Takaveto, neliveto vai etuveto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jsp, 12.8.2017.

?

Mitä vetotapaa suosit?

  1. Etuveto

  2. Takaveto

  3. Neliveto

  4. Ihan sama ei kiinnosta

Voit katsoa äänestystilanteen vain äänestettyäsi. Lällänspää.
  1. Jsp

    Jsp Gearhead

    Eli väität että iso moottori mahtuu turboineen päivineen sivuttain konehuoneeseen? Nyt maalaisjärkeä sun trollailuviesteihin kuitenkin.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Muinaismuistoja: Isällä oli vuosina 1966-1973 Simca 1500 Touring GLS. Siis takavetomopar manuaalivaihteistolla. Siinä oli käsijarru mallia kävelykeppi kojelaudan alla. Silloin kun oli talvikelejä, mentiin joskus leikkimään Hankirallia Raision Somersojan pikkuteille. Oli Hauskaa.
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Mä mitä kuullu et joku tulppien vaihto joissain v8 oo ihan mukavin homma sekään. Eihän se koneen asennus suunta määrää sitä ahtautta vaan asentajan kokemus ja kädet. Jotkut vaan ei pysty korjamaan kun on "ahdasta".
     
    KajS tykkää tästä.
  4. Jsp

    Jsp Gearhead

    Meinaatko että kun V8 on sivuttain konehuoneessa niin on helpompi vaihtaa tulpat sinne paloseinän ja koneen väliin?

    Onnea yritykseen:

    [​IMG]



    Verrattuna koneeseen joka on suoraan:

    [​IMG]

    Veikkaan että kun olen tuohon falcconiin kaikki tulpat vaihtanut niin olet vielä irrottamassa tuosta v8sista ensimmäistä tulppaa.



    EDIT:

    Mut hei verrataan v8sia v8siin.

    [​IMG]


    Veikkaan että helpompi tulppien vaihto on tuohon.
     
    Muokattu: 13.8.2017
    Rotten tykkää tästä.
  5. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    anteeks nyt jsp... minä kun luulen että sinä täällä olet se varsinainan trulli. :D
    noiden kahden linkkaamasi kuvan koneiden välillä on aikaa jotakuinkin 50 vuotta. tekniikkaa on tullut sillä välin pellin alle jonkin verran.
    [​IMG]

    tossa on kone pitkittäin... eikä ihan hirveen tilavalta näytä.
    oletko muuten koskaan vaihtanut tulppia, termaria tai vaikkapa ilmastoinnin kompuraa chevy vaniin? siinäkin on kone pitkittäin...
     
  6. Jsp

    Jsp Gearhead

    Veikkaatko että 100% kaikki tuosta tekniikasta mitä tuossa on, olisi mahtunut tuonne konehuoneeseen jos kone olisi poikittain?
     
  7. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    sie se olet varsinainen viheltäjä... :D

    miksei mahtuis?

    [​IMG]

    :p
     
  8. Jsp

    Jsp Gearhead

    Nyt se postailee volvon konehuonetta..
    Eiköhän tämä ollu tässä.
     
  9. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    viheltäjä mikä viheltäjä...
    sähän kysyit että mahtuisko toi kaikki tekniikka poikittain vastasin kuvan kera, että mahtuu.
    poikittaisella v8:lla ja falconin kutvosella on mielestäni vähemmän tekemistä keskenään. vai? :p
    trulli! :p
     
    urho3 tykkää tästä.
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aijaa. Vakio 500 kuutiotuumaa ei siis riitä. Hyvä tietää.
     
  11. Jsp

    Jsp Gearhead


    Niinpä niin.

    [​IMG]
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Perämoottori ja etuveto?
     
    emil knievel tykkää tästä.
  13. Jsp

    Jsp Gearhead

    "Yleisesti ottaen etuvetoisien autojen konehuoneet ovat ahtaampia"

    "Tirks, X merkin Y mallin Z version konehuone on paljon ahtaampi kun A merkin B mallin C version konehuone, joten koko argumenttisi on paskapuhetta olet trulli:p:p:p:p"

    "Ok..."
     
