Talvi tulee mitä teet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Pasi Hovila, 7.10.2003.

  1. JR

    JR Gearhead

    Pitäis kai tehdä samat hommat kun piti tehdä jo viime talvenakin, mutta kun ei... :lol: :lol:

    Pitäis hommata varmaan toinen lompakko että pystyy pitään paria autoa (itse asiassa kolmea...) ja moottoripyörää, ja sitten vielä ajaakin jollain. Edes joskus.

    _________________
    1989 Ford Thunderbird SC
    1964 Ford Thunderbird Landau

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: JR 2003-10-08 16:18 ]</font>
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Varmaan menee pesutilojen jne remontissa.

    Tarttis tehä vaikka mitä noille autonkotteroille, mutta jos ny alkuun sais kaikki katon alle. Tallikin pitäis tyhjätä roinasta, että sinne sais yhen tönästyä perukoille. Etuosa pitää jättää taloremonttityötilaksi. Nii ja vene pitäs nostaa vielä keskeneräiselle venetrailerille ja ottaa maihin mut ensin pitää saada siihen raileriin pari teräsriukua.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: pas2 2003-10-08 16:50 ]</font>
     
  3. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Eks pitäis saada vihdoin ja viimein kone nokalle siihen 84 Caprise farmiin ja myydä se pois,sitten pitäis hankkia kone talviautoon 65 Ponu varmiin ja sitten keskittyä 49:iin.Niin ja pitäis kai tutkia 59 cädin öljyn kierto-ongelmat koneessa ja huollattaa hydramatic ja sitten ja sitten.Hetken päästä huomaa että on taas ajokausi edessä ja suurinosa hommista tekemättä..
     
  4. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Kalikalista pitäisi kojetaulu purkaa ja korjata pari mittaria, vaihtaa laatikon sivun ja hännän kumit sekä asentaa rättikaton sylinterit näin aluksi.
    Blower Pölyttäjälle pitäisi löytää joku suoja, kun ei viitsisi hangessakaan seisottaa tai sitten on tukittava scoopin reikä ja ajeltava lumilla. Ei kuitenkaan keskitalvella (joulu-helmikuu), koska takana ei ole M+S tossuja.
     
  5. blazer 6.2

    blazer 6.2 1st gear

    Taian alakaa käyttämhän nelivetoa vähän tihiämmin kuin kesällä on tarttenu tehä :wink:

    Ja kun pakkasia pukkaa, niin roikan nokkaan on laitettava silloin tällöin.

    Auto ympärivuotisessa käytössä.
     
  6. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Jaah..kai sitä projekteja saatetaan etiäpäin ja ajellaa moottorikelkalla.. :lol:
     
  7. Teemu

    Teemu 1st gear

    Fury saa olla rauhassa ihan koko talven, armeija kutsuu tammikuussa. Ajelen siis Amazonilla ja toivon sen kestävän yhtenä kappaleena siihen saakka et saa taas kauhuraudan liiterin piilosta...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Musta ainakin on kivaa istuskella tässä koneella oluen tai drinkin kanssa ja vain jutella autoista, ja antaa itse auton vaan seisoa muutama kuukausi. Vaiko eikö muka ketään muuta ala aina silloin tällöin tympimään se jatkuva rassaaminen, auto-ongelmien ratkominen, ainainen huolehteminem autosta?
     
  9. elisabeth

    elisabeth 1st gear

    Jos budjetti antaa myötä niin maalaus olisi ajankohtainen, riippuen myös päästäänkö isännän kanssa väristä yksimielisyyteen. (68-Dodge Coronet R/T)
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No joo, toi aikaisemmin mainitsemani on vaan Blazerin tilanne, pitäis sitä kai jotain saada aikaiseks tallissakin talven aikana eli pickuppiin pitäis rakentaa nelilinkit, tehdä sisustus loppuun, teettää ja vaihtaa uudet sivulasit, käyttää kone vielä uudestaan pois paikoiltaan ja nostaa se vähän ylöspäin (nyt on siinä ja siinä ottaako peltisarjat kiinni runkoon) ja samalla sen koneen vois käydä penkittämässä vielä tarkempiin säätöihin ja katsoa mitä siitä nyt löytyy tehoa ja vääntöä. Ja vielä pitäis maalata tai maalauttaakin koko auto, pohjat on onneks jo enimmältään tehty.
    Ja tallilla olis muuta pienempää väsäämistäkin eli yks kunnon rottapyöräks muuttamista odottava M-72 eli seiskapuolikas ryssäkeksintö, entisöintiä odottava 64’ Pappatunturi jne. jne.
    Johan tässä väsyy puuhalistaa kirjoittaessaan :wink:
     
