Tee se itse mittarikotelot

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Chevy-74, 23.5.2006.

  1. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Tuollaiset tuli väsättyä ihan päähänpistosta mekaanisille mittareille nurkkiin jääneistä vanteen kromikeskikupeista. Mittareille joutuu tekee vielä asennuslevyt ja kotelot tiivistän sikaflexillä. Aika iisi homma ja ajavat asiansa...
    8)
    [​IMG]
    http://i19.photobucket.com/albums/b163/ ... telot2.jpg
     
  2. WBBC

    WBBC Gearhead

    Loistava idea!

    Ja koska kyseessä on vanteisiin tarkoitetut osat, niin luulisi niiden kestävän ruostumatta ulkoilmassa.


    Tuosta tuli mieleen että esim IKEAsta saattaisi löytyä rosterisia mukeja joista saisi myös mittarikotelot, jos haluaa himmeän metallipinnan?
     
  3. make_110

    make_110 3rd gear

    Yllättävän siistin näköset :) Tommosista vois rakennella omaan kierroslukumittarin.
     
  4. Damned

    Damned Gearhead

    Fiksun näköset kotelot. Mistä nuo jalat on tehty?
     
  5. MiCiC

    MiCiC 1st gear

    näyttäis olevan rautakaupasta saatavia kulmarautoja joita käytetään kirjahyllyjen yms tasojen kiinnityksessä. :D

    upean näköiset ovat. 8)
     
  6. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Joo, jalat on Pislan hyllykiinnikkeitä, yläosaan tein uudet reijät niiteille. 80mm kiekkamittari mahtus sellasiin isompiin keskikuppeihin, jotka itsellä löytyy takavanteista... :wink:
     
  7. MiCiC

    MiCiC 1st gear

    Nii ja kyllähän rosterin kiillotettua saa eikä paljoa kromille häpeä :D
     
  8. toyopet

    toyopet Gearhead

    Niinhän sitä luulisi. En tiiä missä itämailla nuo cragarin kupit on tehty mutta aika herkästi näkyy täpliä tulevan.
     
  9. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Itellä on pysyny kupit ruosteettomina kolmisen vuotta mitä auto miula ollu, että onhan se vähän hoidosta kiinni, ulkona seissy parit talvet jne. Nää kupit on uudet...
     
  10. toyopet

    toyopet Gearhead

    On varmaan paljon hoidosta kiinni ja edellisen omistajan tekosista ei ole tietoa. Mutta vasta kuukausi sitten hinkkasin niistä näkyvät pois ja taas on täpliä. On jotenkin huokoista paikoitellen se kromaus. Vanteet on kyllä ihan OK.

    Mutta palatkaa asiaan, en sotke enempi.
     
  11. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear

    vahaaminen auttaa ja ei tartte kun huuhtoa sillon tällön
     
  12. Damned

    Damned Gearhead

    Vahaaminen kyllä auttaa säilyttämään kromipinnan nättinä, mutta tuskin loputtomiin. Paras materiaali tuommoisiin ulkoilman rasituksille alttiisiin koteloihin olisi rosteri tai alumiini. Kiillottamalla sais nätiksi, jos käyttö jättää jälkensä.
     
  13. janzamar

    janzamar 1st gear

    :) Mulla oli V-kutosen ilmanputsarin kantena Hackmannin kattilan kansi :lol:
    Ihan hyvin se siihen sopi,ja kiilto kyllä pysyi oikein hienosti 8)
    Ainahan sitä voi soveltaa,ettei ole pakko ostaa kalleinta merkki-osaa.Kannustan tuommoisia kokeiluja kovasti.
     
  14. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    --Ainahan sitä voi soveltaa,ettei ole pakko ostaa kalleinta merkki-osaa.Kannustan tuommoisia kokeiluja kovasti--

    Ainakin jos kyseessä on parin tonnin auto... :-?
     

Kerro tästä muillekin!