TBI 350 -moottorin sammuilu esim. liikennevaloissa, huono ICM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja karg, 26.5.2017.

Tags:
  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Juurikin näin...parempi jättää se Xracer sinne vauhtikaupan hyllyyn ja hakea romikselta tai romutorilta käytetty orkkis GM jakaja, rupeaa olemaan vaan kortilla nekin.

    ICM, jaa no nyt ymmärsin...tulee käytettyä siitä HEI-moduli nimitystä ja näissä pikku-Hei jakajissa se on 8-pin versio.
    Ne kyrvähtelee toisinaan ja niissäkin kannattaa jättää ne kiinan tekeleet ostamatta, vaikka kaikkihan ne varmaan tehdään siellä...mieluiten GM orkkista ja olikohan se niissäkin 069 loppuinen tai jotain sinne päin oikein hyvä etenkin virikäytössä.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Omaan kun ecm bokseja tilasin, niin niitä oli montaa eri numeroa. Suurin osa Suomen bokseista oli erila numerolla ja kovalla hinnalla.


    Icm juu vaatii laatukamaa, mullakin pari uutta oli jo tööt.
     
  3. karg

    karg 1st gear

    Tommonen kikkare:

    https://i.ebayimg.com/images/g/jsIAAOSwAHZUP-~8/s-l300.jpg

    Virranjakajan kannen kun poistaa, niin toi näkyy siinä jakajan pohjassa parilla ruuvilla kiinni. Hajos sama osa (vissiin alkuperäinen vuodelta 1992) pari vuotta sitten keskellä talvee ja chevy jäi kivasti jumiin risteykseen. Paikallisesta SWT:stä ei sitten löytyny muuta kun kiinalainen osa, millä auton sai käyntiin, mutta tuli samalla niitä ikäviä sammuiluongelmia. Rockautosta löytyi hienosti toimiva AC Delco kiinalaisen osan hinnalla.
     
  4. repas-90

    repas-90 3rd gear

    Testailin noita sytkämoduleita oskiloskoopilla oman kotteron tyhjäkäyntiin liittyen,niin tosi huonoa kanttiaaltoa tuli ulos varsinkin alle 1000rpm.Viidestä, neljästä erimerkkisestä testatusta yhdestä tuli jonkinlaista tasaista kanttia ulos alle tuhannen kierroksen.Onko kukaan tutkinut onko vastaavaa sytkämodulia olemassa esm.bosch:illa jossain 80-90 luvun autoissa ?
     
  5. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Samaa ICM-ongelmaa on myös esim. LT1-moottorissa. Tosin yleensä kyykkäämisen jälkeen ei käynnisty ennen jäähtymistä. Vaikuttaa ns. lämpöhalvaukselta, mutta ihmetyttää kuinka edelleen esim. LT:ssä GM laittoi sen kanteen kiinni.

    Ja mitä tulee TBI-ruiskuun niin mielestäni kyllä hiukka koomista on pitää kivikautista kaasutinta jotenkin pätevämpänä. Tietty joo taas vain ihan ikioma mielipide perustuen omaan kokemukseen. Onneksi niitä kaasareitakin on kaupassa niitä haluaville.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pätevämpi jos haluaa luotettavuutta ja säästöä.

    Tbi kunnolla kun alkaa kiukuttelemaan niin päänvaivaa ja anturin vaihtoa on tiedossa. Kyllä minäkin aluksi riemusta kiljaisin kun aattelin että vain icm meni.

    En väitä että ne aina isosti hajoaa mutta se riski on olemassa. Myös tienpäälle sammuminen, kakominen tai tyhjäkäynnin katoaminen jne vaatii enempi mietintää ja osia kuin kaasarilla vastaava.


    Tbi:stä tulee sinä päivänä mulle pätevä kun a: se voittaa kaasarin selkeästi siinä että vie vähemmän bensaa b: se tuottaa enemmän tehoa ja vääntöä.
     
  7. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Njoo. Viritouhuissa myös voi olla näppärämpi kaasareilla pelailla. Itse siirryin kaasareista ruiskuun juurikin 305 TBI:llä, ja sen jälkeen vannonut että en päätäni enää vaivaa kohoilla, suuttimilla, rikastimilla yms mitä kivaa ne teettääkin... (ainakaan käyttöpeleissä). 89 Firebirdin matkakulutus oli mulla sen seittemän+ vuotta aina 8,9 l per satku, en tiiä sitten mitä ois kaasarilla vastaavalla. Laiska kyllä oli, jotai 170 hv kait.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoo, firebirdissä tuntuu olevan kulutus minimissään. Vanissa ym vehkeissä en ole järin eroa huomannut.


    Uuden kaasarin kun ostaa tai käyttöikäisen korjaa kunnolla niin ei se heti hajoa. Quadrajettien kanssa käynyt ihmeitä aina ja tullut outoja vikoja. Siksi edelbrock mun valinta kun niitä käytettynä hyvin ja uutena myös, osiakin saa ja helppo säätää ja purkaa.
     

Kerro tästä muillekin!