Tekijää chargerin takalonkan pelleille?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja maline, 1.4.2022.

  1. maline

    maline 1st gear

    69 chargeri olis vailla lonkkaan peltejä molemmille puolille pyörän taakse ja eteen. Onko eepeellä tekijää joka osais ilman mallia vääntää palat? Voi olla muualtakin.

    hts-import ei vastaa ja toimituskulut jenkeistä tonnin, palojen maksaessa vaan 400€.
     
  2. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  3. maline

    maline 1st gear

    Nättiä palikkaa kyllä tekevät. Täytyypä kysyä, kiitti.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Lumo Automotive hanskaa myös tuommoiset hommat, kantsii kysästä. Puhelimella en nyt mitää linkkeja saa laiteltua.
     
  5. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Halvathan ne on jos 500€ kipale Suomen maaperällä , on noissa oma vääntäminen ihan suorastapellistä , kyllä se onnistuu mutta aikaa vie sen verta , että samoihin hintoihin nousee ja lopuissa maalihommissa isompi työ tai ainakin pohjissa. Ei tollaisia isoja kylkiä tehdä päivässä eikä kahdessa sen verta noita peltejä harjoitellut. Tuskin JK-kustoms millään 20/ tunti alkaa vääntämään mitään , sen enempää kuin kukaan muukaan kuka osaa tehdä laadukasta ja ei se peltikään ihan ilmaista ole nykypäivänä.
     
  6. 1320

    1320 Gearhead

    Kannattaa kysäistä saisko noita korjauspeltejä US Partsin kautta. Toki varmasti tilaustuote, eli hetken joutuu odottelemaan. Itse tilailin Impalan takakylkipalan sitä kautta ja jäi senverran halvaksi ettei ois kannattanut ite lähteä tilailemaan.

    Jos meinaa jollekin viedä vaihdettavaksi, niin kannattaa muistaa sekin et se "valmis" korjauspelti saattaa kans vaatia jonkun verran sovittelemista ennenkuin se sopii kunnolla paikalleen ja siitä tulee taas lisähintaa.
    Toki saattaa olla, et se silti jää halvemmaksi noin, verrattuna siihen että teettäisi korjauspalat suorasta pellistä. Mut en tiedä mitä noista peltihommista veloittavat, kun olen aina itse tehnyt...
     
  7. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Eikö niille kuitenkin 900e tule kappalehinnaksi? 2x400+1000e
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Yksi vaihtoehto työllistää kiinalaista, toinen suomalaista.
     
  9. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    https://www.classicindustries.com/shop/1969/dodge/charger/parts/body-panels/quarter-panels/ aika kova seppä saa olla , että tuollaisen kyljen suorasta pellistä vääntää ilman useampia saumoja viikossa . Se on totta että vielähän se pitää asentaa autoon paikoilleen mutta se on jo paljon helpompaa ja halvempaa. Kyllä se pitäis ymmärtää kun jonkun raadon hommaa , että jos ei itse osaa tehdä niin teettäminen maksaa . Ei mikään ammattilainen voi pyörittää yritystä ilman kuluja , kun jotain hintoja kysellyt niin tunti hinnat 50€ +alv ylöspäin helposti 100€+alv .
     
    dp650 tykkää tästä.
  10. dp650

    dp650 1st gear

    Kerrohan sitten paljonko oli kustannnus arvio.
     
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tradeparts myy classicindustries tavaraa.
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tuossa https://www.instagram.com/p/Ca8d72ugkLW/?utm_medium=copy_link

    Ukko painoi 40 tunnissa koko 36 ford roasterin peräpään pellit ilman luukkua. Ovista taaksepäin.
    Tekee todella nättejä peltejä ja peltitöitä.
     
    faffeli tykkää tästä.
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

  14. dp650

    dp650 1st gear

    Virus ohjelma merkitsi tämän sivuston haitalliseksi,
    Tälle sivustolle ei kannata siirtyä.
    o_O
     
