Tässä Lpr Mersu miehelle uusi projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja TopyCa, 17.9.2024.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Taitaa Lahtisen Waxenberger kuulua sarjaan ”meni ulkomaille” jos tulee julkiseen myyntiin. Valitettavasti. Nämä lienevät sen sarjan kohteita että raha ei rajoja tunne.
    Toki ainahan olisi hienoa jos tällainen historian aarre jäisi kotimaahan.
    Lieneekö edes tulossa myyntiin….
     
  2. Tässä on Hohtoa:

    Limusiini vuodelta 1972: paino 3 tonnia, 6,3 I V8:n teho 250 hv, kiihtyvyys 0–100 km/h alle 10 s – Hollywood-legendan vanha loistoauto kaupan

    Hollywoodin ikoneihin laskettavan Jack Nicholsonin entinen luksus-Mercedes on ilmestynyt huutokauppaan. Here’s Johnny!

    Näyttelijälegenda Jack Nicholson tunnetaan lukuisista klassikkoelokuvista: Easy Rider, Yksi lensi yli käenpesän, Hohto, Batman ja kymmenet muut ovat piirtyneet elokuvan ja kulttuurin historiaan.

    Eläköitynyt ja julkisuudesta vetäytynyt 87-vuotias Nicholson kärsii tiettävästi muistiongelmista. Hänen autoilupäivänsä ovat jääneet taakse ja tänä päivänä hän nauttii ajamisen sijaan enää korkeintaan kyydissä olemisesta. Reilut 50 vuotta sitten oli aika, kun Nicholson eittämättä teki kumpaakin.


    [​IMG]
    Jack Nicholson on yksi Mercedeksen ylellisen 600:sen aikanaan omistaneista.Kuva: Bonham's

    [​IMG]
    Konehuoneesta löytyy väkivahva 6,3-litrainen V8.Kuva: Bonham's

    [​IMG]
    Mercedeksen 600:nen oli tuotannossa vuodesta 1963 vuoteen 1981 asti.Kuva: Bonham's
     
  3. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kuivaan hinta yms topicciin laitetaan kanan ja palmun kuva

    [​IMG]
     
    eeko, TopyCa, fmila ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. 06. Henkilöauto Mercedes-Benz vm. 1977

    Tiedot
    Kohdenumero 217563
    Katsottu 5288 kertaa
    Rekisteritunnus: MBR-505 (poistettu rekisteristä)
    Merkki: Mercedes Benz
    Malli: 4 D Sedan 5-220D-123D/2800
    Ajoneuvoluokka: Henkilöauto
    Ajoneuvoryhmä:
    Valmistenumero: 123126-10-021598
    Moottoritilavuus (cm³): 2.19
    Moottorin teho (kW):
    Käyttöönottopäivä: 04.10.1977
    Omamassa (kg): 1370
    Kokonaismassa (kg): 1770
    Ajoneuvon leveys (mm): 1790
    Moduulin kokonaismassa tieliikenteessä (kg):
    Kuormakorin tyyppi:
    Käyttövoima: Dieselöljy
    Jarrujen lukkiutumisen estojärjestelmä:
    Viimeisen katsastuksen pvm: 20.06.1989 (harmaan rekisteriotteen mukaan)
    Mittarilukema: 69 295 km
    Ajoneuvon tila: Ei rekisterissä
    - Autoa on säilytetty vuosikausia lämpimässä tallissa
    - Mukaan 4 kpl uusia alkuperäisiä pölykapseleita sekä
    käytetty oikean puolen sivupeili
    - Autoa ei ole käynnistetty koska se on ollut käyttämättömänä niin kauan
    - Mukana vain yksi avain
    - Auto on kuntonsa puolesta kuin uusi!
    - Huom. takakontissa olevat muiden autojen varaosat eivät kuulu huudettavaan kohteeseen.

    Kuolinpesä ei vastaa ajoneuvojen mahdollisista erääntyneistä käyttövoima ym. veroista ja maksuista.( ajoneuvojen verotiedustelut TRAFI puh. 029 534 5125 )


    [​IMG]
     
  6. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    en tonnia enempää maksas
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Siinähän se olisi auto nykytekniikkaa pelkääville. Hankkii MR statuksen jolloin verotkin jää pois. Voisi olla eläkeläiselle se viimeinen auto, minkä tarvitsee.
     
  8. karra

    karra Double Gearhead

    Tuota jo tarjottiin keväällä kun mobilistikerho otti yhteyttä minuun. Realisaattori Lappeenrannasta oli auton arvoa udellut mobilisteilta. Hinta voi nousta melko korkeaksi, saksan mahtimarkkinahinnat varmaan kiiluu monien silmissä.
     
