria sekä farkkuun että sedaniin, joten ero ei voi olla radikaali, joitain senttejä. Yleensä myydään se sedanin iskari farkkuun, eli ulosjousto jää lyhkäsemmäksi. Toisinpäin voi iskari pohjata ääritilanteessa muutamaa senttiä aikaisemmin?

    Mutta tuskin sekään on äärimmäisen vakavaa?
     
  4. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    onko 80 luvulla muuttunut noi takaovet nois capriseis mulla on 89 ja tua oli joku takaoven tiiviste vm 86 asti?
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    80-90 sama kori ja samat ovet. Farkuissa ja sedaneissa eri takaovet koko ajan.

    1977-79 tiivisteet kai kuitenkin passaavat. Peruskori kun on sama kuin 80-90. Ovissa on kuitenkin erona mm. erilaiset pokaukset, eli ovet eivät passaa, mutta aukko on saman muotoinen ja kokoinen. Tiivisteet 1977-90 taitavat passata kaikkiin.

    Samoin farkun ja sedanin oven ero on "paksuudessa", eikä aukon muodossa ole huimaa eroa. Luultavasti sedanin ja farkun takaoven tiivisteet passaavat suht päikseen nekin?
     
  6. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Kiitoksia!
     
  7. hara64

    hara64 1st gear

     
  8. CTS

    CTS Gearhead

    Joo, kyllä se paikalle jäi, poistu vasta kun poliisi anto luvan.
     
  9. jar

    jar Gearhead

    Kuukauden verran harrastepelinä ollut tommonen '89 sedan. Paljon on suunnitelmia jo auton varalle, mutta pikku entisöinnillä edetään ensin. :lol:

    Joku mieto nokka, parempi imusarja ja putkisto on yksi visio. No täytyy ensin laittaa noi kokopunaiset takavalot takasin siihen ja muuta pientä.

    Onkohan näissä alkuperäisissä suomi-autoissa tehty kuinka nuo eurovalot (oranssit takavilkut), takana on ainakin siistit johdotukset, että onkohan noi
    ihan tollaset euromalliset ollu tehtaalta asti.
     
  10. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Itelläkin on ollu mieles noiden punaisten valojen laitto! mut hei kuulin semmosta juttua ku on ollu mieles laittaa toho capriceen 350 kone niin joku sano et ei sais muka laittaa et tos 88vm päästöt nousis liikaa ainakin jos olis viritetty?

    mitä tommonen 350 vaatii jos heittää 305 tilalle meinaa lupia ja muuta?
     
  11. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    mä ostin noin kuukausi sitten 91 sämpylä capricen 305cid käyttöautoksi, camarosta tuli näin kesäauto... On helwetin mukava peli, iso, hiljainen sisältä, ja ei kovin janoinen :lol: mutta eipä ole mikään raketti mutta... :odroll:
    en ole yli kuukauteen nähnnyt toista sämpylää liikenteessä :-?
     
  12. Teba

    Teba 3rd gear

    87 ylös päin tarvi valmistajalta tai maahantuojalta hiukkaspäästötodistuksen asennettavasta koneesta että täyttää päästöt vaikka olis samaa vuosikertaakin ko kone.
     
  13. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    1991 sedan-Caprice ollu nyt pari viikkoo alla ja ei voi kuin kehua! Viimeisen päälle hieno peli ajella, varsinkin hintaansa nähden!

    Ei kyl uskois kuinka erilaiselta auto voi tuntua verrattuna laatikkokoppaseen... itellä ollu '82 Le Sabre ja '81 & '85 Capricet.
     
  14. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Eihän kenellekään oo jääny nurkkiin pyörimään SEDAN Capricen 88-89 tai 90 perää? Itse asiassa en tarviis ku vetarit kyseisestä perästä, pitää siis olla sedan caprice ja tuo 88-90 ikä, 8,5", 10-bolt, ja 30 poorinen? Ja sitten se c-klipsi kiinnitys. Tartteisin sellasta osaa omaan sämpylä capriceen pulttijaon vaihtoa varten!
     
  15. hara64

    hara64 1st gear

    miksi pitää pulttijako vaihtaa?(joo,mä tiedän et oli tyhmä kysymys)
     
  16. Topias74

    Topias74 Gearhead

    No ei se tyhmä kysymys ollu, mut aina se kysytään kun tästä asiasta mainitsen! Eihän siinä 5 x 5 jaossakaan mitään vikaa oo muutakuin suppea valikoima vanteita! Tai saahan silläkin jaolla isoja vanteita mutta suurella summalla rahaa! Sanotaan että kaksinkertaisella summalla! Ja siihen 4,75 jakoon löytyy rutkasti enemmän vaihtoehtoja ja edullisesti!
     
  17. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    `81 sedani löytyy täältä.

    P.S. ostetaan punaiset takavalot ja tai koko paneli!
     
  18. jar

    jar Gearhead

    Pistetääs nyt tännekin ketjuun, jos joku on vaihtamassa eurovaloja jenkiksi capricessa. Eli Jarruvalokatkaisijalta on katkaistu se valkoinen johto, sen kun yhdistää, niin alkaa vilkut toimia kunnolla, siis myös jarruna. Euro kytkennässähän lisäjarruvalolta otetaan jarrut molemmille puolille, tätä ei sitten jenkkiversiossa tarvi.

    Vuorotteluvilkku edessä ja ojavalot (tai miten toi cornering light nyt kääntyis, kulmavalo :oops: ) kyllä tuo vähän näkyvyyttä pimeyteen 8) 8)
    Ne kun alkavat toimia myös tämän jälkeen, niinkuin pitää.
     
  19. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Sanokaas mikä tuossa vois olla vikana:
    Lähtee käyntiin, käy hyvin tyhjäkäyntiä mutta veto päällä sammuu eikä halua enää lähteä uudestaan käyntiin?

    Vinkkejä?
    Tekniikka siis tuo 4.3 TBI.
     
  20. Kaataja

    Kaataja 1st gear

    Eipä oo aiemmin tullu huomattua koko topiccia :eek: Mut meillä muijalla '89 sedani 4,3:lla, ollu tollasen reilun vuoden, puoltoista, peruskäyttiksenä. :eek:
     

Kerro tästä muillekin!