talviauto

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja r.timppa, 15.11.2007.

  1. mxu

    mxu 3rd gear

    b-asconalla toistaiseksi.... ei etuvetoja tähän taloon, kiitos.
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Tuli myytyä -05:n punto työkaverille, ja ostettua tilalle toi Aspen by Dodge. :D Ja enää tuskin tulee tuosta tuoreempaa hommattua.
     
  3. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    -97 Chevy Tahoe 4x4. ERINOMAINEN talviauto. Tuolla on nyt kolmas talvi menossa. Aikasemmin tuli puolenkymmentä talvea lanattua teitä -89 Firebirdillä. Yllättäen ei yhtään paskempi talviauto sekään. Kaasupolkimen kanssa piti kyllä vähän tarkempana olla, ettei koko ajan kylkimyyryä menty.
     
  4. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    oliko tää mustakilpinen valkonen johon joku oli leiponu sittemmin kunnon ratalevikkeet ja spoilerit
     
  5. impala67

    impala67 Gearhead

    jos jotain on yli 15 talvirengaskautta opettanut, niin renkaiden ikä ratkaisee yhtä paljon kuin kuvion syvyys ja nastojen määrä.
    vähän olen onnistunut jatkamaan "talvi-siirto-renkaiden" käyttöikää (nokia hp1!) poraamalla niihin vanhat kometa-nastat... tulee hienosti yli kulutuspinnan, mutta ei silti pidä sitä mitä uudemmat renkaat, eikä käytetä kuin auton väliaikaiseen siirtelemiseen.

    älä säästä renkaissa, säästä enemmin vaikka stereoiden laadussa. noh mulla onkin kaikissa vehkeissä kasettisoittimet...
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Emännälle sain hommattua Buikin farkun ja itte ajelen Vanilla 8)
     
  7. Holley

    Holley Gearhead

    Ei eikä oikeastaan ees 2002 Bemarikaan... se oli 1502, jossa oli 2,0 kone l. vastas 1974-> 2002:ta, mutta oli kyllä 1977 1502. Mitä noiden renkaiden ikään tulee, niin kolme räjähtänyttä rengasta oli vähän liikaa ja nyt alkaa olla maksimivanhat noi noin vuoden 2001-2002 renkaat. Mulla oli se 100mk rengaskierros siinä Bemarissa sellainen, että niilläkin lähti kyllä sälöä jäästä ts. todella korkeat nastat, mutta ei se auto silti liikkunut mihinkään, jäi joskus jopa loivaan alamäkeen kiinni. Mutta uudet hyvät talvirenkaat? Missäs se hauskuus sitten on?
     
  8. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Eikä ole hirveästi lunta katolla, vaikka olisi millainen talvi tahansa, ja varmasti lämpimämpi kuin vaikka Alffa-Rumilus :odroll: :rotfl:
     
  9. Jza

    Jza Gearhead

    Moinen tuli tänään pihaan hommattua kauppakassiksi 8) Vielä kun tulis sitä lunta ja roinaa, että pääsis ominaisuudet koetukselle....
     
  10. rkr

    rkr 3rd gear

    No mutta, itse ajelin reilut kymmenkunta talvea 86 mallin 360 heppaisella tulitintillä ja nyt tuli tilalle 02 neliveto subu. Hyvät renkaat, lukkoperä ja varovaisesti sen kaasun kanssa niin f-koppaisellakin pärjää ihan kivasti. Takavedolla toi subu tuntuu itseasiassa aika lailla samanlaiselta laitteelta kunhan on lunta alla, kahva edellä sekin menee kun antaa kaasua :D
     
  11. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Se huono puoli tuommosessa 4x4 härvelissä kyllä on, että nelivedolla huonoa keliä ei tule juurikaan noteerattua. Ei sillä jää tosi liukkaillakaan esim. liikennevaloihin sutimaan tai hankeen kiinni, mutta kun ei se pirulainen yhtään tavallista ykspyörävetoista paremmin sitten pysähdy. ABS karjuu vähän väliä, vaikka liikkeelle lähtiessä ei tuntunu olevan edes liukasta. :D
     
  12. impala67

    impala67 Gearhead

    sitä vartenhan maasturissa on neliveto, ettei tartte koko ajan niitä renkaita vaihdella

    nimim. noin viisi talvea m+s:llä aikanaan ajanut. rengaskoko vain kasvoi 32" kokoon... ennakoivan ajon oppii äkkiä, kertaakaan ei mennyt metsään ellei sinne vakaasti oltu päätetty suunnata rypemään. ramcharger on hiton viilee talvioffiauto- ilman kattoa.
     
  13. iji-69

    iji-69 1st gear

    -78 Taunus 2.0 ja alla uudet Hakkapeliitta 5:t, johan Tanekin etenee hangessa...
     
  14. tammercity

    tammercity Gearhead

    Tämmösellä 2000-luvun 2 ovisella sportti coupeella kun vetelen tässä nyt talven yli niin luultavasti meitiä ei saa enskesänä irti olssin ratista muuten kuin murhaamalla :odroll: :lol: :wc:
     
  15. RB-440

    RB-440 1st gear

    Takavetoisella pärjää kyllä, mutta ainaskin pakulla oppii nopeesti järjestään taka-akselille painoa jotta alkaa meno maistua. Mutta jos palaa suunnilleen asiaan, niin jotenkin noi ABS vehkeet kadottaa kuskin tuntuman tiehen. Ainakin mulla pariinkin kertaan ABSit alkoi narskuttaa tossa viime viikolla koheltaessa, mutta mitään vanhan aikaista peffatuntumaa ei tullut minkäänlaisesti liu'usta. Kyllä noi vehkeet helposti huijaa kuskin tunteen itsensä vielä vähän enemmän keskimääräistä kuljettajaa paremmaksi :eek:
     
  16. Silvarello

    Silvarello 3rd gear

    Transporterilla menee tämäkin talvi... Tänään ihmettelin kylläkin -95 SS IMPALAA paikallisella diilerillä kun hintapyynti oli vain 5700e.... tekisi mieleni moiseen kajota, kun näytti olevan ihan ok. :)


    Vähän edittiä, olipa sittenkin Caprice, SS:n logoilla. Ohoh, miten innostus laantui nopsaan... No onpa lompakolla tilaisuus parantua
     
  17. Nyt ekaa talvea alla tommonen 90 -luvun alun 540 bemari, oikein vinkkelikasilla =)
    Kummasti se luistoneston valo rupee vilkkumaan jos yhtään liikaa erehtyy painamaan, toki sen saa pois päältäkin jos oikein lapsettaa :D
    Kiinni ei ole jääty vielä toistaiseksi mihinkään.
     
  18. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Joo, noi absit ja espit on kyllä pahoja :wc: Ja jos semmonen tarttee olla niin siinä tarttis olla joku murtohälytintä vastaava merkkiääni jos ne joutuu pienen ajan sisällä usein puuttumaan siihen ajoon. Alkais kuskikin tajuta että on liukasta ja sovittais nopeuden keliin sopivammaksi.....
     

Kerro tästä muillekin!