tehokkaimmat lisäpitkät??? 3 kpl keulaan ala texas:)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja BRC1, 17.9.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Entäs vanha kunnon Super Oscar?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  3. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    2x Cibie Turini Apollo 2x130w hehkut laviskan karjapuskurissa (kuva alla) ja näkee kuin kesällä. pitää tosin lyhyet vaihtaa aika aikaiseen 8)
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hiukka off topic mut onkohan mulla näössä vikaa vai onks muut huomanneet samaa eli sitä että monet noista uusien autojen mitälie-valoista häikäisee aikalailla vastaantullessaan vaikka varmaankin ovat ihan alkuperäisissä ja oikeissa suuntauksissaan :eek:
    Ja sit kielsivät jo aikoja sitten perinteisten, asiallisten H4 -lisävalojen asennuksen vaikkei ne häikäise pätkääkään vastaantulijoita jos ne on vaan suunnattu oikein :mad:
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos tarkoitat näitä sinertäviä xenon valoja jotka näyttävät häikäisevän, niin usein se johtuu siitä että poikkeavan värisiä valoja alkaa tuijottamaan ja siitä johtuu tunne että ne häikäisee.

    Eri asia on jos valot on säädetty päin helvettiä.
     
  6. mke77

    mke77 Gearhead

    muuten hyvä mut sijoitus vaikeaa! meinaten sumuvalot ei saa olla nykyään kun 40cm auton sivusta sisempänä..........siiis jos bi oscar cibietä, tarkotat
     
  7. Jasca

    Jasca 1st gear

    Super Oscar on pelkkä lisäpitkä, saman kokoinen ja näköinen kuin Bi-Oscar...

    - Jasca -
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla oli wagoneekerissä tollaset aircraft landing valot [​IMG] katolla joskus ja valoa riitti kelillä kuin kelillä. Kerran ratsiassa olin unohtanut suojan ylävaloista pois ja kun polliisi käski pistää pitkät päälle niin edessä olevasta autosta huudettiin, että katos taukka mitä siellä katolla palaa kun multa rupee niskavillat käryämään. Ja se siis keskellä päivää :rotfl: .
     
  9. clogz

    clogz 1st gear

    Pistäkäähän kuvia asennuksistanne :)
     
  10. junnu78

    junnu78 1st gear

    jep

    mulla on mökki hirvensalmella ja jo nimi kertoo että sielä pitää nähdä pimeellä. itse tykästyin cibien pistevaloihin. näkee kauas ja hyvin. sumaritkin on tietysti samaa merkkiä. tyhjäkäynnillä auto ja kun laittaa kaikki valot päälle, ni tyhjäkäynti tippuu 200kiekkaa... mutta pimeellä näkee :lol:
     
  11. nixu85

    nixu85 1st gear

    minä annan ääneni boschin rallye 225:sille 8) ollu jokaisessa autossa ja kyllä näkee! 100w polttimot näyttää hyvin. pitäs vaan keksiä miten ne sais käymään buickin keulalle 8) eipä se kyllä niitä tarttis, ref. on jo vakiona 90... :lol:
     
  12. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

  13. nixu85

    nixu85 1st gear

  14. wili

    wili 3rd gear

    Ton nykyisen natsipakastimen (Transporter :rotfl: ) keulilla tuli tollaset Boschit ja voi vide että on hyvät valot. Erityisesti keilan leveys on huippuhyvä. Pitänee vielä kytkeä nuo omat pitkät rinnalle kun ovat ottaneet pois pelistä referenssien takia ja panna kaikkiin 100w niin pitäis näkyä. Hirviä nimittäin on vieläkin vaikka meidänkin lahtivajan orressa 11 taimenpurijaa kävi riippumassa.
     
  15. nixu85

    nixu85 1st gear

    en menis minä vaihtamaan omia polttimoita isompiin... ne käy sen verta lämpösempinä että niillä näkee jonku aikaa hyvin ja sitten pitää rueta heijastinpintojen vaihtoon. joissakin tuikuissa halkeaa lasitkin kun on kuumana ja roiskahtaa esim. rapakosta vettä siihen. boschilaiset kestää kun niissä on paljon pita-alaa jäähtymässä. pienet lisäpitkätkään ei tahdo aina kestää isompia polttimoita. ostin yhden volvon jossa oli sumarit; ajoin sillä sitten pimeällä vesisateessa sumarit päällä. näkyi tod. hyvin. kun pääsin kotio niin vilkaisin valoja, ne oli ihan säröillä :cry: syykin tähän selvis: siellä oli 100w polttimot :mad: että se niistä "tehokkaista" sumareista
     
  16. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    225:sta on kaksi versiota. Valoa levittävä ja pisteversio.
    Pisteversioon ei ole leimattu "E" :tä eikä referenssilukemaa.
     
  17. wili

    wili 3rd gear

    Selvisi tämäkin. Noissa on E-merkintä ja ref 37,5
     
  18. Moppepepe

    Moppepepe Gearhead

    Noilla kyllä näkee, riippuen tietysti umpion kunnosta/laadusta... taasen vaan tieliikenteessä laittomat :(
     

Kerro tästä muillekin!