Test n´ tune & SM 4 Kauhava 10-12.8.2018

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Miksu.1g, 31.7.2018.

  1. supo

    supo Gearhead

    Taitaa homma tuolla Kauhavalla että on vuokrattu alue johon tekivät radan/kaiteet FHRA ja omistajat LSK Business Park katsomot jne näin olen itselleni antanut ymmärtää sillä näin on kerrottu asia,voin olla väärässäkin ja joku joka tietää paremmin voi oikaista.
     
  2. kojootti

    kojootti 2nd gear

    Ihan FHRA:ta on saatu kyllä kiittää Alastaronkin kisoista, eihän Tupala muuta kuin vuokrannut asvalttiplänttiä :D

    Kauhavan rata on (ymmärtääkseni) tehty yhteistyöllä fyyran ja LSK:n kesken. LSK omistaa puitteet ja systeemit, joita fyyra on luvannut vuokrata vuosiksi eteenpäin. FHRA on vetovastuussa siis radan käytöstä ja vuokraamisesta, LSK vain omistaa sen. Se, kuka ja kuinka paljon radasta on maksettu, ei taida olla julkista tietoa, mutta en usko että FHRA:n rahalla sitä olisi enimmäkseen/pelkästään tehty.
     
  3. Cumminski

    Cumminski 2nd gear

    Joo sehän riippuu aivan minkälaiset intressit kaikilla on, fyyralla lsk:lla ja kauhavan kaupungilla. Kaikilla on tietenkin omat tavoitteet ja toivotaan että ne tavoitteet kohtaa nyt paremmin kun hyvin. Sitä isoa kenttää katelleessa mietin väkisinkin kuinka paljon hyvää tilaa on mennyt lentosotakoulun loputtua hukkaan :)
     
  4. kojootti

    kojootti 2nd gear

    Se fiilis minkä itse sain tilanteesta vaikuttaa siltä, että Kauhavalla kaikki tahtovat samaa, että järjestetään hyviä tapahtumia jotka tuovat alueelle paljon ihmisiä/katsojia.

    Vanhoihin ratoihin verrattuna niin esimerkiksi kaupungin suhtautuminen on täysin erilainen. Kauhava näkee tilanteen mahdollisuutena houkutella tuhansia ihmisiä kaupunkiin kesällä, kun taasen Alastaro/Loimaa näki tapahtuman ympäristövaarana.

    Myös LSK on hieman eri asemassa kuin perinteinen radanomistaja, jota vain kiinnostaa alueen vuokraus. Heillä kun on majoitusta ja ruokaa sekä mahdollisuuksia muunlaiseen yhteistapahtumaan kuten konsertteihin yms, niin hekin tietenkin haluavat osaltaan promota kiihdytystapahtumia ja täten houkutella katsojia kisoihin ja sitä myötä käyttämään myös heidän palvelujaan.

    Tilanne Kauhavalla on ainakin tällä hetkellä bisnesnäkökulmasta sekä yleisen hyväksynnän puolesta paljon terveemmissä kantimissa kuin esimerkiksi Alastarolla oltiin viimeiset kymmenen vuotta.
     
    Catiska, Cumminski ja homer tykkäävät tästä.
  5. Cumminski

    Cumminski 2nd gear

    Salakari sai kuulemma pyöränsä kasaan ja? On ne eri kovia jätkiä.. :cool: Muutako uudella innolla kokeilemaan uusia aikoja. On se melkoinen peto se sen pyörä, aiva uskomaton kiihtyvyys :eek:
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  6. SQ

