Tenu-Dart ahdistui

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Slant Sickness, 23.9.2021.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Riittäisi kun tietäisi ken tommosia rutiinihommina valmistaa. Järkevyydestä viis.
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Jos akselin leveys on oikea niin ei se mikään vaikea operaatio ole vetariinkaan porata uutta jakoa.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hiluxin akseli on muistaakseni, just sopivasti kapeampi. Ei onnistu nykyisillä levitetyillä pyörillä suoraan, joska Maxxis valkotekstit menevät noin 10mm päästä jousista. Mutta adaptereilla hyvinkin, koska lokasuojan kaareen on vielä matkaa.

    Kunhan haaveilen. Jos se vaikka toi seiskavartti pysyykin nipussa. Olen ohjeistanut olemaan tekemättä kadunkulmissa kaasupolkimella nopeutettuja käännöksiä. Ei joudu lukkopahanen kaikkea kestämään.
     
    juko7 tykkää tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    7 1/4 lukollinen kestää yllättävän paljon rankaisua. 360 + 999 + 7 vartti lukolla 12.9 vartilla ja kesti kuminpoltot ihan hyvin, takanakkeina 245. Ehkä varmaan kun siinä on 4 pikkuratasta lukottoman 2 sijaan.
     
  5. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    On niitä laakereita siellä nytkin tilattavissa...
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Osta heti!

    Mahle / Clevite lakrut on loppu eikä tässä laitteessa kokeilla useampia muuttujia yhtä aikaa, elikkä ei tule Sealed Powerin ”teräsrunkoisia” lakruja, erityisesti kun tällä on ollut taipumus tuhota noita. Jää alumiinisilla mielummin kampiakseli ehjäksi. Akseliin on syntynyt suhde kun se on parin vuoden sisään hiottu kauloistaan kaks kertaa, tasapainotettu, muutettu peräpää uudemman malliselle turbiinille ja vetolevylle ja nyt vielä tehty kustom stefakaula. Parin tonnin 170 akseli.
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kartiolukollisessa on vaan kaksi ratasta. Yllättävän äkkiä tommonen ilmeiesti Aspenin murikka kulahti katuajossa niin, että kartiot pohjasi. Sieltä on otettu siivu ja shimmattu. Tarkoittaa myös sitä, että pikkurattaissa ”purenta” muuttui.

    Jos jarrulla nostaa ahdot paikallaan ja ajaa vaan suoraan ja jos 904 vaihtaa ilman että veto katkeaa, niin ne pikkurattaat pääsevät helpolla. Voima menee niiden kartioiden(kin) kautta.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Muistelin et siellä on kartiolukollisessa 4 ratasta, mutta olin sit väärässä.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Se on vissiin se levylukko, missä on 4.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  10. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead



    Tuommoinen tuore julkaisu tuli juutuubissa vastaan.
     
    Slant Sickness, Arkkumies ja LehtinenA tykkäävät tästä.
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hyvin lykkäsi. Ja niin kuin melkein aina 225:n tapauksessa se huipputeho on vähän päälle 4k. Hassu moottori sinällään. Pikkuslantin kanssa on ihan toisin. Veto vasta alkaa noilta tietämin ja sitä rajoittaa mun tapauksessa lähinnä ECUn kierrosrajoitn,
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  12. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Nosta rajointinta niin eiköhän se huipputeho ole samalla tasolla.
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Siis totesin tuosta nettimoottorista, että se on hassujen moottorien sarjaa. Teki mitä vaan, niin aina se tehohuippu on neljän tonnin päältä. Siihen samaan päätyi mun vapari 225 aika raikkaalla (236 ast, 0,49" nosto) nokalla myös.

    Ja sen, että nykyisestä 170 moottorista, mimmoinen Tenu-Dartista löytyy, lakikohta löytyy pari tonnia ylempää rajoittajan rajoittaessa kierrokset 6500:n.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Leimattu kaikkine varusteineen.
     
