tf 904 parantelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Tero2, 28.9.2014.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mitä tommoseen tarttis viel lisäks laittaa, kun ois tommosen 318perässä mis ehkä vois jotai tehooki olla?

    Tilasin nyt Cheetahin manuaalikoneiston ja Mancinilta tommosen setin

    http://chucker54.stores.yahoo.net/mana9a5rac1.html

    Tartteeko jotai muuta kikkaretta viel vaihdella et kestäis vähä pidempääkin.. Koneessa huipputehot jossain 6500rpm paikkeilla...
     
  2. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Ite laittaisin 3.8 tai 4.2 band leverin tai mitä koneiston valmistaja suosittelee, band strutin ja billet alumiini low/rev servo. Lisäksi ottasin sen syvän öljypohjan.....
     
  3. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Sitten tuli vielä mieleen, että toi cheetah manuaalikoneisto ei taida käyttää takapantaa ykkösellä.

    Eli ykkösellä kun sudittelet, niin mitää kaasun pumppailuja ei kannata harrastaa. Muutenkin ykkösellä pitää ottaa ns. löysät pois, ennenkuin pohkasee, muuten saataa tulla tosielämän 3D-räjäytyskuva 904 laatikosta :lol:

    Saatoitpa kyllä tän jo tietääkin.
     
  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Eipä itteasias ollu tiedossa..et hyvä ku kerroit!

    Koneisto on tää: http://chucker54.stores.yahoo.net/manvalbodtor.html

    Syvä ölipohi löytyy jo... elikkä vipu,bandstrud lattarauta ja servo? Näillä kestää kiihdytellä?

    Semmonen viel..mitäs tolle kickdown vivulle tehää?
     
  5. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Burnista suositellaan joo vetää suoraan kakkosella, em. takapanta homman takia.

    Kickdown vivut voit laittaa hyllylle.

    Jos/kun sulla on rajumpi turbiini, niin kannattaa laittaa erillinen öljynjäähdytin, syylärissä oleva ei välttämättä riitä
     
  6. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Joo tossa koneistossa ei ole takapanta käytössä ykkösellä ja täten ei myöskää vaihde jarrutusta ykkösvaihteellä.

    Kickdown vivusta tehdään koriste tallin seinälle.

    edit. Ylempänä ehdittiinkin antaa jo samat vastaukset.
     
  7. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Kun purat laatikon niin eturumpuun 1 lisälevy mikäli siellä on vakiona 3 levyä, noita saa ostettua irtonaisina myös suomesta, vaihtoehtoinahan on laittaa ohuemmat levyt, sorvata rumpua tai sorvata painelevyä hiukan ohuemmaksi ja tarvittaessa hommata ohut lukkorengas että saa välykset sopiviksi.
     
  8. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Noo katotaa ny kuka tän korjaa.. Tuskin itte ainakaa ku ei mitää kokemusta :D Turbiini on 4tonnin stallilla..
    Mahtaisko noita puuttuvia osia saada suomesta mistää? Siis nuita Vipuu,Lattarautaa ja tota servo juttua?
     
  9. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    En usko että kellään on hyllyssä, laita raceosastolle ostoilmoitus, kyllä niitä luulis jonkun tallissa olevan. Tai sit kyselyä kotimaan laatikkokorjaamoihin esim. ESP autotrans. Nopeimmin ja varmaan halvimmalla saat itse tilaamalla usasta. A&A on ollu paikka mistä itse tilannut laatikko osat.
    Ja riippuen turbiinivalmistajasta niin täytyy selvittää minkä helan turbiini tarvitsee, laakerimetalli vai pronssi.
    Ja tietenkin pitäisi tietää minkälainen tossa mancinin setissä on.
     

Kerro tästä muillekin!