Test & Tune "ryhmä" SM-kilpailujen yhteyteen.?

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rellu8, 27.5.2012.

  1. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Olisiko harkinnanarvoista ottaa käyttöön SM-kisojen yhteyteen Test & Tune ryhmä?

    Esim. Eliminaattori päivälle, Kuskeille jotka lajittelussa ilman aikaa tai eliminaattorissa ensimmäisellä tai toisella pudotuskierroksella tippuneille.

    Ei pitäisi olla vaikeaa järjestää esimerkiksi, joka kierroksen alussa tai lopussa.
    Ruotsissa Test ja Tune "ryhmä" käytössä melkein joka kisassa.

    Sellaiset kuskit ja autot jotka yleensä tippuvat ekalla kiekalla, varmaan tarttisivat eniten harjoitustakin ja tällä systeemillä saisivat ajaa enemmän.
    Katsottavaa tietty yleisöllekin enemmän sunnuntaille.

    Kamasa kisoissahan tämä systeemi jo nähdään Pro Teamien osalta käytössä.



    Älkää ampuko heti alas..
    SPS666
     
  2. panhead

    panhead 1st gear

    Hyvä ajatus,100% kannatus!
    Ilman testivetoja ei vauhti löydy,oli sitten kyseessä mikä ryhmä vaan.

    SPS 600
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Toi Test and Tune on eliminaattoripäivänä hiukan vaarallinen. Testaajan öljyt saattavat pilat koko kisan ja siksi meillä ei yleensäkään ole tuota testimahdollisuutta kisasta pudonneille ole ollut kuin finaalin jälkeen. Proteemithän ovat kyllä päässeet kokeilemaan myös eliminaation aikana ja sitä on aika rankasti varikolla joskus kiroiltu.
     
  4. JK402

    JK402 1st gear

    Testit

    Joo ymmärrän Puten huolen, mut esim meikäläisellä, auto oli perjantai aamuyöstä valmis ja sit perjantain harjoituksis ei motoparkis päässyt ajamaan kelin takia ainuttakaan vetoa.

    Auto pelasi hyvin ja ei ruikuntanut mitää radalle. Yleensäkkin ei varmaan kisasta tippumisen jälkeen auto välttämättä muutu niin että olisi vaarana vuotaa nesteitä. Noh kumminkin viis vetoa sai vedettyä (niistä yks puolikaasu lähtö) mut näin ku ekaa kertaa ajaa ryhmää ihan tuoreella autolla, niin ois aika iso juttu jo ykskin ylimääräinen veto, nii pääsis sinuiksi auton kans.

    Ny kamasas jos oiken on tuuria nii ei pääse vetää ees noin montaa vetoa. Tuo aiheuttaa vähä päänvaivaa löytää ees sopiva indeksi autolle :)

    T:Jukka Spet 1928
     
  5. Jza

    Jza Gearhead

    Niin on se varmasti vaarallisempaa kuin että vetää äksän sen saman auton kylkeen ja vaihtaa vihreän kuskin ohjaamoon? :lol:
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Eliminaattoripäivänä lisenssilähtöjä ei ajeta kuin finaalien jälkeen, jos aikaa riittää., ei kesken kisan.
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Kannatetaan. En usko että test/tune ryhmästä sen suurempaa "vaaraa"oo kuin muistakaan. Ei kai sen ekan kierroksen tippujan autosta öljyjä tule pihalle sen helpommalla kun finaaliparinkaan.
     
  8. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Ja jos tulee öljyt radalle, sekin on fyyran vika, kun päästivät puolivalmiit autot ajamaan. Ei näitä hommia voi tehdä millään niin, ettei nämä samat saatanan rutisijat valita joka kerta. :mad: Tääl on muutama sellanen parkuja aina linjalla yötä päivää, että tarviis kohta alkaa jyräl.. Ai niin eihän niin saanu sanoa, ku joku vielä voi loukkaantua ja tarvita poliisia ja kriisiapua. :soosoo:
    Käyttäisitte ton parkumiseen tarvittavan energian vaikka liima- ja metanolitynnyreiden siirtelyyn ennen kisoja yms. yleishyödylliseen tekemiseen. Vaan eipä ole näkynyt tätä kaikesta valittavien joukkoa radalla hommissa.
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Toki mahdollisuuus öljyvahinkoon on aina olemassa, eikä sille yleensä mahda mitään. Se on vaan sen kertainen kohtalon oikku.

    Viime vuoden Tierpin heinäkuun NDRS-kisassa pro modeille ei tainnut tulla kilpailun aikana yhtään öljyvahinkoa, mutta kun viimeiselle Test and Tune kierrokselle pääsivät jo lisasta pudonneet modit mukaan, tuli öljyvahinkoja tällä jaksolla peräti kolme. Kohtalon ivaako? Pudonneille kilpailijoille annettiin lupa, kun oletettiin ettei testaamaan tule kuin kaksi tai kolme. Totuus oli, että ehkä kaksi jo pudonnutta jäi testimahdollisuudesta pois ja niitä pudonneita oli siinä vaiheessa 14 kappaletta.
     