    FuryIII '71, isalmela, Make500 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Mitäs seuraavaksi? Kovaa ajoa vai uusia virityksiä?
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Siirto harrastehalliin jonkin ajan kuluttua. Ohjauslaitteisto oli katsastuskelpoinen, mutta ajotuntuma ei. Ihan kuin lukkoperän tiukka pito aikaansaisi sen, että ohjauksen keskikohta ei ole ihan suoraan vievä vaan puoltaa inan oikealle. Havaitsin moisen sen jälkeen kun lukko elvytettiin. Sille jotakin. Pikkuisen takakallistumaa kuskinpuolelle lisää tms. Ehkä uusi simpukka jos jaksan ahertaa. (Simpukka on jossakin turbon alapuolella näkymättömissä...).

    Hukkaportin ohjaukseen ecusäätö. Ei niinkään paineiden nostoon, mutta turbon herättämiseen alemmilla kierroksilla. 883/1200/turbo sisältää vastaavan. Hukkaportin kellon letkussa on t-liitin, jossa on turbon puoleisessa haarassa (tulopuoli) kuristus. Sivuhaaraan tulee säätöventtiili. Sitä ohjataan taulukosta, jossa on MAP/RPM. Venttiili ihan auki jossakin 2500 kohdalla 100kPa paineilla ja lähtee sulkeutumaan ollen kiinni 4000 saavuttua. Näin hukkaportin kello jää huonolle signaalille, eikä ala vuotaa paineiden nousuvaiheessa.

    Takajousia voisin modata pehmeämmiksi. Tehdä Vallilan takomille pakoille lehtien lyhennyksiä takapuolelle ja laittaa etupuolelle lisäsiteitä. Drag jouset.

    Jotakin noista.

    Eipä just muuta viritystä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Oletteko miettineet tuon aikaisemman turbon heräämisen ja sylinterinpaineen vaikutuksia?
    Tämä on nyt pyörinyt päässä kun duunaillut Caliberin softaa, sanovat amerikassa ettei saa vedättää isoilla vaihteilla ja alta 4000 ettei sylinterinputket halkea. Kun softasta poistaa väännönrajoitukset niin saa tyyliin kilon paineen 2000 rpm. Vetää hienosti mutta on siellä varmasti kova paine ja värinät. Slantin lohko varmasti kestää mutta miten veivit sun muut?
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tässä on sama vaiva kuin mun Sportsterissakin, eli turbo ei ala tuottamaan ihan niin alhaalta kun haluan. En saavuttane kovin paljoa yllämainitulla muutoksella. Satoja kierroksia ehkä, mutta se voi olla tekemisen väärti. Pienempi turbo ajaisi saman asian.

    Siks toisekseen olen säästellyt Maxxecun viimeistä vapaana olevaa lähtöä. tälle ja sitten suuren saksalaisen venttiilivalmistajan kiva yhteyshenkilö toimitti sopivia venttiileitä näytteinä ja ali myi just äsken halvalla letkuliittimiä ja npt kierteisiä filttereitä yms.
     
    Muokattu: 28.10.2023
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Talvijuttuja. OD alkaa näköjään kuolla pois. Elo oli eniten semmoisen yhteiskunnaillisen keskustelun, ehkä yöhöttämisen varassa. Se kun kuoli kun tuli tarpeeksi jäähyjä, niin nyt on kovin hiljaista.

    Dart huilii tallissaan 883/1200/turbon kanssa. Naapuri muuttaa omasta pilttuustaan ja mä ostin siltä parven sohvineen. Perustan sinne parven A-oikeuksisen salakapakan tms muuta kivaa. Mä oon ihan täpinöissä tämmöisestä päivityksestä. Voin jopa huilata siellä kapakassain.
     
    Muokattu: 17.1.2024
    FuryIII '71, eeko, dbltrbl ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!