TF-904, kakkosella jarruttaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja AteV8, 21.8.2010.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Notta mitä?
    Mikä panta nyt on mitenkä?
    Pakki ja ykkönen toimivat ihan kivasti, mut kakkoselle vaihtaessa lyö takapyörät lukkoon (ainakin hiekalla), ja hetikohta mennään taas ykkösellä.

    Laatikon on virtuaalisesti rempannut muistaakseni Mudracer, meikäläisen käsiä käyttäen, eli eihän siinä nyt mitään varsinaista vikaa voi olla. :D
    Säädön vaan tein ihan omatoimisesti jonkun "Ainstainin" ohjeiden mukaan, ja jo säätö vaiheessa epäilytti...
     
  2. mafo

    mafo 3rd gear

    ei taida pannansäätö korjata asian mutta...

    Chrysler
    904 Tighten 72 in.-lbs., back off 2 turns counterclockwise

    Single wrap band: Tighten 72 in.-lbs., back off 3 ¼ turns counterclockwise Double wrap band: Tighten 72 in.-lbs., back off 4 turns counterclockwise

    904 Full Manual Tighten 72 in.-lbs., back off 2 turns counterclockwise Tighten 72 in.-lbs., back off 2 turns counterclockwise
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Ai jaa. No mikähän sen sitten vois jumittaa? :eek:
     
  4. mafo

    mafo 3rd gear

    no jaa, jos käytät lukko ykköstä ja on pakkipanta lian tiukalla niin voi olla että kakkoselle vaihtaessa panta ei ehdi löystyä...

    tiedätkö onko single vai doublewrap taka panta?
     
  5. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Mistäs ne erottaa toisistaan?

    Käytin lähinnä D asentoa, ja empä tainnut pakko kakkosta ehtiä edes kokeilemaan. Bensatankin tilavuus 1,5L niin ei kovin pitkälle päässyt. :)
     
  6. mafo

    mafo 3rd gear

  7. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Ahaa.. Tuo oikeanpuoleinen näytti tutulta. :) Siinäkö oli nyt sitten ne single ja doublewrap pannat?
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Muistitko löysätä sen takimmaisen pannan?
     
  9. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Saatoin muistaakkin, mut en tietenkään oo varma että löysäsinkö tarpeeksi. Voiko liian tiukka takapanta tehdä tollasta? :eek:

    Tosiaan, ennen remppaa oli laatikossa sellanen ongelma, että D:llä kakkosta ja kolmosta ei meinannu löytyä millään. Vasta mahdottoman kovilla kierroksilla vaihtui isommalle. Rempan jälkeen jäi laatikko tallin nurkkaan lojumaan jokuseksi vuodeksi. Olisko tässä "seisotus" vaiheessa joku jumittunut?

    Ja tuohan tosiaan heitti litran tai pari öljyä pihalle etummaisesta lauhduttimen putkesta, ja huomasin sen vasta kun olin käyttänyt autoa pari minuuttia. Pykälä N. Olisko tuossa voinu jotain hajota voitelun puutteen takia?
     
  10. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Täh?

    Eikö kukaan osais sanoa mahdollisia syitä et mikä mättää? :cry:

    EDIT: Olisko mun pitäny upottaa osat öljyyn ennen kun kasasin laatikon? :oops:
     
  11. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Juu, jos takapannan kiristää siihen momenttiin, eikä muista löysätä sitä, niin se tekee just noin. Eräälle on käynyt joskus niin... :oops:
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ettet vaan olis koonnu vapaakytkintä väärinpäin.
     
  13. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Eeeemmää vaan muista. :eek: Mitenkäs sen saa väärinpäin kasattua? :eek:
    Sinähän mua neuvoit, eli ei se voi olla väärinpäin. :lol:
    No ei vaan. Ens kerralla webbi kamera, ni saatte vahtia mun toilailuja in real time 24/7. :lol:

    Tässä se tapa jota käytin pantojen säätöön. http://www.mopar1.us/band.html

    Täytynee jokatapauksessa tehdä pantojen säätö vähän huolellisemmin uudestaan...
     
  14. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Takapannan männän palautinjousen retaineri taikka sitte se käyttötappi siinä männän keskellä on varmaan pullahtanu pihalle taikka muuten hajonnu ja jättää sen takia takapannan kiinni...
     
  15. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Heps. Sain vihdoinkin aikaseks valutella öljyt pois laatikosta. Hitto, haluan tyhjennys propun tohon öljypohjaan. :mad:
    Kuitenkin, olin saanu takapannan kiristettyä niin tiukkaan et hyvä jottei ollu säätöruuvista kierre loppunu kesken. :) Sen siitä saa kun kiireellä soheltaa. :oops:
    Mutta mutta, onko tuo kuinka tarkka tuo kiristys, eli jos ei huvita ostaa 80€ mini momenttiavainta, niin piisaako jos kiristelee sitä ruuvia 4 tuumaa pitkällä varrella, ja arvioi siihen vasemman käden pikkurillillä sen 8nm? :eek:
     
  16. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Melko kivaks saa kun pyörittelet ihan sormilla siihen sen 8nm. Riippuen tietty sormivoimista. :D Ite pöyrittelin aikalailla siihen mihin sormineen jakso siitä kannasta vääntää, pelaa hyvin tolla säädöllä.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei sitä säätöruuvia sinne "pohjaan" saa jättää :rotfl: . Sitä kuuluu myös löysätä momentin jälkeen :soosoo: .
     
  18. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Meinaakko iikka et sormin sais sen 8nm? Ja siitä sit se 4 kierrosta pois?

    Juu, en minä Mutiainen ihan momenttiin sitä vetänykkään, ja pyöritin vähän aukikin päin sitä.. Tein siis alkujaan ton Mark Eisenhartin ohjeiden mukaan.
    Mutta näköjään ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä, että milloinka kardaani on "barely" käsin pyöriteltävissä.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Hei natiainen :poff: toi kartaanin pyöritys"kikka" on etupannan säätöön :rotfl: .
     
  20. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Voi helsinki. Osu ja uppos. :poff:

    Mutta ainakin tän Mark "Ainstainin" mielestä pitäs toimia kumpaankin pantaan, jos ymmärtää että toisen pannan kanssa jortaania pyöritellään toiseen suuntaan. En vaan tiedä, onko tämä "opposite direction" länsirannikolta itärannikolle vai vice versa, ja voiko se toimia kun me ei nyt olla siinä välissä. Tä? :eek:
     

Kerro tästä muillekin!