  9. Onko toi väri 470 Coloradobeige? Mahtavaa settiä joka tapauksessa.
     
  10. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Jos tuo km pitää kutinsa niin hinta pomppaa ainakin jos Saksan markkinoille menee.
     
    karra tykkää tästä.
  11. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Tässä Mersujen rakentaja jolla samat ajatukset kuin itsellä;
    Iso vapari V8+Manuaali wanhaan koppaan! E55 olisi edullinen.
    Ja USAssa tietysti diesel koppaan - ei smog testejä :)
    Erona se että hän tekee niitä, itsellä jäi haaveeksi... kaverilla on tuottava bisnes.
    Onnistuisko sama Suomessa?

    https://www.yahoo.com/autos/articles/amg-6-2l-v8s-1980s-150800912.html
     
    karra tykkää tästä.
  12. Laitetaas tämä tänne:

    Vehon toimitusjohtajan 60-luvun virka-auto löytyi unohdettuna ladosta – Entisöitiin hulppeaan kuntoon

    Latolöytö muuttuu entistä ainutlaatuisemmaksi, jos autoon liittyy kiehtova tarina. Tähän autoon liittyy.

    Jo pelkästään nämä numerot kertovat tarinaa: autolla on ikää 57 vuotta, se ehti seisoa ladossa 18 vuotta, jonka jälkeen sitä entisöitiin 12 vuoden ajan.

    Auto on vuoden 1968 Mercedes-Benz 300 SEL. Tarina alkaa siitä, kun automerkkiä maahantuovan Vehon toimitusjohtaja Tor Kumlin vastaanotti juuri tämän autoyksilön uudeksi virka-autokseen, nimenomaan vuonna 1968.


    [​IMG]
    Taas kunnossa. Entisöintivaiheessa Mersuun löydettiin ovet Ruotsista.Kuva: MAKINEN M&M

    [​IMG]
    Paluu bensiiniin. Mersun nykyinen bensamoottori on koottu kahdesta eri moottorista.Kuva: MAKINEN M&M

    [​IMG]
    Elegantti. Tyyliä vuodelta 1968, nyt taas edustuskunnossa.Kuva: MAKINEN M&M

    Onko tämä kuitenkin 1967 mallia? Wikipedian mukaan tuota kutosta sai silloin:

    Both 300 SEb and 300 SEL were fitted with 2,996 cc (182.8 cu in) M 189 engine. The engine was an updated version of M 186, originally developed in 1951 for the 300 "Adenauer", with Bosch 6-point mechanical fuel injection system that calibrated the optimal fuel mixture automatically based on throttle pedal position and movement, engine speed, atmospheric pressure, water temperature, and driving conditions. The engine's output was 170 PS (125 kW; 168 bhp) at 5,400/min.

    Millä logiikalla noita etuvaloja oli? Siis tuplavalot versus ne yksiosaiset?
     
    karra tykkää tästä.
  13. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Noi tuplavalot on jenkkiversio valot , johtuu varmaan kun jenkeissä erilaisella valokuviolla .
     
  14. karra

    karra Double Gearhead

    Jenkeissä sai ne sealed beam umpiot.
    Ja 6.3 malleissa ne tuplavalot oli euroopassakin.
     
  15. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Jenkkimallin valot. Oli järjevä ja edullinen sääntö; Vain muutamia umpion malleja hyväksytty! Niitä sai vaikka maitokaupasta..

    On hieno auto! Nuo vuosimallit olivat parhaita Mersuista.
    Oven kun pani kiinni se oli kuin Kassakaapin ääni ja tunto...
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Oliko se 1983? saakka sai jenkeissä käyttää vain pientä pyöreä, neliskanttista tai isoa pyöreetä ja neliskanttista.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ja usastandardivalot parani tosi paljon kun ne kantikkaat tai pyöreät sealed beamit vaihtoi Bosch/Cibie/Hella H4 umpioihin.
     
  18. fmila

    fmila Double Gearhead

    ...tais useimmissa W108/109 3,5 ja 4,5 V8ssakin olla noi "jenkkivalot" jo alkujaan, ainakin sellainen muistikuva mieleen jäänyt. Samat lyhdynpohjat oli myös Sb/SEb W111 koreissa, eli olivat vaihtokelpoiset ja toki paljon tehokkaammat valothan niissä oli, varsinkin kun jos niihin H4-tuplaukset rakenteli. Mutta toi kromikehys oli jo silloin 70-luvulla pirun kallis vilkku- ja parkkilyhtyineen.

    t.AM
     
    karra tykkää tästä.
  19. Tämä jenkkivalojuttu itselläkin oli mielessä, mutta sitten ajattelin Waxenbergeria. Mut joo, eli jos hiuksia halotaan, niin tuossa pitäisi olla yksiosaiset eurovalot.
     
  20. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Tuo Mersun USA vs EURO valojuttu oli/on yhä hyvä bisnes monelle.
    Osti USAn valot halvalla romiksesta ja myi EUn 3-5 korkeammalla PLUS otti EU valot vaihdossa ja myi USAssa erikoisuuden tavoittelijoille 2-3 kolminkertaiseen hintaan.
    Vain Jenkki näki jotain hyvää EU valossa :)

    Itse tein samaa Volvon 4-valo pyöreillä ja suorakaiteen muotoisilla. Ne sai "do-it-yourself" romiksista parilla kympillä USD. Sitten myi Europpaan satasilla...
    Hinnat nyt yllättävän korkeat Ebayssä ym:
    https://tinyurl.com/yuhumph3
     
    karra tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!