Takaboxiin kangasverhoilu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Buddy, 26.9.2011.

  1. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    Muovikumista minäkin olen tavaraa hakenut, en vissiin vaan ole ikinä tajunnut kysyä tuota pahvia :eek:
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kovalevyssä on yks nekatiivinen ominaisuus. Kostealle imee kosteutta itseensä ja "venyy" toki lämmin ja kuiva keli palauttaa tilanteen. Vaneeri ei elä oikeastaan yhtään ja on suht hyvin muokattavissa rajuihinkin muotoihin. Pari vanin sisustaa oon tehnyt jä koskaan en enää käytä kovalevyä :x .
     
  3. Buddy

    Buddy 1st gear

    Aivan totta turiset! :D Vaneri taas homehtuu mielellään. Ainaski koivuvaneri ja vanerin läpi en uskaltais ommella ettei men kone rikki.
    Molempien matskujen kosteuden aiheuttamat ongelmat vähenevät jos viitsisi sivellä tai ruiskuttaa levyjen takapuolelle jotakin lakkaa tai liimaa tms. Näin kertoi verhoilijakaverini jolla on 50:n vuoden verhoilijakokemus.
    Olen saanu vakoilemalla tietooni että monet verhoilijat ovat nykyään siirtyneet synteettisiin materiaaleihin pahveja tehdessään. Toi mun käyttämä mainosmuovi on melko hyvää kun senkin läpi voi ommella niinkuin kovalevynkin läpi voi. Kennomuovi vasta oliskin hyvää, vahvaa ja kevyttä pahvien matskuksi mutta mä olen niin perkeleen nuuka etten ol viel raaskinu sellast ostaa... :lol:
     
  4. Damned

    Damned Gearhead

    Onkohan se tuo verhoilupahvi mistä tuossa yhdessä verhoiluopuksessa meksikaani värkkäili kaikkea mahdollista. Chipboardiksi ne sitä sano, ei tarkota lastulevyä vaan

    A type of paperboard generally made from reclaimed paper stock; the term generally used in the US. (Wikin mukaan)
     
  5. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mitä se meksikaani siit teki? Ovipahveiks tää Muovikumin myymä versio on vähän hepposta mut takaboxin vuoraukseen ihan käypää. Tää on noin puoltoist millii paksuu mut silti aika jäykkää eikä murru kovinkaan helposti taivuteltaessa. Joissakin vanhois pirsseis on käytetty sellast tervapahvii tms. Sellane ols varmaan hyvää kans...
     
  6. Damned

    Damned Gearhead

    Pitää vielä varmistaa, mutta ainakin kaavoja ovipahveille mutta käsittääkseni myös se teki myös verhoiltavaa pintaa sillä. Liimaili monia palasia ensin päällekäin ja tasotteli saumat paineilmahiomakoneella :eek:

    http://www.alfamer.fi/custom-auto-inter ... 15609.html tuossa kirjassa ko. veijari seikkailee.
     
  7. Buddy

    Buddy 1st gear

    Pistin heti tilaukseen. :D Taidan hommata kaikki Alfamerin verhoilukirjat sitämukaa kun rahatilanne sallii... :D
     
  8. Damned

    Damned Gearhead

    Äh. Oisit tilannu Amazonista ni saisit paljon halvemmalla. Laitoin tuon vaan mallina että tommonen :-?

    http://www.amazon.co.uk/Custom-Auto-Int ... 643&sr=8-1
     
  9. Damned

    Damned Gearhead

  10. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Huomattavasti Alfameriä edullisempaan hintaan kirjoja myy myös Adlibris
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    bookplus.fi on hyvä myös, juuri tilasin Thom Taylorin Customland kirjan.
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Ou mai gaad! :( Virhe on jo tapahtunu joten seuraavat kirjat sit noist halvemmist kaupoist... :D
     
  13. AnttiJ

    AnttiJ 3rd gear

    On muuten hyvä kirja! Tullut luetuksi ties kuinka monta kertaa. Hyvät kuvat eri työvaiheista ja onhan siinä tekstiäkin kivasti.
     
