TBI lean cruise- totta vai tarua??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sdfsd, 3.11.2016.

  1. Z(etor)71

    Z(etor)71 3rd gear

  2. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä se 2015 tienoolla varmaan pätee maantiellä.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos audi A6 on iso auto niin 7-8 se vie 2l koneella. Uudempi vie 8-9 mutta öljyä paljon vähemmän mitä vanhempi.
     
    ls1978 tykkää tästä.
  5. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Aika hullua jos mieltää Golffin tai A6 Audin isoksi henkilöautoksi :D

    Kai se on jotain itsesuggestioo omien valintojen saralla.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ihmisillä on täällä kieroutuneet käsitykset siitä mikä on isoa.....tai sit jollei ole isommasta kokemusta.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No senverran voi järkeä käyttää onko kyseinen laskuri tehty 70-luvun fullsizen mukaan vai nykypäivän mittojen. Nykyään kun ne malliston isommatkin autot menee pienellä oli ne sitten miltä mantereelta tahansa.


    Toimiva golf ei maantiellä oo varmaan 7 alkusia lukuja vienyt 90-luvun jälkeen?
     
    Aslak tykkää tästä.
  8. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Niin no, pieni auto on aina pieni ja iso on iso.

    Kulutus on se kliseinen kaikille maksaa saman verran mutta toisille se on paljon ja toisille ei.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jep ja autolla on kaksi hyvää mittaa suuruudelle tai pienuudelle. Ulko ja sisämitat.
     
  10. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Ja noista jenkkiautofoorumilla on vain ulkomitoilla väliä ;)
     
    toyopet tykkää tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nokkapelti saisi olla pitkä ja konehuone iso kun konehuoneessa on sillon kivempi puuhata. Takaluukku saisi olla iso jotta sinne saa tavaraa. Etujalkatila sellanen että mahtuu istumaan. Takajalkatilalla ei niin väliä mulle eikä valituksia ole kuunneltu kun siellä loisiva porukka ei osallistu kustannuksiin mitenkään:p:D

    Olen useita autoja tarkkailut näillä kriteereillä ja paras tähän mennessä on ollut Lincoln mark 4 ja 5. Tarttis varmaan harkita sellasta, vaikuttaa tosi "järki" autolta.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Iso konepelti ei kyllä oo kovin jees huollon suhteen.

    Esim devillessä oli kone melkein tulipellissä joten edestä oli matkaa paljon sinne ja auton kyljistä myös. Vielä kun konepelti ei mersumaisesti aukea ihan pystyyn niin tulee ongelma.


    Ja konehuone ei kuitenkaan sovi istuskeluunkaan.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä mun cadillacissa olen istuskellut konetilassa. Lokarin päällä on ihan jees paikka ja siinä syylärin päällä olevan raudan päällä. Muutoin sai kyllä pohkeille hyvää venyttelyä.

    Tuo on silti hyvä pointti. Etuvetosuus tietty voisi auttaa, onko eldossa kone yhtä takana kun normaaleissa cadeissa? Tai uudemmissa? Niissä ei tietty ole sitä isoa takaluukkua....damn.
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mun mielestä auto on sitten iso kun etupenkeillä on 180 pitkiä jermuja ja vastaavan mittanen mokoma voi jalat suoristaa takana istuessa ilman, et etupenkkejä potkii ja hutlariin mahtuu 180 pitkä kintut suorana pötkölleen

    Se on muuten jännä, et miks ihmeessä aina mitataan autojen jalkatilat edessä penkki niin takana kun vaan voi tilkitä ja takajalkotilat mitataan penkki niin edessä, että jalatonkin kääpiö yltää polkimille jos vaan selkänojan ja ratin väliin mahtuu
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    No tuollainen auto on sitten jo oikeasti ISO, tai joku Grand Voyager, jossa on korkealla penkit..

    Mutta eihän mitenkään muuten mittaamalla saa normaali-ihmiselle riittäviä sisätiloja esitteeseen?!?
     
  16. peto

    peto Gearhead

    Eikö jenkeistä puhuttaessa pitäisi puhua fullsize tai peräti oversize autoista, eikä isoista autoista? ;)
     
  17. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Kyl mullon isompi jenkki. Tai ainaski mun isillä on. Iha varppina on. ...käsittämätöntä miten tää kaikki liittyy leanburn systeemiin. Argh.
     
    peto ja jusssi tykkäävät tästä.
  18. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Omasta '88 s10 blazeristä otin lambdakorjauksen pois päältä ja säätelin cruise seokset sinne 16 tietämille. Kulutukseen ei vaikuttanut kyllä suuntaan eikä toiseen.. motti 3.4L, tbi ruisku ja t5 aski.
     
  19. peto

    peto Gearhead

    Eikös Mitsu ollut aikanaan pisimmällä näiden laihaseos kokeilujen kanssa ja katalysaattori pakko kaatoi hankkeen?
     
  20. jar

    jar Gearhead

    TBI:hin jos vaihtaa sen boksin säädettäväksi (esim. EBL), niin pääsee näkemään/kokeilemaan kuinka laihalla voi ajella, mutta laajakaistalambdan tarvinnee kaveriksi. Normilambda-anturin toiminta-aluehan on vain siinä siinä 14,7:n lähialueella, eli en tiedä voisko noita lean-kokeiluita tehdä. Muistaakseni vakio-TBI poistuu closed-loopista, oikeastaan aina muulloin paitsi suht rauhallisella kaasulla ajettaessa.

    En kyllä vastaa kysymykseen, vaikka TBI:n karttojen kanssa tunasin, ainakin sellaisella menestyksellä että autolla vielä ajelinkin, tehojen laskua en kyllä mitannut... Mutta omat intressit olivat seossuhteen kohdalla enemmänkin päinvastaiset kuin tässä topicissa.
     

Kerro tästä muillekin!