Tehostimen vuodon paikkausainetta??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja heavy duty, 4.5.2005.

  1. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Voortti vuotaa punaista ohjausvaihteen päästä. Olen kuullut epämääräistä juttua, että olisi olemassa jottai ainetta öljyn sekaan joka turvottaa vuotavat tiivisteet taas piukoiksi. Onko kellään kokemusta kyseisestä "ihmeaineesta" tai tietoa mistä sitä saa??
     
  2. Simo

    Simo 1st gear

    Simpukka vuoti valuhuokosten läpi, kun käänsi vasemmalle. Hain Motonetistä ohjaustehostimen "paikkausainetta" (samannäköistä, punaista nestettä, kuin tehostimen nestekin) , tuohon vaivaan se ei auttanut mitenkään, mutta ei vuoto tiivisteitä johtunutkaan.
     
  3. Denny Crane

    Denny Crane 1st gear

    Vai punaista vuotaa? Hmm ettei vaan atf:ää tai type-F.ää ole sinne lutrattu?

    Miten on Fordien kohdalla suositus, sitä en tiedä, mutta ainakin GM:n tehostimen saat vuotamaan kuin taikasauvan heilautukselle pistämällä sinne ATF:ää .. Alkaa kusta ja tihkua mitä suurimalla todennäköisyydellä, ja saat sitten alkaakin säännöllisesti lisäillä sitä atf:ää..

    Se PSF ei paljoa enemmän per se tarvittava litra max 2 maksa, ja ei yleensä vuoda ja tihku..

    Mitäs jos selvität mitä litkua siinä on suositeltu käytää ja vaihdat ne tilalle? Tosin atf on saattanut jo hässiä putket ja tiivisteet ja ... Se on se surullinen tarina usista osista , jos haluat järjestelmästä tiiviin, tai siten siirry "säästämään" kaatamalla sinne lisää atf:ää < lisääkusemista < lisää atf:ää, kun se atf on sen 2 € per litrsa PSF:ää edullisempaa :rotfl: :rotfl:
     
  4. eno

    eno Gearhead

  5. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Hondakin rupes kuseksimaan ku kippasin tehostajaan atf:ää. Alunperin siel oli jotain joka muistutti lähinnä panssarivaunun telaketju öljyä. :D
    Dartti taaasen ei kuse vaik siel on mitä ilmeisemmin atf:ää.. :eek:
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei missään nimessä ATF:ää ohjaustehostajaan !

    Tulee läpi letkuista ja tiivisteistä pehmittämällä ne.

    Tehostajaan on saatavissa ihan omaa öljyä.. ihan samanväristä litkua kun ATF,mutta siinä lukee kyljessä PSF eli Power Steering Fluid.

    Ei se kalliimpaa juurikaan ole ja sitä menee alle litra...ellei ole jarrutehostaja samalla pumpulla tai jäähdytintä kuten joissakin Heavy Duty malleissa.

    Toinen asia on ÖLJYNVAIHTO jota juuri kukaan ei tee...miksiköhän muuten :eek:

    Öljymäärä tehostajassa on erittäin pieni ja pumppu usein lähellä pakosarjaa sekä samalla syylärin takana kuumaakin kuumemmassa paikassa.
    Kun öljy muuttuu tummaksi pahanhajuiseksi litkuksi on syytä lorauttaa vanhat ulos ja uudet öljyt sisään...vaikka aina ajokauden päätteeksi.
    Varmasti ei tule konkurssia,päinvastoin säästöä pitemmällä aikavälillä.

    Jäähdyttimen asennus tehostajan paluulinjaan ei myöskään ole huono ajatus kesäkuumalla toimivaan harrasteautoon.
    Itsellä se on hankittuna,muttei vielä asennettu...maksoi vain 49€

    Tosin suomalainen on tunnetusti jääräpää ja menee perse edellä puuhun...eli kaataa sinne ATF:ää edelleen.
     
  7. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Varmaan sulla on kokemusta ja tietoa asiasta, mutta muistaakseni Ford nimenomaan suosittelee ATF:ää ohjaustehostimeen.

    Liekö sitten jotenkin huomioitu systeemin suunnittelussa.
    Näin se ainakin vanhemmissa voorteissa menee.


    P.S.
    Kokeilin tuota vuodonpoistajaa omaan -69 foordiin kun sitä jopa tutut autokorjaajat suositteli.
    Mulla kävi niin että tyhjäkäynnillä tehostus lakkas toimimasta.
    Tehostin oli raidetankotyyppiä. Vissiin turvotti jotain pientä reikää vielä pienemmäksi...palautui kuitenkin kun vaihdoin öljyt kahdesti uudelleen ilman lisälitkuja.
     
  8. Fairlane69

    Fairlane69 1st gear

    Tähän mennes oon käyttäny voortissani tomaatin öljyy ja hyvin on pelannu, eikä vuotoja.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siis mitä ihmettä, aina oon kaatanu ATF eikä mitään vuotoja ???
    Jossain korkissa luki jopa use atomatic trans fluid.
    Onhan automaattivaihteistossakin tiivivteitä stefoja ja letkuja ja taatusti samoista materiaaleista tehty kuin ohjauksessakin, miks ne ei sitten vuoda ATF:llä???
     
  10. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Jo loppui vuodot. Vaihdoin auton Pontiac Parisienneen, korjaantuipahan nippu vikoja kerralla..vaik ei tää Pontiacikaan uus ole.
     

Kerro tästä muillekin!