  10. harmi

    harmi Gearhead

    Mutta katsojat tykkäs ja kisat ajettiin loppuun aikarajojen puitteissa joten missä ongelma???
     
  11. Jza

    Jza Gearhead

    Nimeä tämä joukko.

    Tässä ketjussa käsittääkseni vain Putte oli tuota asiaa vastaan ja osin sen tietysti ymmärränkin. Mutta meinaatko, että hänen pitäisi lähteä kantelemaan liimatynnyreitä kun ei ole muuta puuhaa? :lol:
    Vai tarkoitatko, että on valittamista ehdottaa jotain tällaista?
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Totta, kisat ajettiin loppuun. Siitä huolimatta itse olisin siirtänyt nämä testaajat ajamaan finaalien jälkeen mieluummin kuin ennen finaaleja.
     
  13. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Tämä oli tarkoitettu yleisesti fyyran tekemisiä arvosteleville. Paremmin toi mun kommentti olis sopinu Kamasa-topicin alle mut laitoin sen tähän. En nimeä ketään, mutta toi yleinen fyyran vastustus on uskomatonta, varsinkin, kun ei ole mitään muuta antaa tilalle. Luuletteko te saatana, että me toimitsijat tahallaan teitä kiusataan, kun aina saa paskaa niskaansa, tekee niin tai näin? Meitä ei ole koskaan kisoissa tarpeeksi, joten tervetuloa tekemään muutoksia, niin ei tartte sitten valittaa.
     
  14. Jza

    Jza Gearhead

    No jos tämä minua sivuaa, niin vastaan että en luule. Tiedän että jengiä on naurettavan vähän tekemässä helvetin isoa tapahtumaa. Vinkujia piisaa, mutta mitäpä heistä välittämään? Itsekin oli lähdössä toimitsijahommiin, mutta sitten veri veti enempi sinne artistipuolelle, niin jäi se välistä.

    Mitä sitä sivusta on tullut seurattua, niin miehistövajaus on todellista ja päivät pitkiä... Kaikki vaan joukolla jelppimään ;-)
     
  15. harmi

    harmi Gearhead


    Näin meille alkuun kerrottiinkin mutta finaaleja ajamaan tuleet pro ryhmät pyysi lisää aikaa ruuvata joten olimme väliaika ohjelmana mikä minusta parempi kuin tyhjä rata toki se 14 modia oli vähä yllätys kaikille.
     
  16. tha022

    tha022 Gearhead

    Meinasin olla hiljaa taustalla mutta pakko hieman laittaa.
    Ymmärsin että tämän(kin) topicin huolena on pro-pamaus minkä siivous kestää ja sen takia sitten SM-ryhmät kärsii.
    Joo, eihän se kivaa ole odotella ku taas rataa siivotaan, myönnän.
    1.oon istunut hytissä ja odotellu että siivous olis valmis
    2.oon ollut rataryhmässä siivomassa rataa
    3.oon ollut siivouksen aiheuttaja

    Tuosta voi jokainen päätellä minkä numeron kohdalla mua vitutti kaikein eniten!

    En voi fyyran puolesta luvata mutta veikkaan että varmasti apu kelpaa jos/kun ongelmia tulee
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Kyseisessä kisassa ei pro ryhmistä finaaleissa ajaneet kuin pro modit. Muut pro-ryhmät olivat vain testaamassa ja kaikki valmiina ajamaan ajallaan.
     
  18. patukaplas

    patukaplas 1st gear

    kamasan ja nitron välinen aika, saako varikolla käyttää autoja tai aiheuttaa meteliä ylipäätään ? vartioiko sinne jäävät tiimit omaa kalustoaan vai onko varikolla vartiointi ? kunhan vain kysyin aikani kuluksi :(
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Käsittääkseni autoja saa käyttää normaalien radan aukioloaikojen puitteissa eli 10-20. FHRA ei järjestä alueelle vartiointia eikä se liene tarpeenkaan, kun alueella kuitenkin asuu väkeä.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Varmaan jotakin tiimiläisiä jää paikalle.

    Ne jotak jää paikalle voisivat vaikka silloin tällöin kierrellä ja kaarrella ympäriinsä katselemassa että kaikki ok?
    Poissa olevat tiimit varmaankin ostavat oluet siitä hyvästä :wink:

    Teron ja Ismon kanssa varmaan kannattaa konsultoida jos olisi saunan käyttö mahdollisuus välipäivinä?
     

Kerro tästä muillekin!