TBI-koneen sytytysennakosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja maddis, 8.6.2015.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Kokeilin etsiä, mutta ei heti sattunut silmään.

    Kysesssä on -91 350cid TBI jossa on megasquirt ohjaamassa syttyäkin hukkakipinällä.

    Semmoista tietoa etsin, että mitkä on suurinpiirtein sytytysennakon vaihteluväli ko. moottorilla? Tällä hetkellä on tyhjäkäynnillä n. 12 astetta ennakkoa, mutta mikä on mm. suurin mitä tuolla koneelle yleensä kannattaa tarjota. (vakiona siis) Nakutusanturia ei ole (vielä ainakaan) kytketty. Tällä hetkellä megan kartassa on suurin muistaakseni 45 astetta, mutta se lienee jo ihan liikaa?
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    ei oo liikaa, jos vaan on oikeesssa kohdassa karttaa.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuolle koneelle maksimiennakko täyskaasulla vois olla jossain 30-35 asteen paikkeilla, mutta osakaasulla kevyellä kuormalla se 45 ei ole yhtään liikaa, niinkuin Linttakin jo mainitsi.
     
  4. maddis

    maddis Gearhead

    Ok, se on sitten oikeassa paikkaa kun on keskivaiheilla karttaa RPM-akselilla, mutta aika alhaalla eli pienellä kuormalla. Kiitoksia tästä!
     

Kerro tästä muillekin!