  11. Custom Caddy

    Custom Caddy 1st gear

    Joo,peltitöillä nyt ainakin alkuun. Tuli käkkylän koppa puhaltamosta tossa männä viikolla. Pohjassa onneksi ei paljoa tekemistä. Kori on onneksi pukissa kiinni joten työstö huomattavasti mukavempaa..(Kiitokset Kreiville). Sitten se komeus pitäis laskea,vihdoin ja viimein valmiin rungon päälle(ollut jo noin 3kk, niin se aika vaan rientää...) Notta sitten vasta tinailemaan/pohjia leipomaan. Toki hankittu Härräkkä vie osan ajasta,mutta toiseen kun kyllästyy niin, toisesta jatkaa.....
     
  12. MadMan

    MadMan Gearhead

    Camaron kone(383 stroker) laitetaan nippuun vielä ennen talvea ja sisäänajetaan, talveksi seisontaan ja säilöön.
    Park Avenue viedään talvisäilöön.
    Gemssiin vaihdetaan moottori ennen talvea.
    Electra stw huolletaan ja vaihdetaan talvirenkaat alle.
     
  13. Fe

    Fe 1st gear

    Joo-o tarttis sovitella suurempaa syylaria fjoordiin ja histailla uudet putket ja sähköjäkin pitäis vähän parannella... Motivaatio pitäs vaan ettiä jostain, muistaakseni jätin sen tallille siihen hitsikoneen viereen mutta joku on sen varmaan siirtänyt jonnekkin...
     
  14. Forvolet

    Forvolet 1st gear

     
  15. koni

    koni 1st gear

    Ensin pitää saada talvi-Chrysler kuntoon. Vaatii vielä jarrut ja jonkin verran peltiä.

    Kakkosena ohjelmassa Lincolnin takaripustuksen eri malliseksi muuttaminen. Nyt lehtijouset toimivat tukivartena ja ilmapussit hoitavat jousituksen. Otan Lehtijouset pois ja teen kunnolliset tukivarret tilalle.
    Rättikaton koneiston sähköt, tunkit ja pumppu on myös uusittavien listalla.

    kolmosen limo-Chryslerin hitsausta ja kun loppuu inspiraatio tehdään jotain seuraavista:

    Country Sedan vaatii peräremontin. Myös konetta ja laatikkoa vilkaistaan. Tätä tehdään aina kun aikaa tai rahaa jää.

    Jos aikaa ja inspiraatiota jää niin sitten tehdään '63 Letukkaa
     
  16. late

    late Gearhead

    Letukkaan ois tarkotus scallopit turata ja katon lasku kiinnostas.
     
  17. Mosse

    Mosse Gearhead

    Vielä verhoilu, sähköt ja lasit kiinni, ja kovaa ajoa, eli keväämmällä :wink:

    heh Jos vaikka ens vappu olis SE vappu...
     
  18. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    - Tukivarret ja/tai pallonivelet pitäisi tarkastaa/vaihtaa.
    - Jarrusatulat pitäisi käydä läpi.
    - 2-piirijarrujärjestelmänkin voisi tehdä.
    - Bumpsteer kit pitäisi ehkä hankkia.
    - Josko vielä pudottaisi ylätukivarsia wedge kitin avulla.
    - Aloitan T-10:n purun ja ihmettelyn ja katson käykö 2 vuotta sitten ostamani korjaussarja siihen.
    - Yhdettätoista vuotta mietin hieman kapeampaa taka-akselia.
    - Leikkaan kuitupeiton malliinsa ja sovittelen sitä keulalle.
    - Joskus pitäisi varmaan tehdä myös putkisto uusiksi.
    - Tänä talvena en nosta konetta, en, en. Tai no, jos nostan, niin ihan vähän vaan. Ainakaan en pura sitä, ellen sitten kansia avaa tai vaihda ja alakertaa vähän viritä. Eikun en varmasti, muuten ei mikään noista edellä mainistuista toteudu, josko nyt muutenkaan.
    - Tallissa meinaan käydä muutaman kerran viikossa istuskelemassa ja suunnittelemassa, tyhjistä pulloista tienaa muuten hyvin.

    En edelleenkään kiinnitä huomiota sisustaan, maaliin tai peltiosien sopivuuteen.
     
  19. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ei mitän isoa, mutta peltityöt, maalaus ja perä...
     
  20. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Jösses, Tohtoriko sen TeRon Padan osti?!

    Tervetuloo OL:ään!!!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: valiant65 2003-10-13 16:13 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!