Takailmakompuran letkut Trans Sportissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Aki_Partanen, 2.8.2014.

  1. Aki_Partanen

    Aki_Partanen 1st gear

    Uusi Trans Sportin omistaja ilmoittautuu.

    Tuossa tutkailin jo ostovaiheessa tuota takana sijaitsevaa ilmakompuraa, josta letkut poikki. Mielestäni automaattinen tasonsäätö toimii, sillä kokeilin itse mennä painoksi tavaratilaan ja meni jonkin aikaa nii kompura alko laulaan. Eli letkut tuosta poikki mistä saadaan ilma otettua ulos esim. renkaan täyttöä varten tms. Yksi letku siis lähtee kompuralta ja jossa se haarautuu T-kappaleen avulla tuohon ilmanottoliittimeen, mutta mihin toinen pää kuuluu tuosta T-haarasta?

    Mistään en löytänyt apua tähän ongelmaan vaikka käyttänyt jo monta tuntia selailuun.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos se tasonsäätö toimii, mutta letkut on poikki?
    Se siis nostaa perän ylös?

    Vai ei nosta, jolloin siellä suhisee? Vois kuvitella että on vaihdettu normaalit iskarit ja letku katkaistu.
     
  3. Aki_Partanen

    Aki_Partanen 1st gear

    Iskareille menee ohuemmat jäykät letkut, jotka kunnossa. Ja mielestäni kyllä perän säätö niissä toimii.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    No mikä on ongelma? Joku letku on poikki, mutta järjestelmä toimii?

    Kuva auttais...
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olikohan siellä ohjausyksikössä erillinen tyhjennysventtiili systeemille perän laskemista varten, vai onkohan se sisäänrakennettuna siinä kompurassa?
     
  6. quad4

    quad4 3rd gear

  7. Aki_Partanen

    Aki_Partanen 1st gear

    Nyt oikeastaan toimiikin vasta tuo peränsäätö kun tuolla tilaihmeellä kuljetin pari-kolme muutto keikkaa :D Ollut iskarit juntturassa aiemmin, joten nyt on toiminut ihan normaalisti. Eikä katsastuksessakaan tullut sanomista. Eli tuo T-haara on josta meneekin vain tuolle josta saa esim täytettyä vararenkaan tai muita ilmahärpäkkeitä. Pitänee fixata se tuossa keväämmällä ja hommata siihen letku jostakin (aiemmat omistajat hukannut jonnekin) sekä sovitekappaleet ett sais vaikka värikuula-aseiden täytön näppärästi :)
     
  8. Aki_Partanen

    Aki_Partanen 1st gear

    Tuolta linkin takaa löytyi helpostikin paikat mihinkä letkut tulee kytkeä

    http://parts.nalleygmc.com/showAsse...1993&ukey_category=19404&ukey_trimLevel=14182

    Eikä tarvinnut edes kompuraa tiputtaa alas, vähän veikkaan että joko oli alkuperäiset letkut tai sitten väärän tyyppistä esim. bensaletkua käytetty. Oli meinaan todella haperot ja poikki useammastakin kohdasta. Nyt Biltemasta laitettu silikoniset ilmaletkut sinne, jotka vähän kestävemmät.

    No nämä laitettuani kaikki oli aluksi hyvin muutaman ajon jälkeen, mutta sitten aloinkin ihmettelemään että miksi kompura laulaa lähes koko ajan. Varsinkin kun auton sammutti niin jäi hetkeksi huutamaan. Seuraavana päivänä olikin jo hankaluuksia saada autoa käymään, kun oli syönyt virtaa, mutta lähti kuitenkin. Eli nosti peräpään todella ylös, ihan maksimiasentoonsa. Oli sitten kiva ajella, kun pomputti perää jatkuvasti jo pienetkin töyssyt tuntui siinä. Luulin jo tässä vaiheessa että iskaritko on loppu, mutta juurihan tuo katsastuksestakin meni heittämällä läpi. Siinä ei auttanut kun mennä auton alle pälyilemään, missä tyhjennysventtiili tai asentotunnistin on. No sieltä asentotunnistimestahan se vika löyty, viiksi oli irronnut akselista :lol: Helppo korjaus ja nyt kuin unelma ajaa taas.
     
  9. Aki_Partanen

    Aki_Partanen 1st gear

    Onko kellään tietoa minkälainen tuon asentotunnistimen kytkentäkaavio on? Olisi tarkoitus muuttaa tuo siten että myös manuaalisti saa perän alas tai ylös. En vielä näillä ilmoilla viitsi tuonne auton alle mennä tarkistamaan asiaa.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se lähteekin sitten aika usein irti, kun on kerran alottanut. Ne pallot löystyy eikä jaksa terävissä töyssyissä pitää kiinni. Korjaus lähestyy... Se kun menee ajolleen jopa himppa vaarallisen puolelle, kun se takapää muuttuu pomppivaksi.
     

Kerro tästä muillekin!