Tbi imusarjaan kaasari?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 2.11.2016.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko kukaan halkassut tbi imusarjaa? Jos siihen ajais avonaisen plenumin kahen tbi reikien tilalle, susi? Kakskurkkusen tosin vaatis.

    Hei jakajien akselit kaikki yhtä paksuja? Eli meneekö isopäinen hei ton pikkupäise tilalle? Just tuon reiän suhteen.


    Tiedän että kaks vaakapulttia vaan erottaa kaasari-imarin tbistä mutta tulipahan mieleen.

    Oisin koko aiheem poistanut mutta ei onnaa enää.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen laittanu Tbi pruuttarungon 4-reikäsen rokkiorkun tilalle. Isot läpättimien lävet on melko samoissa paikoissa. Kait sen voi toisinpäinkin tehdä.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oli ihan syntymätön kananpoika sori.

    Enhän muistanut ettei tossa imarissa oo tavaraa työstettäväksi. Eli saahan siihen kakskurkkusen mutta nelikurkkuselle ei riitä aine mihin vois reiät /aukon tehdä?


    Kakskurkkusista pyydetään aika hyvin joten budjetti-idea kaatuu jo siihen, kun sama sitten hankkia 4bbl imari ja kaasari.


    Vai pysyiskö taloudellisuus 2bbl hmm.


    Tbi ainakin on ollut tosi taloudellinen. Ei oo auto kulunut kun seissyt pihassa koko kesän ja syksyn.
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kaikissa jakajissa ei ole samankokoinen se keskitys imaria vasten. Ainakin automalleissa on joissakin vuosimalleissa imarissa/jakajassa isompi keskitys/reikä kuin truck-malleissa. Jakajat muuten samoja.
    Eli jos sulla on isoreikänen imari, niin muun kuin TBI-mallin jakajaa voi olla vaikea löytää.

    Yhteen tuollaiseen isoreikäseen törmäsin omissa romuissa..:mad: valupäivä imarissa oli 1990. Ja tajusin tietenkin vasta kun kone oli konehuoneessa muut apulaitteet asenneltuna..:confused:

    Muoks:
    Minkälaista kakskurkkuista kaipaat? Mulla olis -68 vuoden Moparin 383:n päältä yks, jonka saat postikuluilla..:D
    Ja jos sulla nyt sattuu olemaan se isoreikänen imari, niin TBI-imari pienellä reiälläkin pitäis löytyä samaan rahaan..
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se imari jakajaa keskitä.
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Totta.. Mutta reikä osaa olla isompi kuin normimallin jakajan jalka.:mad:
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Reijän pitää olla isompi koska imari on irto-osa joka asettuu paikalleen +-parin millin tarkkuudella.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Pitää, pitää, mutta tuo kokoero on sen verran paljon, ettei jakajan jalan olake pysy imarin päällä! Se imarin reikä on siis muutaman millin isompi, kuin jakajan jalka(se olake) halkaisijaltaan.. Jakaja siis "putoaa" koneen sisään, jos on isoreikänen imari.

    Siis niinku noin:
    http://www.hotrodders.com/forum/tbi-chevy-v-8-distributor-intake-difference-car-truck-178239.html
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole vielä tähän päivään mennessä tullu vastaan imaria josta jakaja menee läpi.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei mullekaan muita. :D Tuonkin kampesin kiireesti Kuusakosken lavalle, kun sain irti koneesta. Toivottavasti kukaan ei jäänyt kaipaamaan... RIP

    No, nyt löyty kuva, jossa selkiää jakajan jalan kokoero:
    http://www.chevythunder.com./tbi-tpi_distributor_compare.jpg
     
    Muokattu: 3.11.2016
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt kun puheeksi tuli niin vieno kaipaus ilmeni. :(
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Täältä kun on helppo kysyä eikä vaivata googlea, niin onko jakajissa eroa jos vertaa vanhaan ei-hei jakajaan? Tai sitten siihen ekaan puola kannen päällä heihin?

    Jos tää rojekti tulta ottaa siipien alle niin tuntuu hei jakajakin liian riskiltä :D



    Mullehan riittäis kun sais jollain ilveellä vanhoista osista senverran korvausta että vois swapin tehdä.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :eek:
    Siis tuohon iso(perse)reikäiseenhän ei käy kiinni mikään muu kuin juuri kyseisen mallinen TBI-HEI-jakaja.:confused: Yök! Sitä on tiettävästi valmistettu ainoastaan -92-93 autoihin.:mad:
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En pikasesti löytänyt edes googlella kenenkään lyöneen tbi imusarjaan suoraan kaasaria.

    Tuo tbi kunhan on periaatteessa sähkökaasari niin ei imusarjan kanavat ja virtaus varmaan poikkea kaasarimallista hirveästi? 500cfm muistaisin tbin olevan.
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Olikos nämä ruiskukamat nyt 4.3 V6 vai 5.0 - 5.7 V8 koneesta ?
    Meinaa jos olet hukkaamassa niitä, niin saattas kiinnostaa...ruiskukamoille on aina käyttöä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    350 ja vuodelta 1989.

    Löytyy uusi ecm, vanha ecm mikä toimii myös. Parit icmmät ja kaks puolaa, uus ja vanha toimiva. Jakaja uudella pickup coililla.

    Sitten tottakai ruiskuyksikkö jaja mitäs tohon vielä kuuluis.


    Johtosarjan repiminen irti autosta kuulostaa kamalalta, muuten kyllä vois kaikki purkaa. Jos kiinnostaa niin tarjoa!


    Oon tän kanssa niin kypsä että parempi ois laittaa osat kiertoon niin ois pakko sitten toteuttaa kaasariswap.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ja lisätään vielä kun en tuohon osto ja myyntipalstaan enää niin viitsi muutoksen jälkeen...


    Niin ja vaihdossa tuohon pakettiin ilman johtosarjaa menis kaasari/jakaja/imusarja/bensapaineensäädin - pakettikin...


    Yks kaasari jo tulossa mutta ei vara venettä kaada.
     
  18. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo tbin johtosarja on aika näppärä nyppäistä autosta pois jos haluaa koko settinä ottaa..
    liittimet irti ecmltä ja kaikki konehuoneen ätylät irti, niin ei tarvii kuin läpivientikumit tulipelliltä pujotella irti.
    muutaman karvan joutuu sitten öljy paineelle ja sytylle, ym. Vetämään tilalle.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin...

    Toki ne ecm puolen töpselit ainakin sais ja johtojen päät koneesta.


    En tiiää...


    Riippuu miten kiinnostusta noille kamoilla ilmenee.


    Jos oikeen hurja ois niin pihalle vaan roikalla pari puhallinta autoon ja ruuvaamaan kamoja irti..
     
  20. l062059

    l062059 Gearhead

    Mercruiser sbc 305/350 on tehty myös 081 kansilla ja 4bbl kaasarilla 87-95.
    Imusarja patarautaa valunumerolla: 14096244

    *vellu
     
    Muokattu: 10.11.2016

Kerro tästä muillekin!