Tbi päänraapimis ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rytari, 17.10.2012.

  1. Rytari

    Rytari Gearhead

    89 caprice 305 tbi teettää vähän ???

    Sehän ei lähde käymään kun silloin kun huvitta, ja kerran vaan sitäkin..

    Omistajan toimesta on uusittu tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyöriä, ei käyntiin.

    Startin luota oli liitokset happamat, vaihdoin startin kun hiilet oli starttailtu loppuun, tai no, puolet pitimistäkin puuttui parista "hiilestä" sekä akulta tulevan kaapelin ja liittimet pariin siitä eteenpäin lähtevään johtoon. Auto käynnistyi heti, kävi nätisti yms, pääsi vain bensa loppumaan ja sammu pihaan. Uutta soppaa kannulla tankkiin vaan eipä käymään lainkaan, ei tullut ainetta eikä kipinää, service valo palaa (vikakoodi 54) työnsin talliin...

    Yön yli tallissa mietittyään lähti taas käymään, kävi tovin, sammutin, ei käymään, kipinä ja bensa puuttui. Vaihdoin jakajasta sytkämodulin, heti käymään, toimi hyvin. Kävin ajamassa, jätin pihaan hetkeksi, ei käymään taas. Sama vika, ei kipinää, ei soppaa, service loistaa (vikakoodi 14).


    Rupesin mittaamaan, 12v tulee puolalle, menee myös siitä jakajalle. Puola ehjä, kokeilin toki uuttakin puolaa, ei vaikutusta.

    Ecm:lle tulee virta, mittasin sen maat myös, jakajalta tuleva tieto pyörimisestä puuttui.

    Jakajalta modulista johto irti ja virtakynällä tuikkasin siihen boksille menevään pyörimistietopiuhaan virtaa, suuttimet suihkasi välittömästi, Ecm toimi siis siltä osin, jakajalta ei vaan tietoa tule.

    Kansi ja pyörija pois ja alta paljastui umpiruosteinen sakaralevy, se alla oleva osa oli yhden niitin kohdalta halki eikä mittarillakaan mitattuna ollut eloa startatessa.

    Tänään sitten uusi jakaja kainalossa tallille. Ensin kokeilin startata vanhalla, ei eloa, sitte nopsasti uus tilalle ja startti ei keriinnyt kunnolla edes pyörähtää ku jo taas kävi. Säädin lampulla ajoituksen ja kävin koeajolla. Muuten ok mutta laturin valo palaa kokoajan, service ei, eikä vikakoodeja. Pihaan käymään jättäessä lämmöt nousi turhan nopsaan joten ajoin talliin ja vaihdoin autossa mukana olleen uuden termostaatin,vanha oli jumissa. Vähä vettä koneeseen ja uus lenkki ajoa, hyvin pelaa, ei vaan lataa edelleenkään.

    Takaisin talliin ja laturi aiheeksi. Sähköt tulee säätimen liittimeen niinku pitääkin, kone itsessään ei vaan tee virtaa. Laturi käteen ja auki, hiilet ok, säädin sis varmaan sökö. Laitoin laturin paikalleen ja meinasin ajaa auton pihaan vaan eipä lähtenytkään, taas se vikavalo palaa eikä lähde käymään. Tosin tällä kertaa suuttimet lykkää bensaa mutta kipinä puuttuu, puolalle kyllä edelleen virta tulee mutta...

    What the heck im doing wrong here?
     

Kerro tästä muillekin!