Teese itse kaasari/imarin tiiviste? Pelaako paperi + massa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Denny Crane, 16.6.2006.

  1. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    Siis hyllyssä olevasta 0.80 mm tiivistepapruarkista tiiviste ja hyllyssa olevasta Plastic padding "Gasket" tiivistemassasta lisukkeet. KO. tavara kestää bensaa ja -60- +250 C lämpöä. Vai riittääkö pelkkä papru ja toi litku on hätävarjelua?

    Ja vinoilut , että hae tiiviste kaupasta, eivät nappaa. Täällä missä nyt ruuvaan, ei ole vauhtikauppoja nurkilla. Aikaisintaan kauppa tiivisteen saisi tiistaiksi, mutta silloin olen jo muualla tolla Oldsin Rocket V8:lla..

    Eikös se liikkeen tiiviste ole jotain paprua? Itse muisti tekee tepposet, kun viimeksi moinen on tullut nähtyä kauan sitten..
     
  2. etna

    etna 1st gear

    jos paprusta saat leikattua oikeen mallisen ja jollain terotetulla putken pätkällä lyötyä oikeen kokoset reiät oikeisiin paikkoihin ja tiivistepinnat on suorat eikä **tusti kraaterilla niin mikä ettei, eikä tartte mokkoja väliin :lol:
     
  3. Stone

    Stone 3rd gear

    Tarpeeks terävä veitsi ja vakaa käsi niin täysin toimiva tiiviste on fakta.
    Kato vaan ettet veistä mamman pöydänkanteen sitä tiivarin kuvaa :)
     
  4. TheJokke

    TheJokke 1st gear

    Veitsi?

    Paat sen tiivistepahvin siihen kohteen päälle, jos pystyy ni teippaa reunoista vähän kiinni, ja sitte naputtelet nätisti pienellä kuulapäävasaralla leikattavia reunoja ja reikien reunoja myöten.
    Tulee kaikki reiät mitkä muistaa naputella auki, sopii varmasti, eikä tarvi tikkejä sormiin :wink:

    Onnistuu myös alumiinia vasten, kun ei lyö niinku halkoja pilkkoessa.
     
  5. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    No mattoveitsellä toi onnistui nyhertämällä vanerinpäällä ajatuksen kanssa. Vanhan sain irti suurimmalti osin ehjänä malliksi..

    Mutta kiitos vinkeistä.. Toi pallopäävasara voi olla myös toimiva.. Siis jos sen osaa tehdä noin.. :D
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tahtoo pikkasen venyä ja siirtyä tolla naputtelumetodilla, mutta se on silti ihan sujuva myös. Ite oon kuitenkin viime aikoina enempi leikellyt mattopuukolla, kun noi tiivisteen holet saa kyllä olla isompia mitä vaikkapa imusarjan vastaavat. mielellään ei kuitenkaan paljoa pienempiä.
     
  7. vette73

    vette73 Gearhead

    Pikku vinkki tohon tiivisteen tekoon.
    Leikkaa tiivistepaperista sopivankokoinen aihio.
    Laita tiivisteaihio tiivistelakalla pintaan kiinni, ja anna lakan kuivahtaa.
    Lakan kuivuttua kuulapäävasaralla naputtelemalla reijät ja reunat muotoonsa (ei siirry, eikä veny).
    Tuloksena: parempi kuin venäläinen uusi!
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Toi on varmaan toimiva ratkaisu, ja sujuu todella nopeasti sekä sopii.
     
  9. TheJokke

    TheJokke 1st gear

    No hitto, eipä ole tullut tuo lakka koskaan mieleen. Siis tiivistesellainen :D
    Aina välillä oppii jotain uutta ja hyvä niin.

    Ja metodista viis tai kuus, kunhan se toimii 8)
     

Kerro tästä muillekin!