Tbi ja kylmästumppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 2.1.2019.

  1. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aivan tasanen on tyhjäkäynti ja tasasesti laskee "ryyppy" kylmästä lämpimään päin.

    Sillonkin kun alkaa paksulla käymään niin kierrokset vaan mataloituu ja sitten hiipuu sammuksiin jollei sitten pelasta eli nosta käynnin samanlaiseksi kuin ennen paksulla käymistä. Sitten taas hiipuu.


    Mitään humppaamista ei ole missään muodossa ja tilassa.



    3.8 pontiac teki videon oireita viallisell maffilla
     
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Ookke, tuossa syypäänä oli lambda.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lambdan vaihdoinkin vaikka ennen lambdaa toi mun ongelma on. Tai lambda ei silloin vielä ohjaa.
     
  5. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    RUN MODE – CLOSED LOOP

    Programmed into the PROM memory are set qualifiers the ECM uses to determine when to enable closed loop fuel control operation. Besides O2 sensor output voltage change, these qualifiers are coolant temperature and time from start. The amount of coolant temperature and elapsed time from startup qualifiers differ from engine to engine, and differ a great deal depending on whether the ECM is working with a heated or non-heated oxygen sensor. For most non-heated O2 sensor applications, the general value for coolant temp is 150°F and running time is 2.5 minutes. For systems using heated O2 sensors, these qualifiers are usually much less. When the system enters closed loop, the ECM still uses all other sensors/inputs to determine fuel delivery to the engine, but now it uses the O2 sensor inputs to make adjustments to the fuel delivery based on what it sees in the exhaust.

    enkä yllättyis, vaikka joku ecu menisi johonkin vitun vikatilaan, kun motti lämpenee liian hitaasti.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei se nyt vittu mikään litranen diesel ole lämpeämiseltään.


    E: sen tiedän että tbi tykkää kyttyrää jos termostaatin vaihtaa kylmemmäksi tai kuumemmaksi mutta koskee vain käyttölämpötilaa.
     
    Muokattu: 16.1.2019
    rb tykkää tästä.
  7. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    omapahan vissiin on autos, joten kärsi sen kanssa mikäli korjaaminen ei kiinnosta:p

    ps. sinne vuotavan imusarjan väliinkin voi tiivistyä öljyemulsiohyydykettä ja kuuran kukkia, jotka tukkivat vuodon ajoittain
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Korjaaminen kiinnostaa ja esimerkiksi jussi289 valtava tietämys ja suomen kielen esittämisen taito ;)

    Kryptiset nännännäät ilman spefisisempää teknistä knoppailua hakee vain "mitäs minä sanoin" tyylistä onnella ja arvalla voittoon lopputulosta.


    Imusarjat ennenkin öljyä tihkuneet ilman merkittäviä alipainevuotoja. Molekyylit ovat kyllä tosi fiksuja kun jatkuvasti ja toistuvasti tukkivat samanlailla vuotoa...
     
    Rotten tykkää tästä.
  9. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    vrt. atomikello
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt ei stumpannut tietenkään kun olisin iacin töpseliä irrottanut. Sama käynyt jo kaksi kertaa. Pitää jatkossa iac töpseli mielessä startata.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kun on tälläin ikänsä korjaillu sähkövehkeitä, niin minkäänlainen omituisuus pätkinnässä ei enää yllätä. Yhdistävä tekijä on lämpötilamuutos, joka vaikuttaa pätkijään mekaanisesti.
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    4-Barrel Intake Manifolds

    [​IMG]
     
    Diktaattori, Jussi289, Karpov ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuka sugardaddy sponssais mulle 4.3 v6 4bbl imusarjan? :D
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Voishan tuonkin vielä vaihtaa.


    Toinen tbi nyt omistuksessa niin ei yllätä myöskään, että kaikki on mahdollista :D kai se joku päivä synnyttää neekerilapsen tai puhuu ranskaa mulle.
     
    Rotten, Gary Grand ja rb tykkäävät tästä.
  15. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tuleeko se onkelma kun menee klosetti looppiin,jos niin sitten mättää anturi koska alkaa motti toimimaan tiedoilla ei ennakko asetuksella
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eiku just open loopissa. Closedissa kaikki hyvin.
     
  17. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    kummassa sarjassa lammasanturi on ja kumman puoleisesta sylinteriryhmästä imari vuotaa:poff:
     
  18. JKF

    JKF Gearhead

    Termarista tuli mieleen sellainen teoria, että jos se alussa vähän nakeltaa kiinni asennossa ja sitten koneen lämmittyä nytkähtää kerralla reilummin auki. Tai sitten sopivasti ilmaa järjestelmässä sillain, että anturi ei ole alkuun nesteessä, niin se voi kokee aika nopeen lämpötilamuutoksen jossai kohtaa.
    Oma tbi vehje kyykkäs pakkasilla kierrokset tosi alas kun oli letkulämmitin ollut päällä, mutta se tietysti vähän eri tilanne.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei se käytä lammasta open loopissa.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ulkopuolelta pälli

    ainakaan winaldn mukaan tommosta ei tapahdu, ilmaa ei ole ja lämpeäminen on tasaista ainakin anturin ja käsikopeloinnin mukaan. Lohkolämmitin löytyy ja sen kanssa ei ongelmia. Toki nyt en ole sitä käyttänyt hetkeen.
     

Kerro tästä muillekin!