Tässä Lpr Mersu miehelle uusi projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja TopyCa, 17.9.2024.

  1. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Kärrä ostaa, kunnostaa ja myy $ 1 000 000 jollekin...
    En ole koskaan nähnyt enkä kuullut ko mallista. Minulla oli 1965 220SE aito avo. Nyt se lie $ 200 000?

    https://www.auto24.ee/soidukid/4110753
     
    karra ja SARKERI-71 tykkäävät tästä.
  2. karra

    karra Double Gearhead

    Meinasin kommentoida heti että ns laikka-karpioletti mutta onkin koripajan tekemä, taitaa olla Baur. Kiitos kumminkin vinkistä :odcool: . Nyt just ei jaksa syventyä tuollaiseen.
     
  3. karra

    karra Double Gearhead

    W111 cabriot on kalliita nykyään, kalleimpia ne flachkuhler eli matalamaskiset niissä kun 3,5 V8. Jopa yli $ 200.000,00
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  5. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Avo MB 220SE'n aikoihin etsin Coupe malleja ne olivat halpoja. Suomeenkin myin 4kpl.
    Erikoista oli, että 220SE & 250SE + manuaali oli hauskin ja mutkakatiellä nopein! Kone otti herkästi kierroksia ja olivat "urheilullisia" ajaa ja vaihtaa.
    280SE oli jotenkin laiska ja ajoin vain automaatilla. V8 autoja en ajanut, olivat harvinaisia.

    Sitten tuli pari firmaa joka alkoi tehdä niistä tarkkoja kopioita avomallista!
    Hinnat hyppäsi kovasti; $ 5-7000 olivat ennen ostaa. Sitten $ 12-15 000 taalaa... ja nousivat kun aihoita ei enää saanut halvalla.
    Jos olisin tiennyt....

    Noi Coupet olivat minusta kauniita, ajattomia ja ei liian kalliita ajaa arkenakin.

    Ei enää halpoja: https://www.classic.com/m/mercedes-benz/s/w111/coupe/

    PS. Noi Lokinsiipi Mersut ovat miljonäärien ja miljardöörien autoja... Siksi ne ei kiinnosta montaakaan tavan kuolevaista....
     
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Nyt oon nolona. Luulin että lokinsivet ovat aina alumiinikorisia, niissä kun on putkikehikkorunko.
     
  7. karra

    karra Double Gearhead

    Ostin eka W111 coupen, museorekisteröity 280 SE automaati Tampereelta 2004, 11 875 euroa, hinta muodostui kun näkemysero aina vaan puolitettiin kunnes käsityksemme kohtasi. Sain siitä 2010 muistaakseni 15k. Ostin saman tien maahan tullatun projektin, 1965 220 SEB coupe manuaalin muistaakseni 8k. Oli liian iso työ tehdä MR ja luovuin kympillä saatuani sen kilpiin.

    Jenkeissähän coupeista alettiin konvertoida cabrioita, mielestäni auto meni huonompaan suuntaan koska coupe on yksi kauneimpia mersuja mitä on tehty, ellei kaunein.

    2004 lokinsiivet maksoi 300k.
    2010 lokinsiivet maksoi 500k mitä seurailin.
    Milli posahti rikki noin 2014.
    Nythän ne saattaa maksaa enemmin.
     
    fmila tykkää tästä.
  8. SK

    SK Gearhead

    Harmi, että ei ole yhtään kuvaa katto päällä.
     
  9. karra

    karra Double Gearhead

    1968 W111 coupe oli SV-Auton kautta tullut ns NHL-auto, Nummisen Tepon. Teppoa en tavannut ostaessa vaan hänen asiamies hoiti myynnin. Tuttuni sitte otti Veharantaan yhteyttä ja kertoi että hänen tekemä mersu tuli Lappeenrantaan. Simo tarjosi apua jos tarvisi mitä osia etsiä jne.

    No kävinkin sitten Losissa syksyllä 2004 kun oli Meksikosta työmatkalta palaamasta. Simo esitteli pajaansa ja katsottiin valokuva-albumeista entisöityjen mersujen kuvia, mm Kurrin punainen avo W111. Se minun coupe olikin käynyt läpi vain huollon, ei mitään isompia töitä ollut tarvinnut tehdä; auto oli perussiisti, ajan patinaa oli mutta oli Tamperella museoitu, en muista milloin ... ehkä 1999 tms.
     
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  11. karra

    karra Double Gearhead

    TopyCa tykkää tästä.
  12. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

  13. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Hyvä että rahamiehet arvosti helmiä!
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Mallikoodi M100 saattaa kaivata selittämistä. Kyseessä on vuodesta 1963 vuoteen 1981 valmistettu 6,3 tai 6,8-litrainen bensiini-V8, joka liikutti Mercedeksen mahtavaa 600:sta sekä esimerkiksi myöhempää 450SEL 6.9:iä.


    Moottori on rautalohkoinen ja varustettu siviiliautoon harvinaisella kuivasumppuvoitelulla. Aivan kaikki ei tässä huutokaupassa ollut kallista – kuten tämä moottori.
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    PS. Vain myöhempi 6,9 oli kuivasumpulla. Ja oli vain 450SEL-6.9 nokalla.

    Elokuvaohjaaja (vähän hullu ranskalainen?) pani kameran MB 450SEL-6.9n nokkaan ja ajeli Pariisin yössä. Äänet V12 Ferrarista. Paras meno alkaa puolesta kohtaa kapeilla kaduilla.
     
    Muokattu: 4.11.2024
    karra tykkää tästä.
  14. Mulla oli W111 280SEC 3.5 Tosin ei alkuperäisenä, mutta pikku kustomointi aina paikallaan aina johonkin ettei kaikki ole pussihousu-jatsari -mersuja.

    Kuva otettu Kalaforniassa rantakallan ja lokkilinnan välisellä pyörätiellä. Lähellä päiväntasaajaa kun niin suoraan ylhäältä paistaa aurinko varjosta päätellen....

    [​IMG]
     
    TopyCa, 6PPC, karra ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  16. Projekti tämäkin...

     
    SARKERI-71 ja 6PPC tykkäävät tästä.
  17. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    SARKERI-71 tykkää tästä.
  18. Laitetaas tämä tänne:

    Tämä klassikko-Mercedes täytti juuri tasavuosia

    Tunnetko olosi vanhaksi, jos muistutamme, että Mercedeksen W124-sarja täytti juuri 40 vuotta?

    Kansan suussa myös ”E-Mersuna” tunnettu, Mercedes-Benzin klassinen W124-sarjalainen täyttää peräti 40 vuotta.

    Auto esiteltiin kansainväliselle lehdistölle marraskuun lopulla 1984 Espanjan Sevillassa, ja ostajat pääsivät hypistelemään niitä Saksassa jo joulukuun aikana.

    Automallin suunnittelu alkoi jo vuonna 1976, ja sen lopullisista linjoista vastasi hiljattain edesmennyt muotoilijalegenda Bruno Sacco.


    [​IMG]

    Tähän sopii tämä video:

     
    SARKERI-71 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!