Talviharraste tuli taloon, Jeep Grand Cherokee 4.0, 1995.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 17.1.2015.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  2. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ok. Rockauto sanoo moogin K3166 passaavan eteen ja taakse ylös, sen lisäksi K3184 passaa taakse ylös.
    Jenkkifoorumeilla osa sanoo tuon K3166:n menevän joka paikkaan ja osa väittää ettei mene. Ota näistä nyt prkl sitte selvää..:mad:

    Et oo jamantti sattunu ikinä mittomaan niiden cro52087852 ja cro52087709 välisiä eroja.. ;)

    Summit tarjoo moogilta myös noita kahta moogin puslanummeroa, joten pitänee se sitte uskoa että erilaisia ne sitte varmaan on..

    Pitäs aina olla noissa puslissa tarkat speksit koosta, ni auttas vähä..:rolleyes:
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No en oo mitannu, mutta kai sen vois tehdä, kun vaan olis aikaa mittailla..... Kun ei nytkään ehdi korjata Jeeppejä, kun kokoajan joku kysyy mittoja ja ostaa jostain muualta....
     
    KajS tykkää tästä.
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Totta kyllä turiset. Sorry about that.. :oops:
     
  5. J.J.

    J.J. Gearhead

    Lueskelin topicin läpi, hyvää stooria jeepistin arjesta.

    Ajattelin vaan vinkata tuosta lukosta, suosittelen ehdottomasti torsen tyyppistä. Tai eihän se edes oikeastaan ole lukko, ja sehän sen toiminnan tekeekin niin huomaamattomaksi.

    Jos arveluttaa että sen toiminta on liiankin kesyä niin niitä saa myös "esijännityksellä", ei tule probleemeja vaikka olisi toinen pyörä jäällä ja toinen asfaltilla.
     
  6. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ok. Kyllä se tuohon torseniin mulla kallistuu. Tuo preloadijuttu oli kyllä uutta.. Pitääpä tutkia asiaa lisää, kiitosta!
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Itse itseäni lainaten, tuli nuo moogin K3166 ja K3184 puslapaketit, mittasin ne ja täysin identtisiähän ne on mitoiltaan. :D
     
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    On noissa semmonen kuitenkin semmoinen ero pultin reiässä, K3166:ssa reikä on just pultin kokonen ja K3184:ssa sitä reikää on supistettu joillain hitsiknööleillä niinku alkuperäisissäkin.

    Vanhat takaylä puslat ei nyt hirveen huonossa kunnossa ollut, mutta ne supistus hitsiknöölit oli ruostunut pois niin pääsi pultti klonkkasee reiässä.

    Kai tuo nyt jonkun aikaa taas menee noilla.

    Jeeppiki on taas liikenteessä, ku buickki läx vloppuna uuden omistajan matkaan. Leimaki tuli kerrasta kehujen kans.. :D
     
  9. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Kertokaas viisaammat mikäs on syynä seuraavaan..

    Jeepissä muutaman kerran nyt tehny semmosta että loota pudottaa turbiinilukon pois päältä hetkeksi ja kytkee sen samantien takas päälle. Yhesti se ei kytkeny sitä enää takas päälle, vaan ku käytin OD-nappia offilla ni heti sen jälkeen nappas lukonki taas päälle. Vauhtia ollu aina semmoset 90km/h ku se on tuon tehny..

    Loota pelaa muuten ku ajatus..

    Lootaöljyä on oikea määrä, se on hyvän näköistä, oikeen kirkkaanpunasta eikä haise muutaku atf:lle.

    Onko kovinki vakavaa tommonen oireilu ja mikähän prkl tuon aiheuttas?
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Netistä yrittänyt ropleemaa tutkia, ni ilmeisesti TPS vois olla yks syypää, tai laatikossa governor pressure solenoid ja/tai -sensor.
    Yhesti teki eilen taas tuon, ehkä sekunnin kävi pois ja sitte kytki lukon takas päälle..

    Miten niitten lootan etu ja taka pannan säätö, pitääkö niitä kuin useesti säädellä? Siis loota on 42re. Millaisia oireita alkaa ilmetä ku alkaa olla pantojen säädön aika?

    Tämmönen ohje löyty.. Hieman eroja löytyy eri ohjeiden välillä. Lähinnä tuo "Back off band adjust screw x turns" kohta..

    ADJUSTMENT - BANDS

    FRONT BAND
    The front (kickdown) band adjusting screw is located on the left side of the transmission case above the manual valve and throttle valve levers. (1) Raise vehicle. (2) Loosen band adjusting screw locknut (Fig. 68). Then back locknut off 3-5 turns. Be sure adjusting screw turns freely in case. Apply lubricant to screw threads if necessary. (3) Tighten band adjusting screw to 8 N·m (72 in. lbs.) torque with Inch Pound Torque Wrench C-3380-A, a 3-in. extension and appropriate Torx™ socket. CAUTION: If Adapter C-3705 is needed to reach the adjusting screw, tighten the screw to only 5 N·m (47-50 in. lbs.) torque. (4) Back off front band adjusting screw 3 turns. (5) Hold adjuster screw in position and tighten locknut to 41 N·m (30 ft. lbs.) torque. (6) Lower vehicle

