Tallikuulumisia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Classic Chevy Club of Finland ry', aloittaja Kalle Koo, 30.1.2010.

  1. Kalle Koo

    Kalle Koo 1st gear

    Moi,
    minkäslaisia Classicoiden kunnostustöitä kerholaiset puuhailevat näin sydäntalvella? Itse olen tietysti uutuudenviehätyksessä käynyt läpi vuoden vaihteessa ostamani '55 4d wagonin tekniikkaa ja putsaillut & kiillotellut yksittäisiä osia.
    -KK-
     
  2. JJ

    JJ Gearhead

    Peltihommat omassa -55 vielä vaiheessa, johan tuo on 2 vuotta tallissa maannut...kai sitä aikaa on kohta jostain revittävä tohonkin...
     
  3. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Juuri sain laskettua koneen ja vaihteiston takaisin tuohon -55:n keulille. Ensi kesänä on Suburbanin vuoro olla vuorotteluvapaalla.

    Arto
     
  4. TH

    TH 1st gear

    -Bensa laitettu siirtymään sähköpumpun voimin, koko linja myös uusiksi anturia myöten.
    -Turvavyöt asennettu.
    - Perämurikka lähti kanssa vaihtoon kun alkoi ulina vaivata. Uusi pitäis vielä ripustaa paikoilleen.
    - Tekemättömiä hommia vielä tälle talvelle lämppärin moottorin vaihto ja ehkä koneen vaihto jos jaksaa.
     
  5. nikso

    nikso 3rd gear

    Viisfemmalle en ole pajoa tehnyt viimeisen vuoden aikana. Vuonna 2009 alkutalvesta se hiekkapuhallettiin, sittemmin on pitänyt hiljaisempaa. No, ohhan siihen hommattu reprolattia ja takakontin pohja, mutta ajan on vieneet bändit ja Caprice ja pojan Ponu ja ja ja ja ja...

    Onneks ei oo kiire mihinkään.
     
  6. jus57

    jus57 Gearhead

    Tähän ois paljon helpompi vastata mitä pitäis tehdä :rotfl:

    Uudemmat sivukylki listat pitäs laittaa paikoilleen..
    Lämppärin moottori pitäis etsiä ja vaihtaa( onks kellään?)...
    Apukuskille vyöt pitäis laittaa paikoilleen...
    Vetokuokku pitäis laittaa....
    ym.ym..Millos se kevät tulikaan???

    Tuntuu tuo kaikki liikenevä aika menevän johonkin ihan muihin kohteisiin,tuossa yks viimesistä .
    http://kuvablogi.com/blog/1060/57/
    Aikani kauppailin 55.sen listoja mut ei tuntunu kellään olevan tarvetta ni uhrasin ne naapurien kiusaksi postilaatikon kylkeen.
     
  7. Ressu-72

    Ressu-72 1st gear

    Kävin just hakees poverglaidin kunnostuksesta ja uunituore 350 odottelee
    57,skan keulille pääsemistä.
     
  8. asperiini

    asperiini Gearhead

    55 Handyman farkkuun on nyt asennettuna 5 vaihteinen manuaalilaatikko, kardaani on jo lyhennetty ja seuraavaks pitäis vaihtaa lukkomurikka perään. Lisäksi oon tehny pieniä sähköparannuksia ja siistinyt sisustan puolta. Pitäis olla viikonlopun askartelun jälkeen ajokunnossa, sulais vaan lumet.
     
  9. jus57

    jus57 Gearhead

    Mitä.Mitä :eek: onks meijän kylällä 57.kat lisääntyneet???
    Kiva.Kiva..Missäspäin majailee?
     
  10. Ressu-72

    Ressu-72 1st gear

    Eiku se sama 150 4d , jonka vari vaihtu punasesta puna-mustaksi vuos
    sitten.
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Olipas mielenkiintoinen operaatio tuon Auburnin valmistaman Posi-yksikön vaihtaminen alkuperäisiin 55 perän kuoriin.
    Ohjekirjan mukaan homman tekee kolmessa, neljässä tunnissa, mulla meni useampi päivä...
    Tai periaatteessa kaikki meni ihan normaalin kaavan mukaan, eli mikään ei sopinut sovittamatta, itse murikkakin oli loppujen lopuksi pari milliä liian leveäkin niin että piti viimein ottaa ja työstää tuo pari milliä lisää tilaa sinne koppaan.
    Lisäksi onnistuin pari kertaa kylvämään perän laakerien rullat tallin lattialle.
    SKF osaa näköjään valmistaa kartiorullalaakereista tuommoisia itsekseen purkautuviakin. Osia taas pestessä menee kivasti aikaa.
    Mutta nyt on kasassa, säädetty ja autossa kiinni.
    Sulais loputkin lumet niin pääsis testiajoon.
     