  14. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^ on on ! Itse ostin ko kirjan kait 3 v sitten.. jos olis tilaa ja kunnon singeri vois kokeilla verholla jotain...
     
  15. Damned

    Damned Gearhead

    OT: Mulla on parikin vanhaa rauta-Singeriä, siis noita ikuvanhoja, hemmetin painavia koneita. Kyllä näillä ainakin nelinkertaista keinonahkaa tikkaa ihan sujuvasti, vaikkei toki teollisuuskoneille pärjääkään työn sujuvuudessa ja helppoudessa.
     
  16. Buddy

    Buddy 1st gear

    Hei kuule jamppa! 8) Ompelukone ny mahtuu vaik olohuoneen nurkkaan ja ku viittii kytät nettimyyntipalstoi ni kolmisyöttökoneit löytyy välil sikahalval. Joskus ihmiset ei ymmär mitä ovat myymäs ja haluavat vaan tavarast eroon. Mä löysin ton mun isopuolasen Jukin hintaan 350€. :D Uusii Adlereita saa noin 1400:n hintaan. Se on tienattu takas ku teet ne sivupaffit ite. :wink:

    Tosin jotkut myyjät luulevat myös et kaikki teollisuusompelukoneet ovat arvokkaita joten varovainen täytyy olla ettei osta esim. alasyöttökonetta tonnilla. :lol: Sellaisen arvo mitataan muutamissa kympeissä! Monet myyjät kehuvat että heidän myymänsä kone jaksaa ommella vaikka sentin paksuista nahkaa. Se kun ei olekaan ongelma em. koneissa. Kaikki teollisuuskoneet jaksavat ommella mutta vain kolmisyöttö vetää ommeltavaa materiaalia kunnolla niin ettei tikinpituus lyhene merkittävästi paksuja materiaalimääriä ommeltaessa. Sellanen kotikoneella tai muulla alasyöttökoneella ommeltu "juosten kustu" millimetrin välein oleva tikkaus on perin ruma... :lol:
     
  17. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    itte asiassa mun äitillä on 1959 EVA, sillä hän kokeili jo elli edselin coralli vinyyliä ommella, päältä päin näyttä hyvältä, alta ei.. ei ihan jaksa..
    No hän sanos että hänen tuttavalla on järeemmät laitteet, verhoilevat huonekaluja aiemmin ihan bisneksenä, ny ne on eläkkeellä. Sinne vien näyttää paffeja, mun äiti sanos ett ei maksa mulle mitään :O) Ett en mää taida tarvii ompelukonetta tässä rojektissa?
     
  18. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mullakin on yks vanha Eva. Pirun nätti kone ja paljon kromia mut ei sillä tosiaankaan verhoiluja tee.
     
  19. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    simmonen metallihohto sininen ja valkonen kromilla jooo....

    lisää OT:tä:

    Mun äiti teki sillä villit mustavalkoset kangas pääliset mun avo kuplaan v 1989-90 paikkeilla.. Edelleen ko kuplassa on ko pääliset! Ja kyljissä on edelleen tee-se itselehdestä leikkaamani palmun kuvat kontaktimuovista .
    tairan maalata ainakin "väliaikasesti" ko palmut ellin kylkiin , heh heh Tänään tuli uus 2012 Jan Rod & Custom , huh huh mikä scallop maalaus siinä on 55 letukassa !

    tuosta näkyy for sale vihree hopeinen pletukka:

    http://www.classicsplusltd.com/auto_gal ... category=4
     
  20. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Millasilla klipseillä kannattais nuo sivupaneelit laittaa kiinni tuonne yläosaan? En mukamas osannu kattoo mistään kuvasta :oops:
     

Kerro tästä muillekin!