Termostaatin tiiviste

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja KajS, 7.11.2002.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    Tämä on taas tätä kahden euron tuuninkia maalta, joten älkää HiPo-hemmot hermostuko, kyseessä on sentään oikenmallinen , siis veeottamoottori:

    Viime vuonna vaihtaessani termostaattia dodgeen eräänä sunnuntaina huomasin, että eipä tullut ostettua oikenmallista "pahvitiivistettä". No ei hätää, kaikki autot on vanhemmiten ooppeleita, joten pujotin termostaatin reunan päälle ooppelin tiivisteen (sellaisen kumisen rinkulan, jossa ura termostaattia varten).

    Asensin, kiristin ja olin onnellin, kun pysyi nesteet sisällä.

    Viime lauantaina tein taas saman homman ja experimentistäni innostuneena hankin vähän sopivamman kumitiivisteen (52 mm, mallia "Volvo").

    Taas näyttää pysyvän nesteet sisällä.

    Kysyisinkin viisaammilta, onko joku erityinen syy käyttää noita "pahvitiivisteitä"?

    Itse kyllästyin pahvitiivisteen jämien puhdistukseen.

    Että sillai, raportoin taas poikkeavuuksista ja otan mielelläni vastaan hyviä vinkkejä.

    - dodge, suunniteltu pohjolan oloihin-
     
  2. kane

    kane 1st gear

    ei kai sillä ole väliä...punainen silikoni tiivistekkin paikkaa hyvin...
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Ja RTV-sealant, jota tosin suositellaan käytettäväksi:

    "...apply a thin coat of RTV-sealant on both sides of the gasket..."

    Kunhan kysyin, sitä hämmästyy, kun kauppaopistopohjaiset viritykset toimii käytännössä.
     
  4. jusu

    jusu 1st gear

    Itsekin olen miettinyt, että mikähän olisi paras vaihtoehto tiivisteeksi, kun vaihdan 2 kertaa vuodessa termostaatin (talvi/kesä) omaan V8 Aspeniin ja joka kerta pahvitiiviste uusiksi.
    Taidan kokeilla tuota kumiosastoa... :oops:
     

Kerro tästä muillekin!