  12. asperiini

    asperiini Gearhead

    No niin, pääsiäisen aikana sain vihdoin loputkin säätelyt tehtyä ja juuri palasin koeajolta. Hyvin toimii voortin laatikko eikä mikään paikka tunnu vierastavan ainakaan vielä... ylivaihde vitonen on loistava keksintö, matkanopeudella on nyt sopivan alhaiset kierrokset ja melutaso sekä luultavasti kulutuskin tippuu kivasti.
    Fordin kytkinlevy Chevyn asetelmassa, Fordin painelaakerilla ja Chevyn alkuoperäisellä kytkinvivustolla tuntuu pelaavan ja ihkauusi lukkoperäkin taitaa toimia. Pitihän sitä jo kokeilla kuinka piirtää :D
    Huomenna rohkeasti hakemaan leimaa.
     
  13. CVY-55

    CVY-55 1st gear

    Urakoin tänään tallilla. Tarkastin että `55 on niillä sijoillaan mihin se lokakuussa pesun + kuivauksen jälkeen puuvillapeiton alle omakotilalon päätytalliin jäi. Melko tasainen + 14 C ollut tallissa koko talven.

    Olin vähällä ladata akun, mutta sekin jäi. Keväthuolto tarttis jonkun tehdä ja kesäkuun aikana 5 loppuisella numerolla leimatakin se. Jos Tampereen näyttelystä saisi vähän virtaa kintaisiin omankin harrasteen kanssa. Kun näkee/kuulee jonkun muun Classicin liikkeellä, niin silloin mennään ryydloikkaa omaan talliin ja pajotetaan oma keksintö ajokuntoon.

    Olisi mm Teemun kautta hankittu upouusi väriin sopiva originaalin mallinen 210 Delrayn sisustus paketeissaan odottamassa aktiivista harrastajaa ja asennustaan.

    KJK
     
  14. JJ

    JJ Gearhead

    Jopa parina päivänä tän vuoden puolella tullu tallilla käytyä peltihommia vääntämässä, ei olis edes paljoa jäljellä...aikaa kun vaan löytäisi.

    Milläs välityksellä asperiinin -55 on? Omassa 12bolt 4.11 vällärillä niin tarttis jotain keksiä että perse kestää ajella 8)
     
  15. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Jostain tuli eilen löydettyä omituinen inspiraatio ja laitettua 55 Bel Air 1 1/2 vuoden tauon jälkeen käyntiin :)

    Vielä kun jaksais putsata tankin ja vaihtaa sähkot, niin eikun leimalle...
     
  16. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla on 3.7 perävälitys eli taitaa olla tuon farkun alkuperäinen?
    Tässä T45RS laatikossa on vitonen 0,67 välityksellä.
     
  17. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Keväthuoltoa ois taas tehtävä. 55 perän pinionin stefa tarviis vaihtaa. Tarviiko se kiristysholkki uusia, kun sen kiristysmutterin avaa? Mikä olis kiristys momentti? Muuten näyttää kausi alkavan ihan öljyjen vaihdolla. 3-piste turvavöiden asennus eteen on jo puolivälissä :lol: .

    Onko asperiinilla manuaali 6-koneen perässä? Mulla on 6-kone+3 lov. manuaali ja kyllä matka-ajossa on kierroksia hieman liikaa. Metelin takia ei viitti paljoa yli 100 hurruutella.
     
  18. Clipper

    Clipper 3rd gear

    Viimesyksyn hankintaa (-57) pitäisi vähän ropailla ennenkuin arvaa kotimaisiin kilpiin tarjota. Kylmä talli on tehokkaasti rajoittanut talvirakentelua...
    Syyläri ja lämppäriremontti on nyt vaiheessa. Sitten vielä jarrujen läpikäynti, vähän sähkötöitä (lataus ja pyyhkijät) ja pari paikkaa pohjaan sekä yleistä huoltoa ym. Eiköhän sillä jossain vaiheessa kesää ajella :D
     
  19. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla on tuo manuaali 327 kasin takana.
    Huomenna pitäis saada seisontajarrukin toimimaan ja sitten takaisin leimalle, oli pahus tuo taaempi vaijeri päässyt ruostumaan...
    Konttorilla muuten valittivat mun rekisterikilven valoista, ei kuulemma keltaa ledipolttimot edes tohon. Onko tosiaan näin vai horisiko katsuri taas omiaan?
     
  20. asperiini

    asperiini Gearhead

    No nyt on taas tuore leima papereissa.
    Seisontajarruvaijerin irroitus ja liikkuvaksi elvytys auttoi kummasti.
    2 h meni purkuun ja reilu 1/2 h kasaukseen, on se kumma kun aina pitää olla se yksi pultti tai mutteri joka on ruostunut kiinni niin maan perusteellisesti. Tällä kertaa sain kuin sainkin kuitenkin kaikki irti ehjinä, irroitusöljyä ja aikaa meni runsaammin.
    Vaihdoin sen Ledivalonkin tavalliseen nippeli-Tepolta ostettuun tuikkuun niin tuokin kelpasi.
    Nyt ei muuta kun ajoa.
     

Kerro tästä muillekin!