  14. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    mitä helvetin väliä sillä konehuoneen ahtaudella on?
    siis ihan oikeasti?
    kuinka usein siellä täytyy ährätä?
    mulla on ainakin ollu tapana pitäytyä autoissa, joiden pellin alla käydään kerran vuodessa.
    nykysen korollan pellin alla täytyy tosin käydä vähän useammin, ettei lopu öljy kesken... :)
     
    urho3 tykkää tästä.
  15. Jsp

    Jsp Gearhead

    [​IMG]
     
    isalmela ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    No en vielä oo onnella näitä hommia tehny vaan tietotaidolla. Äsken säätelin pitkittäismoottorisen kytkintä niin piti irrottaa tehostimen pumppu tieltä. So what otin irti säädin kytkimen ja laitoin takaisin. Kyllä mä jotain lämmityslaite kojelautoja pidän pahempana kun jotain normi 2000 luvun konehuoneita. Jossain etuveto opelissa jossa ilmastointi niin tuntiin laitoin moottorin paikalleen ja ulos.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2000 luvun autoissa on hyvää se, että kaikki yleensä irtoaa eikä ole vielä niin pahasti särjetty kun siinä 80-luvun 50 omistajan rassissa.
     
  18. Jsp

    Jsp Gearhead

    Surullista että nykypäivänä kaikki pitää ottaa kirjaimellisesti ja vääntää rautalangasta mutta otetaan vielä kolmatta kertaa.

    YLEISESTI OTTAEN.. Elikkä suurin osa. Ei kaikki, ei tämä yksi volvo esimerkkikappale vaan yleisesti ottaen. Ja puhutaan vielä ihan koko automobiilin iän spektrumista. Eli kaikki vuosimallit mukaanlukein, suurin osa eli enemmistö automobiileistä jotka on takavetoisia, on YLEENSÄ helpompi huoltaa konehuonepuolella kun etuvetoset poikittais moottorit.

    Elikkä en väitä että etuvetoisia ei voi huoltaa. Vaan väitän että on HELPOMPI huoltaa YLEENSÄ takavetoisia.

    Onko sillä että se on helppoa tai vaikeaa väliä kun konepeltiä raotetaan kerran vuodessa? Noh se riippuu ihmisestä. En puhu itsestäni vaan puhun yleisyyksiä ja biljoonien ihmisten massaa.

    Itse jos puhun nyt omasta näkökulmastani niin MIELUMMIN eli jos saisin valita niin valitsisin takavetoisen avarempikonehuoneisen auton ihan vaan mukavuuden takia. On paljo kivempi laitella sellasta johon mahtuu kädet väliin kun sellaista joihin joutuu käyttää jatkovarsia ja niveliä pultteihin joita ei edes nää ja joutuu ihan vaan käsikopelolla sokeana ahtailemaan.

    Emilille ja urholle on kivempia ne ahtaammat autot. No se on heidän mielipiteensä ja kiintymyksensä. Tehkää te vaan niitä ihan rauhassa. En tule teitä estämään.

    Eihän se ole kun vaan tehdä. Sen kun teet. Voin minäkin tehdä jos haluan. Mutta kun haluan yksinkertaisemman auton. Ei minulle ne hevosvoimat ja kulutukset ole tärkeintä vaan kokonaisuus. Vanhat autot on tyylikkäämmän näköisä minun mielestä. Niissä on vähemmän osia joka on fakta. Vähemmän osia yleisesti tarkottaa sitä että on vähemmän mitä korjata. Toiset tykkää korjata jatkuvaan ja toiset tykkää ajella.

    Ei autoharrastus ole pelkkää mahtailua, kuka osaa korjata ahtaampaa autoa.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En tajunnu.
     
    emil knievel tykkää tästä.
  20. rb

    rb Double Gearhead

    evvk..
     
    rane58 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!