Tallipaikka Itä-Helsingissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja cabin, 19.10.2005.

  1. cabin

    cabin 1st gear

    Myllypurosta tarjolla 5,5 x 6 m osuus siististä kimppatallista. Turvallinen, hälyttimin suojattu tila. Tilassa on tulityökielto, ei raskasta rakentamista. Vuokra 150 e/kk, sis. vesi + sähkö. Puh. 050 584 6273.
     
  2. cabin

    cabin 1st gear

    Tila on vuokrattu! Kiitos mielenkiinnosta.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ahaa

    Mutta silti aika helvetin kallis :eek: ..Jos ei mitään saa tehdäkään :lol:
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo. Sen sijaan 70 euron talli 50 kilsan päässä on tosi halpa, ainakin noin kokonaiskustannuksiltaan. Homma menee kato sillee, että täällä toi tonttimaa maksaa, samoin sillä olevat rakennelmat. Joku ihminen tai yhteisö omistaa ne, sitä sanotaan pääomaksi. Omistajolla kun nyt on rahaa kiinni tossa pääomassa ja kun se harvemmin vaikkapa noissa tallitapauksissa on sosiaalitoimisto, niin se haluaa sille pääomalleen tuottoa. Tallista on juoksevia kustannuksia jotka pitää kattaa, on kiinteistöverot sun muut sekä hallinnointi johon kuluu aikaa, siitäkin mielellään ottaa korvauksen. Sen lisäks sillä tallilla on tietty arvo, en nyt oikeen oo selvillä mitä esimerkiks kerrostalotalli tänä päivänä itähelsingissä maksaa, mutta arvioisin 20-30000€. Siitä kun laskee noi vuokrat, juoksevat kustannukset, kinnteistön kunnon ylläpitokulut, verot ja muut maksut, niin ei tostakaan summasta mitään mieletöntä jää pääomatuotoksi. Toi on vajaa 5€ neliö, se ei oo täällä päin vapailla markkinoilla lainkaan kohtuuton hinta.
     
  5. URPO

    URPO 1st gear

    On sellasesta jossa ei voi hitsata paha hinta. Onhan pk-seudulla ihan omat hintansa mutta kyllä 150e/kk pitäis saada tehdä mitä haluaa. Helvetti opiskeluaikoina mun luukun vuokra oli tuon alle.
     
  6. Koko on sen verran sopiva, että tohon saa kolme mid-size jenkkiä seisomaan eli on tosi halpa vaikka vaan säilytyspaikaksi. Kylmästä halli tms. säilytyspaikasta joutuu maksamaan 50€/auto. Ei ihme, että ko. mesta on jo vuokrattu.
     
  7. lemmy

    lemmy Gearhead

    ja opiskelijakämpissä hitsataan ihan hirveesti. minun opiskeluaikoina enimäkseen tota käteenhitsausta :eek:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yhdyn tässä asiassa täysin Mopemanin mielipiteeseen. Se nyt vaan tuntuu yleensä kalliilta semmosista ihmisistä ketkä eivät ole tottuneet käsittelemään rahaa :lol: :lol: . Yksikään ihminen joka on kommentoinut mulle, että maksoit liikaa...mä tiiän et sielt ja tuolt saa paljon halvemmalla, ei ole useasta pyynnöstäni huolimatta saannut toimitettua tätä todella halpaa kamaa mulle. Jään odottelemaan ensimmäistä ilmoitusta tälle foorumille missä tarjotaan n.30neliöistä tallipaikkaa mikä sisältää sähköt,veden, hälyttimet ja hitsaus/raskaanrakentamisen omaavan luvan hintaan 50€/kuukausi helsingin alueelta.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Samoin minä, ja saa lämmin kelpo raknetelutila maksaa vaikka ton 150. Mä luulen, että useemmallekin kelpais; tästähän vois joku "onpas kallis" kaveri tehdä suhteillaan oikeen bisneksen?
     
  10. jukka63

    jukka63 1st gear

    ite en pitäis,lähinaapurista lyötyvää tallipaikkaa 150E hinnalla kalliina.sen joutuu maksamaan jo lähikunnista.järvenpää,hyvinkää,nurmijärvi jne..ite maksoin 200e naapurista :eek: pointtina oli se,on lähellä.alle 10min matka ruuvaamaan ja autoa on pikku pakko säilyttää katon alla,johtuen tulevasta moottorista ja muistakin syistä.tää 200 E:n talli meni puihin,koska tallin "chief" olikin kusettaja.otti rahat haltuun,joi ne ja väitti että kaikki on ok.häätö tuli aika vitunmoisena yllätyksenä,kiitoksia TERO SAAREN.tästä oli polemiikkia jonkin verran od:n sivuilla,sitten iski yllättäen lukko päälle.nyt on talli kalajärveltä n.20min. 92 E +muut kulut,löytö,vituttaa vaan kun pitää ajaa toi 20 min,ennen kun pääsee ajamaan.
     
  11. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yepyep, meidän tallille on vielä kalajärveltäkin matkaa, maksaa 114e ja saa tehdä mitä haluaa, siis autokorjaamotilaksi merkitty...
    Sauna ym. on myöskin mutta miinusta tulee siitä että se mun himasta noin 55 kilsaa yhteen suuntaan, halpa vai kallis, en tiedä mut 10 vuotta kohta oltu siellä...
     
  12. RumaJussi

    RumaJussi Gearhead

    Pikku kaljoissa (tunnustetaan heti, ilman jälkipuheita) pakko ottaa kantaa asiaan. Mulla on nyt tallipaikka mikä on ilmanen ja siellä saa tehdä melkein mitä vaan, maalaus on siinä kintaalla, mutta jos ei suututa vuokkraisäntää, niin ok. Mä en maksa ote vuokraa yhtään senttiä sen enempää kun euroakaan, eli firma jossa oon töissä kustanta hallin ja oon sopinu että voin omaa pitää ja tehdä sieellä. Matkaa ko. hallille kotoa on tarkka 81km. Takaan ja alleviivaa että jos saisin tallipaikan jossa samat mahdollisuudet ja matka kotoa esim. 10km. niin maksaisin siitä sen reilun satasen kuussa. En ajattele edes polttoainekuluja, vaan voin kysyä suoraan että KUKA lähtisi tollasen matkan päähän (mä meen) harrasteleen "halvalla"??????
     

Kerro tästä muillekin!