    SQ Gearhead

    Hyvät oli imo kisat ja järjestelyt! ISO kiitos kaikille osallisille! Tottakai siellä oli osin puolivalmista, mutta ei mitään merkittäviä puutteita. Puitteet on tosiaan ihan huippua jo nyt ja tulevaisuudessa varmaan vieläkin paremmat.
    Paikallisia mainoksia jäin minäkin kaipaamaan, teiden varsilla ei näkynyt kuin Power Truck Shown mainoksia ja siihen suuntaan vt19:lla olikin autoja matkalla lähes katkeamaton jono, kun räkrasen suuntaan sai ajella ihan yksikseen.
    Useampi vuosi ehti vierähtämään edellisestä kokemastani fyyran kisasta kun viime kerrasta jäi paskan maku suuhun tylsän tapahtuman muodossa. Nyt oli ihan eri meininki kellossa ja ainakin lauantana homma toimi erittäin mallikkaasti.
    Ajattaminen oli ripeää, jopa WCSC:iin verrattuna. Burnispaikalla oli jo seuraava pari kun edelliset vasta harkitsi kaasun nostamista eikä turhan tuntuisia taukoja ollut yhtään.
    Erityisesti rataryhmästä/safetycrewsta jäi erittäin pätevä ja osaava kuva, huomasivat kyllä jokaisen mutterin mitä autoista putoili ja myös paikalleen unohdetun jarruvarjon sokan mitä kuski tai tiimi ei huomannu, eikä muutenkaan ainakaan amatöörin silmä havainnu mitään turhaa haahuilua.
    Kuuluttamoon myös isot kiitokset, on imo tärkein homma koko kisoissa (ajamisen jälkeen tietysti) millä saadaan porukka pidettyä katsomoissa tyytyväisinä. Jutut oli riittävän hyviä ja asiantutemustakin löytyi, paitti automaun suhteen (sanoo GM-mies). Muutenkin hyvin tuli infoa, esim. kun ittekseni katsomossa kirosin kun alimmilta riveiltä näkyi vaan autojen kattoja, niin 1/2h sisään selostamosta kerrottiin että kys. epäkohta on havaittu, mistä se johtu ja että parannukset on jo suunniteltu. Ainoo miinus raceradiolle hiljasesta hetkestä ruokatauon(?) aikana, toki selostaja on sapuskansa ansainnu, mutta sen tauon aikana vois soittaa vaikka Mambaa täysillä jos Käkö & kump. sillä saatais nopeemmin takas mikrofonin ääreen. ;)
    Raceradio vois myös mainostaa taajuuksia tms, itelle oli ihan uus juttu ja osassa aluetta kuulutukset kuului huonosti, ens kerralla ratiopelttorit mukaan.
    Makkaraa olisin tietty kaipaillu minäkin (mieluummin kuitenkin Snellmannin kun Atrian) ja muutenkin vähän parempaa sapuskaa (makkaraperunat söin, ei vakuuttanut). Yritin ettiä sitä lentohotelliakin josko sieltä olis saanu vaikka leikkeen/pihvin tms, mutta en löytäny. T-paidan/hupparin tms. olisin ostanu jos olis ollut myyjä.
    Myös varikolla voisi olla roskiksia, nyt piti pois lähtiessä tyhjä kahvimuki kädessä maleksia autolle asti roskista näkemättä ja muki löysi vasta kotona tiensä roskikseen.
    Harrasteparkki olisi kans kova juttu, kun tilaa tosiaan oli ihan perkuleesti, parkkiksella oli paljon mielenkiintosta kalustoa kinnereiden seassa.

    Ei todellakaan jäänyt viimeiseksi kerraksi Kauhavalla tai ylensäkään fyyran kisoissa, enkä odota seuraavaa kertaa taas vuosikaupalla. :)
     
    Cumminski tykkää tästä.
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Varikolla muuten oli niitä roskiksia, jäivät ehkä huoltoautojen tai muiden taakse, mutta kyllä siellä oli niitä.

    Ajattaminen sujui ripeästi, mutta ei siellä tainnut olla rasvauksiakaan.

    Kaiken kaikkiaan ensimmäiseksi kerraksi minun mielestä kaikki toimi yllättävänkin hyvin.
    Ja kyllä siellä nälkä lähti, ei ruokaa tarvinnut muualta lähteä hakemaan.
     

Kerro tästä muillekin!