Teijo - suomalainen pick-up truck...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja captainpera, 14.4.2011.

  1. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Loviisassa seisoo yhdellä pienteollisuus alueella tuollanen.. Sammalta yms sontaa on päällä kiitettävästi mut melko ehjän ja täydellisen näkönen..
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    :eek:
     
  3. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    tunnekko paulin?
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  5. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mulla on teijo tuotteen puoliperävaunu vuodelta 1974
     
  6. DD6

    DD6 Gearhead

    Teijoja vietiin Ruotsiinkin, mm. Tukholman kaupungin puhtaanapitolaitos käytti noita. En muista, oliko Teijo jokin katupesurilaitteiston lavetti tms. mutta kovasti olivat kuulemma tykänneet.

    Vaihteisto noista antautui, se erosi jollain tapaa VW:n omasta.
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tä?
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    repeli heittää tähän ärsykken mitä teidän nuorempien on vaikea ymmärtää. Jos Teivon valmistus olisi jatkunut,- täällä ei olisi yhtään lankkujames jenkkikfarkkua 80 lätkällä. Tämä on fuckta.
    Miettikää tuota ja joku seniori voi olla hajulla ja kirjoittaa saa tänne. Mä kirjoitan kun pöly on laskeutunut.
    Rankka väite, eh?
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^ empä usko. TEIJO pik-uppis oli karu laitos, hiaset päihitti Teijot,
    kun taas lankkujamekset olivat mukavia tyylikkäitä "jenkkilotjia", ihan eri kategorian autoja.
    Teijot ja hiaset kaikki rankassa työkäytössä, ja lankkujamekset toivat ylellisyyttä myös yksityisautoiluun, ne eivät korvanneet varsinaisesti mitään?
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead



    Teivo on osa suomalaista autoverohistoriaa. Sillä ei ole mitään tekemistä petro saabin tai niitti sisun kanssa mitkä eivät olleet autoverovapaita pakettiautoja. Usko 64 huvikseks, mä kerron joskus jos ei vanhat pierut tähän täkyyn mene..
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Duoda. Oiskohan ollut niin, että pakettiautojen rakennemääräyksiä rukattiin pala palalta "joidenkin" kotimaisten tms ajoneuvojen suosimiseksi ja sitten kävi niin, jotta lakiin ja asetukseen jäi vahingossa piilofarmarien kokoinen reikä. "Lavan" ei tarvinnut olla tasainen, kantavuutta ei tarvinnut olla nimeksikään, kuormatilankaan ei tarvinnut olla 130cm korkea, eikä 185cm pitkä, jos auton massa oli riittävä. En tosin pysty muistamaan, miten Teijon kohdalla sovellettiin, mut kai tollekin piti jotakin helpotusta antaa. Mut noi Teijothan oli 70-lukua ja leppäjeepit tulivat muutaman vuoden sisällä 80-luvun lopulla. Ei siis ainakaan Teijon korvikkeiksi.
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kuulkaas, oliko Teijosta olemassa myyntiesite? En nimittäin muista nähneeni.
     
  14. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    On, meidän molempien tuntema keräilijä näyttää tälläkin hetkellä itselleen ylimääräistä kappaletta kauppaavankin: klik

    Esite yhtä houkuttelevan näköinen kuin itse ajoneuvokin. :)
     
  15. captainpera

    captainpera 2nd gear

    omistamisen halua

    :rotfl: Täälläpäin tuossa kylillä "lepää" yksi Teijo, mutta omistaja ei suostu luopumaan... Jostain aivan käsittämättömästä syystä moinen kamaluus herätti omistamisen halua --> korkea aika soittaa valkotakkiset paikalle. :oops:
     

Kerro tästä muillekin!