Tecshift

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ford351, 6.1.2009.

  1. ford351

    ford351 Gearhead

    Mulla on tuollainen opel vivaro 2006, ja siinä tuo laatikko temppuilee..Siihen on vaihdettu takuina hydraulikkapumppu, sun muuta.Ainakin ollut hinurissa laatikon takia 5-6 kertaa. 2Vuoden takuu meni umpeen syksyllä ja tuli just 100tuhatta mittariin niin taas se hajosi, olin ajamassa liikennevaloihin ja rupesin painamaan jarrua mutta oli veto päällä koko ajan ja sitten sammui(kuin man.kun painetaan vain jarrua eikä kytkintä olleenkaan) ja sitten ei mennyt vaihde päälle tai menee kun moottori ei ole käynnissä, kun käynnistää niin tulee vain vikamerkki, sattui kodin lähellä niin vielä on parkkiksella..Noissahan on ollut vikoja ja kun tuokin on ensimmäisiä malleja..Kuulin että maahantuoja tulee vastaan 2/3 osaa mutta....
     
  2. T&S

    T&S Gearhead

    Mulla on 2005 movano samalla laatikolla ja on perseestä konsanaan.
    Vapaata ei saa yleensä päälle kuin ensin vaihamalla käsin kakkoselle ja sen jälkeen vapaalle, jos yrittää suoraan vapaalle, se jää renkkaamaan vapaan ja ykkösen väliä. :mad: ja ykkönen jää päälle vaihteiston häiriövalon kera.
    Pakkia saa houkutella välillä kymmenenkin kertaa päälle ennenkuin suostuu menemään, kiva jossain kadulla poikittain kun yrittää parkkiruutuun.
    Se on kaksi kertaa ollut merkkiliikkeessä korjattavana (valohoitoa ?)
    Ensimmäisellä kerralla se toimi päivän, toisella kerralla kolme päivää.
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei muuta kuin maahantuojaan yhteys et pitäähän takuun jatkua vielä kun vikoo jatkuvasti :argue:
     
  4. ford351

    ford351 Gearhead

    Mulla sama vika pakin kanssa, noin kymmenin kerran tulee häiriövalo sitten menee vasta pakki päälle, tänään lähti hinurilla, katsotaan miten käy..
     
  5. ford351

    ford351 Gearhead

    Kytkinsylinteristä tiivisteet menneet..
     
  6. ford351

    ford351 Gearhead

    pitänyt vastata, metro-auton tunti hinta 108€/h ja 10 tuntia kumien vaihto...halpaa---
     
  7. ford351

    ford351 Gearhead

    Nyt palaa hehkuvalo koko ajan, ohjekirjan mukaan vettä naftasuodattimessa, mutta on vaihdettu, toinen vika sähkövika ja laatikon automaatti ei toimi, pitää kepittää manuaalisesti..Onko vastaavaa???
     
  8. kane

    kane 1st gear

    :eek: :eek: :eek: :eek:
    ompa ompa ompa hurja kampe... :-?
     
  9. smuige

    smuige Gearhead

    ei sit tullu mieleen vaihtaa :eek:
     
  10. ford351

    ford351 Gearhead

    Ai autoa???
     
  11. pontso

    pontso Gearhead

    kuulostas että olis ohjain poksi, ku ne on sähköohjattuja lootii
     
  12. T&S

    T&S Gearhead

    Tarkista turbon ahtopaineanturin letkut, tyyppivika, letkuun kertyy kosteutta ja se jäätyy umpeen. Anturi muistaakseni kuskin puolella johonkin telineeseen tai lokasuojaan kiinnitettynä, irroita se ja siirrä siinä lähellä olevien lämmityslaitteen letkujen väliin lämmittelemään ja yritä saada se anturin letku niin ettei vesi jää siihen makaamaan.
     
  13. ford351

    ford351 Gearhead

    Hehku/hehkut menneet, korjaus jakohihnan vaihdon kanssa 1700€
     
  14. makita

    makita 1st gear

    täällä kans tecshift temppuilee. onko kellään tietoa missä tuo hydr.pumppu sijaitsee ja mistä sinne lisätään öljyä?
     
  15. ford351

    ford351 Gearhead

    Vuotaako se?mulla vuosi ja vaihto uuden pumpun kanssa 4000euroo
     
  16. makita

    makita 1st gear

    joo kyllä sieltä jostain vuotaa. vaihteet temppuilee ja laatikon vikavalo palaa välillä.
     
  17. ford351

    ford351 Gearhead

    Mulla vuosi sisälle ettei ulkoa nähnyt mitään että vuotiaaksi, mulla meni ajosta vikatilaan ja sit ei erään mennyt vaihteet sisään.. Uusi pumppu maksaa 3000
     
  18. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Eiks tollaset paskat kannattas hylätä??? Huh huh. Miulta ois lähteny pallosalama pihasta jos ei nyt ekasta rempasta mutta viimeistään toisesta.
     
  19. makita

    makita 1st gear

    tietäis vaan miten sinne saa ensin lisättyä öljyä että saa vaihteet toimimaan.
     
  20. kaurajatti

    kaurajatti 1st gear

    Työsylinteri vaihdettu nyt kolme kertaa ja viimeksi myös kytkinpakka. Aikaisemmilla kerroilla kytkinpakka ei voinut mitenkään vaikuttaa työsylinterin rikkoutumiseen (ehdottivat vaihtamista, mutta kysyin, onko tarpeellista. 700€. Ei kuulema riko työsylinteriä, joten ei!), mutta nyt se olikin pääsyyllinen. Jäykkä ja kulunut kytkin hajottaa työsylinterin. Maksoin kerran työsylinterin vaihdon ja kerran meni takuuseen. Nyt väittivät, että työsylinteri oli ehjä, mutta kytkin paska. Silti olivat myös yllättäen taas epäkuntoiseksi todetun työsylinterin vaihtaneet. Onneksi sain maksaa kaiken työn (paitsi työsylinterin hinnan). Espoo on Opelistin luvattu maa ja saa maksaa. Kytkinnesteissä vielä jotain metallihöttöä, mistä epäilevät syylliseksi sitä vitun robottia (?) ja hinta mahdolliselle vaihdolle 3250€ pelekät osat. Onneksi TecShift alentaa kulutusta....
     

Kerro tästä muillekin!