Takavaloista.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja -TAPSA-, 15.8.2002.

  1. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Eli nyt tuli foordin takavalojen kanssa puttinen,vilkut kyllä toimii mut jarru ja ne muut ei pala,lamppuja oon kyllä yritelly vaihella ja johtojen kuntoa katella(toisaalta minun sähkötietoni rajoittuu auto mankan asennukseen:D) eli mikä vois olla?
    foortissa tuntuu sähköt oikuttelevan aika helvetisti muutenki.
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    joo siinä on sellanen tyyppivika joka lukee käyttöohjekirjassakin, ihan kannessa isolla FORD :-olipashyvävitsi: ei mut oikeestee niin vaihtoehdot taitaa olla osapuilleen näin: sulake palanut, lamppu palanut, jarruvalokytkin rikki, johto poikki, ei saa maita, jos releen kautta niin rele rikki. caprin tuplavalojen yhteydessä olevan releen kanssa on usein ongelmia, mutta se vaikuttaa vaan etuvaloihin.. ei kai siin muuta voi olla?
     
  3. lake ender

    lake ender Gearhead

    Joskus aikoja sitten etuvetoeskortti tuppasi jumittamaan jarruvalokatkaisijaa, jolloin valotkaan ei palaneet, olisko tyyppivika?
    Kaverin Furystä hävisivät kaikki takavalot kertaheitolla, eikä auttanut muu, kun vetää uudet sähköt suoraan valoreleeltä, suomiauto näet ja ainaskin 10 sähköasentajaa ollut asialla...silloin vika oli siis virran puutteesta, koska jarruvalotkin rupesivat toimimaan.
    Ei muuta kun mittari tai koetinkynä käteen ja etsimään missä asti virta luuraa. Samalla löytyy katkos yleensä.
     
  4. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Jep..meikäläisenki autosta löytyy varmaan 10km sellaista johtoa joka ei ala mistään eikä pääty mihinkään..rupea sitä sit setvimään:D , saisimpa tavata tämän "sähköasentajan" olisi pari sanaa sanottavana.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: -TAPSA- 2002-08-16 11:16 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: -TAPSA- 2002-08-16 11:17 ]</font>
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Joo, entiset "sähköasentajat" olisi kiva saada kiinni.

    Itse taannoin tällä palstalla kehuin tekemiäni valokytkentöjä. Kun luin muiden kommentteja johtojen paksuuden riittävyydestä, purin ne relehärpäkkeet vex ja palautin auton sähköisen asun alkuperäismuotoon. Paransin vaan maadoitukset.

    Sitten rupesin seuraamaan entisten "sähköasentajien", virityksiä ja purin autosta n. 20 metriä turhia hässäköitä (ja lisäjarruvalon) pois, sillä virtoja oli haettu ja vedetty vähän sieltä täältä. (lisäjarruvalolle mm. mittariston takaa, jarruvalokytkimen läheltä 7 metriä auton perälle, niin kuin ei ne jarruvalot olisi siellä peräpäässä.hm).

    Alkuperäiseen ongelmaan: Pyri purkamaan niitä edellisten taiteenharjoittajien hässäköitä, tee tukevia liitoksia ja maadoita kunnolla.
     
  6. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Vanhemmissa autoissa on jo valmiiksi sähkötyöt päin persettä, noin niinkuin yleisesti. Liian ohuita johtoja, ei sulakkeita eikä releitä oikeissa paikoissa.

    Itse väsäsin ainakin Capriini uusilla releillä ja vahvalla johdolla etuvaloille kokonaan uuden systeemin. Latausjännite valot päällä nousi jopa hiukan ja uskallan väittää että jännite polttimoille nousi vähintään voltilla. Heitin pois autosta sen alkup. rele/sulake boksin.
     
  7. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    mullakin on sellanen 100W polttimoille tarkotettu valosarja, mutten ole väsännyt sitä vielä kiinni kun auto on muutenkin vaiheessa. ja toisaalta valot näyttää ihan hyvin nytkin..
     

Kerro tästä muillekin!