Tehostetun jarrujen tehottumuus.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Make.S, 10.5.2018.

  1. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tehostaja ja vakuumipönttö laitettu jyrkän nokan takia, muttei vieläkään jarrut mieleiset.
    Jos tulee vaikka valoihin, jarrut ottaa hyvin ja kevyesti, mutta se loppu pysähdys vaatii jo voimaa sorkasta jos vaihde on d:llä.
    Jos heittää vaihteen n:lle valoihin tullessa, toimii jarrut kevyesti.
    Mistäs lähetään setvimään, vai salille kyykkäämään...
     
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Paljos antaa mosa alipainetta tyhjäkäynnillä kun mittarin laittaa?
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Pudota tyhjäkäynti alle 2000rpmn ni ei pyri deellä karkuun kokoaikaa :p

    Ei vaan, jos tuntuu ettei alipaineet riitä ni sot sähköstä vacuumipumppua tai isompaa kanisteria kaveriks? Ja onhan sulla toimiva takaisku tehostimella? Koska kyllä nyt yleensä normaalijarrutuksen pitäs toimia ihan jo silläkin o_O
     
  4. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mutta miksi d:llä tökkii, muttei vapaalla. Kiekat alle tonnin tyhjäkäynnillä... ja ei oo mitattu alipaineita.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Koska se sun mosas yrittää työntää autoa eteenpäin kokoaika deellä?
     
  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    Siinä on vähän rallinpi turbiini, joten ihan hirveesti se ei työnnä tyhjäkäynnillä etiäpäin.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja unohtu tosiaan mainita että onhan sulla enempi kierroksiakin nllä kuin dllä joten kaipa siellä on sit sen verran eroja vacuumissa? o_O
     
  8. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Onko sulla muute takaiskuventtiili pöntön ja koneen välissä eikä esim. pöntön ja tehostajan välissä?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  9. Make.S

    Make.S Gearhead

    Kaasarista letku pöntön takaiskuvenaan, ja toisesta pöntön liittimestä tehostajan takaiskuun.
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Jep, jonku 150 rpm se nousee vapaalla.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Mistä olette hommanneet takaiskuvenat? Itsellä on sähköinen alipainepumppu ja alipainekanisteri mutta haluaisin helpottaa sen hommaa liittämällä vielä moottorinkin tuohon pakettiin imemään alipaineta. Tarvitsisin siihen väliin takaiskuvenan joka sopii letkun väliin.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ihan on ollu itellä noita normi leppäjeepin tehostimessa vakiona olevia takaiskuja.
     
  13. Catiska

    Catiska 3rd gear

    No hitsi, onko jotain varaosanumeroa tai nimeä sille jotta osaisi etsiskellä oikeanlaisen? Vai tarkoitatko siinä tehostajassa olevaa takaiskua? Tarvitsen letkun väliin tulevan.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  15. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Kah perhana. Sehän on sellainen että istahtaa letkuun siinä missä tehostajaan! Tack
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Varaosaliikkeestä löytyy ihan hyllystä bensalle tarkotettuja takaiskuja, toimis kai moinen alipaineellekin? Vai toimiiko?
     
  17. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Luulisi että toimii. Mutta koska jarrujen alipaineelle tarkoitettujakin on edukkaasti saatavilla, ei kannata kokeilla muuta.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ja ne tehostajan letkut ei voi olla sit ihan pieniä. Joku 10mm sisäreikä ainakin. Eikä litran alipainepytty riitä ku yhteen jarrutukseen tehostajan varmaan yhden lisäksi.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Joo, ne alipaineet mitata tosiaan ensin. Jos alipainetta ei ole paljon mitään niin siinä ei isommat tehostajat tai pöntötkään valitettavasti juuri auta. Tämä on omakohtainen kokemus.

    Nimim. Hydroboost <3
     
  20. Make.S

    Make.S Gearhead

    Missäs letukoissa näitä hydroboosteja käytetään?
     

Kerro tästä muillekin!