Talbot Horizon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja Roadrunner, 13.11.2001.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    minä muistelen ku meillä oli talouspotti ni siinä oli se kraislerin penta-star keulassa.. mutta ranskanperunahan seki oli.. aidothan oli vissiin dodge omni ja plymallaki vissiin sama mut koneet oli 2 litrasii ja muistaakseni oli jopa shelby malli jossa oli joku puhallettu 2.2... korjatkaa jos väärässä oon. minä viilaan kuplaa! [​IMG]
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, horisonttihan oli ns maailmanauto ja sitä tehtiin myös jenkeissä. Niissä oli alunperin koneena Volkkarin 1.7 litraista bensakonetta ja myöhemmin sitten kun Chrysler sai oman 2.2 litrasensa valmiiksi käytettiin sitä. Mielenkiintoisimpia malleja lienee GLH (Goes Like Hell) mallit joissa kyseinen pata oli ahdettuna 145 hevosvoimaa tuottavana, sekä GLHS missä oli lisäksi välijäähdytin ja tehoa 175 heppaa. Mopar Performancelta löytyy hyvin osia tohon koneeseen ja 300 heppaa saa siitä irti helposti bolt on romuilla. Noita GLH:ta ja GLHSää myytiin shelbyn nimeä hyväksikäyttäen ja Shelby oli niihin virittänyt alustan kohdalleen; ne pieksivät radalla ja varttimaililla "aidon" Shelby GT 350:n huolella. Tossa jotain tietoja laitteesta:
    http://royforever.virtualave.net/cars/shelbi.htm . Mulla on sellanen käsitys, ettei Horisonttia hyväksikäyttämällä pysty tollasta GLHS kopiota rakentamaan mutten oo asiasta aivan varma. Tekniikoita (turbo2) sais edullisesti jenkeistä, ja jopa koko autoja suht huokeella. Suomessakin on muutamia Omneja ja ainakin yksi niistä on ahdettu 145 heppainen versio. Olis meinaan maan mainio sleepperi 300 heppasella super 60 motilla, talbotin merkeillä, maskeilla, lampuilla ja puskureilla; 1.9D tai Petro lukis perseessä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    :grin: siinä tuuninki ukoilla monttu aukeis ku talpotti pakenis viivalta! on se kyl helevetin ruma ja muistaakseni etupään jousitusksessa oli jtn mätää, huonosti suunniteltu.. mitenköhän ne kestää ku 300 heposta kirmailee keulassa(olikos siinä eri pituset vetarit)? tiukka kuitenki :razz:
     
  4. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Antakaas jotain hyvii vinkkejä mitä tohon projekti hörisöniin vois tehä. Tost tulee ns.köyhän miehen "ralli" auto.
     
  5. Tico

    Tico 3rd gear

  6. fisu

    fisu Gearhead

    mites mahtaa holpottiin käydä pösön motorit,
    ainakin pikkukoneet näyttäs olevan samoja mutta istuisikohan sinne esim. 1.9i mitä löytyy 405-korisista. jos se kävisi suoraan 1.3 lootaan niin siellähän olisi asialliset
    välityksetkin "isolohkolle" :smile:
     
  7. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Roadrunner, linkkisi/kuvasi ei toimi.

    :???:
     
  8. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    noh mutta pitääkää järki mukana tuossa
    hommassa ei kotti kärriin laiteta 427 boss:ia
    tunnel ramilla

    tuunatkaa jotain autoo jossa on edes jotain
     
  10. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    mutta täytyykö sitte joka autossa olla 427 boss tunnel ramilla?
     
  11. fisu

    fisu Gearhead

    minä olen pruukannu jättää nuo nimettömät kommentit huomioimatta, jos ei ole kikkeliä
    seistä sanojensa takana niin antaa olla.
    se on nähty tuolla suomi24 foorumissa mitä siitä seuraa :grin:
     
  12. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Juu kannattais jättää noi nimettömät todellakin huomioimatta, varmaan joku jannu kuullu, että boss 427 ja tunnel ram on cool, ni se on sitte pakko laittaa joka autoon. Mahtaako ees tietää mikä boss 427 on :???:
    Ei millää pahalla...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse en paljon custom touhuista perusta, mutta pakko tähän on kommentoida kun Talbotti on omassa tallissa. Auto on ruosteen raiskaama ja romikselta löydetty eli ei potenttiaalinen museo auto ehdokas joten siitä sai mukavaa puuhaa iltojen iloksi. Olen kyllä sitä mieltä, että pari Talbottia ainakin olisi syytä säästää! Saittuispa vaan parempi kuntoinen tulemaan vastaan, hintakaan ei varmaan hirvittäis!
     
  14. Cleveland

    Cleveland 1st gear

    Joku edullinen Pösön kone olis kova sana saada Talpottiin! Ainakin 309:ssä on sama motti, ainakin suurimmalta osalta! Tuli toi edellinen viesti nimettömänä vahingossa, en ilmeisesti huomannut kirjautuu!
    Sori...
     
  15. fisu

    fisu Gearhead

    sitten sinne pitäis lumpsahtaa myös 405:n
    kone, 1.6 tai 1.9 vai miten olis MI16 :smile:
     
  16. Cleveland

    Cleveland 1st gear

    MI16 Talbot olis jo aika kova laite! Kelpais kyll joku halvempikin kaasari tekniikka, mis ois enemmän tilavuutta!
     
  17. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Printtasin tänää koulussa autodatasta talbot 1.3 ja 1.5 litrasen moottorin erot. 1.3:ta sais vissii kampiakselii vaihtamalla 1.5
     
  18. Tomppade

    Tomppade 1st gear

    Jostain lueskelin että Pegeot 309 olisi ollut talbotin suunnittelema euraajaa Horizontille, ja että tekniikat menisivät ristiin. Eli kaikki mikä menee 309 niin pitäisi silloin mennä talbottiin?
     
  19. guru

    guru Gearhead

    jos osaisin niin laittasin kuva tosi tikkurila tuunatusta tolbatista
    no enivei maalatuista takakulma ikkunoista oli hirvee vääntö et ne on lailliset


    siis taas asiaan jos olen oikeassa (yleensä en) talbotin oma laatikko (pakki nelosen takana) ja ilmeisesti pösön laatikko (pakki ykkösen takana) eroaa sillai kivasti et
    lohkot on pulttijaoltaan erilaiset

    on meinaan se vanha laatikko lähes täys synkronisoimaton

    1.3 ja 1.5 oli muistaakseni pako venttiilissä kokoeroa (stroukattu talbot get real)

    mitä sitten yritän sanoa EN MÄ TIIÄ
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Talpottia on tehty jenkeissä nimellä Dodge Omni. Rähein versio on 2,2 litrainen turbo ja perustuu Pösön koneeseen juu.
     

Kerro tästä muillekin!