Talvisäilytyksestä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 29.9.2003.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä oon tähän asti säilyttänyt autojani ulkona, enkä oo tehnyt niille mitään sen kummempaa. Silloin tällöin harjannut lumet pois päältä ja kerran-pari kuussa käynyt ajamassa pikku lenkin. Sellasen venttiilijousen joka kuoleentuu seisoessaan (vaikkakin puristettuna, tosin ne on puristettuna myös lepotilassa) haluaisin nähdä. Lämpö (kierrokset) ja syklit ne tappaa jos on tappaakseen. Moni kyllä silti löysää keinuvivut ton takia. Itse en ole niin tehnyt ja tuli noilla samoilla jousilla seitsemän vuotta ajeltua karvan vajaa 0.7" nostolla. Ehkä ne olis menneet pidempään jos olis löysännyt?
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos sentään pihalla seisoo eikä kadulla niin
    rakenna laudoista kehikko ja peitä kosla kevytpeitteillä, niinkuin veneet peitellään talveksi. Ota huomioon mahdolliset talvimyrskyt, eli tee lujatekoinen.
    Laita kosteudenpoistorasia auton sisälle ja odota kevättä
     
  3. pannupää

    pannupää Gearhead

    Jos jättää bensat tankkiin, on kyllä ihan viisasta lorauttaa säilöntäaine (fuel conditioner) sekaan, ja käyttää konetta niin, että aine ehtii kaasarille saakka. Haihtuneen nykybensan jäljiltä kaasari on nimittäin keväällä aika hassun näköinen, värisävyiltään vaihtelevan tahtaan peitossa.. Toki jenkkien karpuraattorit on siten mitoitettu, ettei ne tuosta täysin tukkeennu, muttei se hyvääkään tee. -Vaihtoehtoisesti tankki tyhjäksi ja kaasari myös, säilytys kuivassa niin ei tule kondenssivesiongelmia.
     
  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tietty ulkona seisovan auton ALLE kantsii laittaa pressu, varsinkin jos seisoo ei-asfaltilla. ei nouse maakosteus alustaan.
    ja päälle sadekatos pressu, siten että pääsee tuulettumaan kunnolla.
     
  5. whiic

    whiic 1st gear

    LÄHDE: http://puosu.dna.fi/~kerappo/cars/volvo ... .1998.html
     
  6. Öhman

    Öhman 1st gear

    Kiitos "whiic" tyhjentävästä
    vinkistä/vastauksesta !
     
  7. pannupää

    pannupää Gearhead

    Muistaakseni muuten LiquiMoly -merkkisenä löytyy joku "long-time engine storage conditioner" tms. spray, eli tämmöinen öljyä paremmin esim. sylinterin pinnoilla pysyvä suoja-aine. (en JAKSA hiippailla sateessa talliin tarkistamaan purkista eksakteja tietoja..) Eli tätä tulpanreiästä sisään ja vot. Ei pitäisi tulla syöpymiä eikä jumituksia. --Muuten, jos on vanhat ei-silikonijarrunesteet, on viksua vaihtaa ennen talvisäilytystä - voi säästää hauskoilta jumituksilta.
     

Kerro tästä muillekin!