    REAR BAND The transmission oil pan must be removed for access to the rear band adjusting screw. (1) Raise vehicle. (2) Remove transmission oil pan and drain fluid. (3) Loosen band adjusting screw locknut 5-6 turns (Fig. 69). Be sure adjusting screw turns freely in lever. (4) Tighten adjusting screw to 8 N·m (72 in. lbs.) torque. (5) Back off adjusting screw 4 turns. (6) Hold adjusting screw in place and tighten locknut to 34 N·m (25 ft. lbs.) torque. (7) Position new gasket on oil pan and install pan on transmission. Tighten pan bolts to 17 N·m (13 ft. lbs.) torque. (8) Lower vehicle and refill transmission with Mopar t ATF +4, Automatic Transmission fluid.
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    on tuo jeepi vaihteisto kyllä urani huippu,en oo millään muulla tehnyt niin paljon työtä ja tutkimista mikä vaihteissa välillä mättää,aina näyttää samoja koodeja ,kaikki on vaihdettu venakoneistosta,jopa takimmainen 02 sensori tekee herkästi vaihteisto oiretta johtuen maadoituksesta gov sensorin kera,mutta tarkasta ensin kikkarin vaijerin säätö.
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Se ei ole kikkari, se on TV-cable, eli Throttle Valve, säätää paineita, jos säätö pielessä laatikon elinikä on 600 kilometriä...
     
  13. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Vikakoodejahan tuo ei näyttäny ainakaan sen oman diagnostiikan mukaan. Liekkö luottamista. Muutahan tuossa ei häikkää ole ollut ku tuo turbiinilukon pois putoaminen välillä. Tosi harvoin sen onneksi tekee, tänään ajelin pitkin päivää ja ei tehnyt kertaakaan sitä.

    Luulen että tuo TV kaapeli on oikein säädetty ku tuo loota pelaa muuten hyvin, enkä kyllä uskaltaisi mennä edes säätämään sitä ku menis vituix aivan takuulla mun tuurilla.

    Onhan tuolla vehkeellä jo kelattu yli 200t mailia joten ei tuo ihme ole jos joku paikka alkaa lootassaki vähä jo prakaa, jos ei sitä ole jo korjailtu joskus. Mekin ollaan ajettu tolla vehkeellä 27tkm.

    Taidan ajella menemään ja seurailla tilannetta. Jos alkaa pahenemaan ni pitää sitten alkaa tutkimaan tarkemmin.

    Osaako jamantti sanoo tuohon pantojen säädön tarpeellisuuteen mitään?
     
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tuota lootaropleemaa ei ole ollu enää moneen kuukauteen, mikä lie ollu vaivana. Katos yhtä äkkiä ku tuliki. :D

    Jeeppi on pääosin pelannu ihan ok.
    Mitä ny startti piti vaihtaa ja vähä sähköjä hieroa takas iskuun.

    Tänä talvena vaan perkule ollu tuota ikkunoiden huurtumis ongelmaa. Ilmastointi kyllä toimii mutta vain plussakeleillä kuten sen on tarkoituskin. Ilmastoinnin kondenssivesirööri on auki, matot kuivat. Jäähdytysnesteet ei katoa, joten luultavasti kennokaan ei vuoda, eikä kyllä haise glykolikaa kopissa.
    Tänään ku oli likellä nollaa keli ja lunta sato, ni ku auton jätti parkkiin sammuksiin ni vartin päästä takas tullessa ikkunat aivan huurussa. Lähti ne muutamassa minsassa pois ku löi rotiskon taas käyntiin..

    Onko tuossa jotaki sisäilmakiertoa olemassa joka vois jumittaa päälle, ettei ottaskaan ulkoa ilmaa vaan sisältä? Tai jotaki läppää joka vois mennä vituralleen?

    Onko näissä zj vehkeissä missään mitään raitisilmasuodinta?
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tuskin on sisäkierto jääny päälle, silloin se huurtuis koko ajan käydessäkin, paitsi se mitä kosteus jäätyy siihen kennoon... Se on ominaisuus, kun sammutat koneen, ilmastoinnin toiminta loppuu ja se ilmankosteus joka on kennoon jäätyny sulaa veks, se kosteus nousee putkistoa pitkin lasille. Kokeiles ennen sammutusta pitää puhallus hetken lattialle, että jos se suuntausläppä jäis sitten siihen asentoon, ei olis suora yhteys tuulilasiin kennoilta...

    Ei oo ZJ-koppaisessa raikkarii...
     
  16. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    No perskeles, tuota pitää kokeilla. Kiitosta neuvosta!

    No ei sitä raikkarii kyllä löytynytkään vaikka kuinka yritin katella.. :D
     
  17. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minä ostin -98 grantin 5.9 koneella ja vaihteistovikaisena,huomenna pitäs kokeilla miten toimii remontin jälkeen :)
     
    HendriXXX tykkää tästä.
  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ai prkl että se on makia peli tommonen! Kaverilla oli vuoden verran 5.9 ja muutaman kerran pääsin sillä ajelee.
    Aika hyvin liikahtaa tuon kokoiseksi autoksi.. tuntuu suora kutvonen aika laiskalta sen jälkeen. :D
     
  19. Bukero

    Bukero Gearhead

    nuo oireet tulee pelkästään jo siitä että sisätiloissa on ylimääräistä kosteutta.
    esim. jos seisottaa autoa pihalla vähällä käytöllä ja silloin tällöin ajelee niin vaikka matot vaikuttais kuivilta niin aika helvetillinen kosteus siellä sisällä/sisustassa muhii..
     
  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Jep, paljo mahollista tuoki. Vähällä käytöllähän tuo pirssi nyt on ku työtki loppu. Ei tuu kyllä ku kaupassa käytyä + pikku pilikset välillä ajeltua. Nyt tuli qsamossa käytyä ni sai välissä pitempääki siivua ajeltua.
     

Kerro tästä muillekin!