Tbi ja kylmästumppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 2.1.2019.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    sillon ku kone oli mulla auki, oli lämppärin lähtöä lähimpään tiivisteen peltilätkään tökitty reikiä, niiden muodosta päätellen naulalla, varmaan väännetty käppyräksi ja lämminvesiputki avattu ja sieltä reiästä käsin tökitty.

    nyt se taitaa olla ummessa, tai sitten ei, en yhtään muista tökinkö itsekin uuden tiipparin läpyskään reikiä.
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    yks mikä saa tbi:n taatusti kierrättämään huonosti vettä kennossa, joka siis esiintyy mm. kylmänä paluuletkuna,
    on että on vahingossa asennettu myötäpäivään pyöritettävä pumppu, tbi mosassahan pumppua pyöritetään hihnan selkäpuolella, eli tarvii reverse pumpun.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG]

    Tossa video winaldl. Uudella termarilla laski vähän käyntilämmöt. Mites toi lambda tuntuu tyhjäkäynnillä oudolta?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    juu. Ja ennen remppaa tehtaan jäljiltä myös, ongelma oli myös silloin

    alipaineventtiiliä ei pikapissa olekaan
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Keli lähellä plussaa ja tadaa stumppaus taas alkanut. Oli iacin töpselin klipsu nurinpäin niin en ruvennut pihassa sitä nypåäämään. Vittu.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mites meillä se egr oli?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    10tkm sitten ainakin toimi ja putsasin paikat vaikkei ne kovin likaaet olleetkaan. Testasin samalla myös venttiilin toiminnan/kalvon.
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Sehän oireilee myös noin jos jää osittain auki.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Olis vaan mun mielestä kovin outoa, että näin suppealla tavalla oireilis ja closed loopilla häviää.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tossa idean siementä kyllä, koska open loopissa sillä mapilla on isompi painoarvo ja lambaada ei hoida korjausta. Egr rakosellaan vaikuttaa kyl mappiin.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tyhjäkäynnillähän ei sais egr olla yhtään auki? Ja sitäkö ei huomais jos se ois ajossa ym auki. Koska sen olis pakko olla valmiiksi ja kokoajan hieman auki, jos tyhjäkäynnillä sen pitäisi normaalisti olla kiinni.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, ei sais olla yhtään auki idlellä. Ajossa ei pikkurakonen tunnu.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Luulis sitten, että aiheuttais idlellä useinkin harmia? Ja aiemminkin
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Luulis joo, mutta kukapa tietää, miten se polttoainekartta menee lämpötilan funktiona... Jospa se stumppi tulee nyt siihen kohtaan ku lämpö on noussu tarpeeksi ja iac alkaa pienenteleen kierroksia, sit mappi ykskaks tajuaa liian pienen alipaineen ja lisää bensaa.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yleiset egr oireet (luettuna) aiheutti vaikeaa starttia ja kaasuun koskettaess ongelmaa ynnä muuta laidasta laitaan, vaan vastaavaa en löytänyt.

    Kallis lotto ollut köyhälle taas, egrräkään ei ihan ilmanen ole. Toki vois sen just nähdä asennon tyhjäkäynnillä, tai merkkais jollain sinne venttiilin varteen kiinniasennon kun se tais näkyä?
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kolme jumivaa venaa oon korjannu silikonispraylla karaan. Ainakin sen verran riittävästi, että diagnoosi varmistuu. Vaati kyllä parissa ainakin vähän kärkipihdeillä avitusta kiinnepäin, et alko meneen kunnolla. Loppuhoito jäi avunpyytäjän vastuulle, ja normitapaan ei mitään kommenttia jatkotoimista, onnistumisen kestosta tai kiitoksesta.
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin kai noi äkkiä voi hajota, tosiaan 10tkm sitten ei ollut moitetta.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se kerää karstaa sisältä ja paskaa ulkopuolelta. Jumii oletettavasti alkaa aika kerrasta.
     
    Muokattu: 31.1.2019
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    meneekö siihen sama EGR kuin olds 307? Mulla nimittäin voisi olla sellainen käytetty minkä kanssa ei tietokonekaasari-oldsissa ainakaan ollut ongelmaa.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Mutsin autoon vissiin alle 2v (opel astra) vaihoin viimeks EGR ja taas rupes pari kk sit vittuilemaan, tulppasin nyt toistaseks sen vaikka toi siitä härön sytyttääkin, mietitään sit leimalle uutta...
    Ei tunnu mikään kestävän nykyään, ja se eka mikä jumi lienee vielä ollu orggis...
     

Kerro tästä muillekin!