tekeekö chryslerin sebring 2.0 tai 2.4 koneella mitään.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja sutinen, 20.10.2007.

  1. sutinen

    sutinen Gearhead

    Olen aikessa osastaa itsellni jonkun näistä merkeistä vm 2000 - 2002 Chyrlerin sebring 2.0 tai 2.4 version tai chyslerin M 300 mallin tai sitten jagge tai mersu.

    Kertokaapa chryslein omistajat kommentteja autosta.

    Mitä esim kuluttaa kaupungi ajossa, mitä viko on autoissa ollut
     
  2. HT

    HT Gearhead

    Kun koneista kysytään... Älä ainakaan 2.0 koneella osta jos on automaatilla. Vaikka tehoa on noin 140 hp on se äärimmäisen laiska. Ainakin ellei aja kaasu pohjassa, yli 4000 rpm kun on kierroksia jaksaa kyllä mennä, mutta itse en ainakaan tykkää ajaa koko ajan kierroksilla. 2.4 koneessa on tehoa muistaakseni suunnilleen saman verran, mutta vääntöä enemmän. Kokemuksia ei siitä ole. Itse ajelen 2.7 ja se on mukava moottori tähän autoon. Auton hommasin tänä kesänä ja olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen. Vakaa ajettava, hyvin lisävarusteita, vääntävä/voimakas kone yms.
    Lisää kokemuksia tällä palstalla löytyy autosta kun pistät hauksi sebring.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Itse olen jonkin verran (muutama 100 km) ajanut 2,4 automaatilla, sillä viimeistä edellisellä korimallilla. Laiska(hko)lle tuntui sekin, eikä minusta moottorin ja vaihteiston yhdistelmä ole oikein onnistunut. Manuaalina voisi mennä paremmin.

    Vakionopeudensäädin toimi todella omituisesti. Jos esim. asetti sen 90 km/h, niin nopeus vaihteli 80 ja 100 välillä: kun mäki alkoi, niin kaasua tuli niin varovaisesti lisää, että vauhti tippui kympillä ja mäen päällä taas kiihdytys jatkui siihen sataseen asti. Sitten moottorijarrua pienemmällä vaihteella. Todella ärsyttävää :mad:

    Enkä muutenkaan erityisemmin tykännyt, en tosin osaa laittaa sormeani sen päälle, niinkuin ameriikassa sanovat. Aiemmin olen miettinyt, että voisin Sebringin laittaakin, mutta en mieti enää. Vaikka onhan se tyylikkään näköinen, järkevän hintainen ja varmaan ihan ok käyttöauto, mutta ei.
     
  4. palotila

    palotila Gearhead

    Vaimolla on 2,7 ja kyllä sekin on tarkoitettu rauhalliseen ajoon. Heppoja pitääs löytyä 203, mutta saa ankarasti huudattaa. Siinä ei vakionopeussäätimessä ole ollut moittimista.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Osta se 300M isommalla koneella, niin et tule katumaan. Se liikahtaa riittävästi, onpi aika tilava, ei mene ajamalla rikki jos viittii vähän huoltaa ja kulkee kuin juna talvellakin. Toi sebringi on omien kokemusten mukaan jotenkin vähän ahdas joka suunnalta ja noilla koneilla melko säälittävä lussu kiihtymään. Käy ihmeessä koeajolla, niin huomaat mitä tarkoitan.
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    selvennykseksi että tuo 2,7 ei ole lussu, kiertää miellyttävästi 6500rpm. Riippuu tietysti mihin on tottunut, mutta itse sellaisella 2003 mallilla ajelin 150 000km tyytyväisenä. Paljon parempi ja luotettavampi kuin nykyinen 300C (omaa selvästikin Mersutauteja).

    Tärkeää noissa on se, että kun on autostick -vaihteisto, niin loota toimii todella hienosti.
     

Kerro tästä muillekin!