  15. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Olet ymmärtänyt väärin , en minä mitään pellin vääntäjää tarvii , eikä mua haittaa yhtään jos joku tekisi vaikka tunnissa koko auton . Minä saan omat romut pellitettyä silloin kun tarvetta on ja vieraille en tee , vaikka on monesti kysytty jos tekisin. Kun tekee itse niin ei tarvii muita syytellä huonosta työstä tai kalliista ja hitaasta työstä. Ja kun tekee omalla rahalla niin ei ole huolta tuleeko valmiiks vai ei , jos ei saa eläissään kuntoon , saa perilliset jatkaa tai soittaa romu-ukon noutamaan romut pois.
    Niin ja jos lukisit tarkemmin niin kirjoitin ilman ylimääräisiä saumoja , millä tarkoitin lähinnä ettei liitoksia olis enempää kuin alkuperäisessä tai noissa classicin kylkipaloissa.
    Ja mun mielestä noi -36 fordin palat on paljon helpommat ja pienemmät osat kuin kysytyt kyljet. Niin ja näyttäis olevan tehty kanssa aika monella liitoksella , vai ihan malliksiko on noita tikkuja tökkinyt pystyyn jotta näyttäis hienommalta. Noi fordin pellit on aika yksinkertaiset tehdä vähän englannin pyörää ja sikkikonetta niin siinä ne . Mutta ihan hyvin on tehty kun viikossa tekee -
     
  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ei se mikään piikki ollut missään nimessä vaan että kyllä tekijä henkilö saa 40 tunnissa paljon aikaan kun on pelit ja vehkeet ja vielä tietää mitä tekee.

    Ja onko sillä saumojen määrällä oikeastaan merkitystä jos ne saa noin hyvin istutettua kuin tuolla hepulla on tehty.

    Se on tosi että käsin tehtynä on huomattavasti vaikeampi tehdä iso pala kuin muotissa prässättynä.

    Classicilla on pellit halpoja mutta niiden rahti vaan on perkeleen kallista. Seuraan instagramissa muutamaa kalifornialaista pajaa jotka tekee melkein koko auton uusiksi noilla classicin paloilla. Aika raadoista X-runkoisista chevyistä tekevät hienoja autoja taas.

    Joskus sain finn-us porukan hakemaan mulle tuolta peltejä niin ei tarvinnut maksaa Kalifornian veroa ja osat tuli sitten heidän konteissa Hämeenlinnaan.
     
  17. maline

    maline 1st gear

    Uspartsilla olis tosiaan ollu 200€ kappale, mutta yhdelle takakulmalle oli toimitusaika 3kk, muille kolmella palalle ei edes annettu toimitusaikaa. Järkihintanen olis kyllä ollu.

    katotaan nyt vielä mitä nuo kustomipaikat arvioi palan väsäämiselle.
     
  18. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Jos nyt vielä uskaltaa asiaan palata niin ihmemies pitää olla kuka vääntää sopivat palat ilman mallia , niin kuin ensimmäisessä viestissä kyselet. Kyllä joka seppä pellin taivuttaa , mutta eri asia on mihin se sitten osuu , mieli ja muisti kuvien mukaan ei onnistu eikä valokuvasta . Eikä noita varmaan missään cad ohjelmassakaan ole . Kyllä noi kustom pajat tekee ne pellit ihan sen auton kyljestä mallin ottamalla ja mittaamalla , aina välillä sovittain ja taas finistellen kunnes on hyvä. Jos on hyvä tuuri ja joku on tarvitsemasi osat vääntänyt aiemmin ja jättänyt mallit ja mitat talteen vois onnistua mutta epäilen. Niiden tekeminen vie kuitenkin aikaa sen verta että valmis on useimmiten edullisempi. Toinen asia jos ei kyseisiä osia saa enää mistään uusina eim. toi -59 Cadillac niin tosi vähän löytyy mistään peltiosia.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä haikailin Rockautosta korjauspalaa mun F-sarjalaiseen. 25 rahan pala olis vaatinut lähemmäs 200 euroa kyytipalkkaa. USPartsista en muistanut kysäistä, mut Petikossa pihan perällä olevasta vauhtiputkasta kyllä. "On, 85 rahaa". Semmonen pala oli Hämeenlinnassa. Ei se H-linnan myymäläkään näytä marmoriselta, mutta aika monta juttua sieltä on saanut välittömästi. SWT.
     
    faffeli tykkää tästä.
  20. maline

    maline 1st gear

    Kiitti, siellä olikin 400e koko kuskin puolen quarteri. Tietääkö joku mikä mättää, kun noita peltiosia ei enää saa olevinaa mistään tilattua suomalaisten yritysten kautta?
     

Kerro tästä muillekin!