tf mikä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja J-M Partanen, 11.2.2003.

  1. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Tilasinpa vaihteiston osia mutta kuten klassisesti usein käy nämä osat olikin erilaisia, nyt pitäisi sitten saada selville mitenkäs tämä nyt menikään.

    Eli tilasin turbiinin kaulan stefan ja holkin mutta kun itselläni turbiinin kaula on 48mm paksu uudet osat oli 38mm:n kaulalle öljypohjan tiivistekin oli erilainen eli uusi oli tuon AMCCFn sivuilta oleven kuvan kaltainen (suorakaide yksi sivu viistetty) mutta itselläni on laatikossa lisäksi ylimääräinen "pollukka öljyntäyttöaukon kohdalla. tämän pitäisi olla tf904 eli käytännössä tf999 kun on 360 koneessa.
    Öljyn suodatin oli sitten ihan oikean mallinen lähetteen mukaan osien piti olla A999 lodjuun. Eli kenen vika, kuka saa lähteä, kuka on heikoin lenkki?

    http://riversiderebels.com/amccf/tech/A ... r_serv.jpg
     
  2. Duster

    Duster 1st gear

    Eikös asiakas oo aina oikeassa!

    TF = TorgueFlite. 904 ja 727 malli merkintöjä eli automaatteja. Eihän se kait koneesta välttämäti riipu mikä laatikko on kiinni, ainakin jos joskus on vaihdettu laatikko. Esim. 360 käy ainakin nuo 904, 727 muihin malleihin "manuaalit" en ookaan perehtynyt, joten viisammat vastatkoon.

    Siellä se pitäs laatikossa olla raapustettu mikä on kyseessä.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sulla taitaa olla 727 aski alla ja osat on 904:jään
     
  4. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    jossakin vanhemmassa keskuskustelussa siitä oli että 904 olisi ainoastaan kutoselle 998 318selle ja 999 360selle. Mitään järkevää merkintää en ole löytänyt isolla lukee 102-4
    tai 1024 ja vm.kiekot kertoo olevan ´76

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: J-M Partanen 2003-02-11 20:41 ]</font>
     
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Laatikot menee ihan ristiin rastiin,eli 998-9 löytyy kutvosesta ja kasista.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    904, 998 ja 999 eroaa toisistaan lähinnä käytettyjen kytkinlevyjen määrässä, ja tietysti kutoskoneiden perässä olevissa on erilainen case kuin pikkulohkon lootissa. itse en kutoslootia ole tavannut muita kuin "heikointa" 904 versioita, mutta en nyt niitä kymmeniä ole availlutkaan. Kaikkia noita kutsutaan kuitenkin yleisesti 904:si koska lukokuori ei eroa tyypistä toiseen ja mm. kytkinelvyjen koot ja pannat ovat samoja. 727 on sitten selkeesti isompi fyysisesti kaikilta osiltaan. Eiköhän Mudracer ole ihan oikeassa, niinkuin näissä lootahommissa yleensäkin.
     
  7. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Lähetin osat takaisin ja puhelimessa heppu tuumaili että kyllä se on 727. Turbiinin kaulaa on kahta paksuutta 9xx ohuempi ja 727 paksumpi.
    Muta tämmöistäpä se on kun ei ole tullut vertailtua laatikoita. Jostakin syystä ei kuitenkaan harmita, auton myyjä sanoi että laatikko on 904 ja jos se nyt kuitenkin on 727 niin mikäpä siinä.

    Toinen kyssä öljystä eli tuli öljyä jota en itse ostanut mutta pitäsi olla Dexron 2/3 yhteensopivaa eli Nesteen ATF G, FORD-M2C-33-G/F, onkohan varmasti oikeata?
     
  8. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Älkää nyt morkatko 904:sta..
    Se on kevyt ja voi ottaa hyvin prepattuna yllättävän suurenkin tehon.
    Ja sitten sisäinen kitka säästää ainakin 20hp 727:aan verrattuna, olen kuullut.
     
  9. Eikö 904 ajeta kisaa 727 kuorillla?
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos tarkkoja ollaan niin tehoa säästää pienemmät hitausmassat (ei kitka).
    Kyllä se 904 tehoja sietää aika kivasti, mutta ei se niin huoltovapaa ole kuin 727.
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tollasta 904 727:n kuorissa käytetään lähinnä jossain Stocki vehkeissä missä vaaditaan alkuperäinen loota. 727:n kuorista ei oo siinäkään tapauksessa mitään hyötyä. Kevyemmät massat on se joka tekee lootasta nopeemman kiihdyttää, 20 heppaa pelkkään kitkaan on aika paljon ja tuottais niin paljon lämpöä, ettei sitä mikään lauhdutin oikeen pitäis kurissa. Etenkin kun se olis 20 hepan edestä lisää kitkaa. Jos ei niin paa painoa sille vikalle kymmenykselle tai kahdelle, niin useimmat on kyllä tyytyväisempiä tukevamman 727:n kanssa.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Aika monessa S ja SS luokan isolohkomopareissa oli/on 727 lootassa 904:n kamat sisällä juuri niitten muutamien kymmenysten takia. Eikös siinä ole juuri siitä kyse että ne kaivetaan esille jollain konstilla. Ja hyvin sellainen kesti 9s "katu"autossakin koko kauden ilman avaamista.
     
  13. 67

    67 1st gear

    tää kyllä mennee ohi aiheen,mut koht iskee paniikki.
    eli oiskos jollakin ylimääräisenä pikkulohko 904 projekti laatikkoa.pelkät kuoretkin riittäisi.
    valmista kokonaista rempattua en tarvii.

    ja sit tietoa kanssa,eli onko lukko ja ei lukko laatikoiden kuorissa eroa,kuulin että olisi?
     
  14. asspen

    asspen 1st gear

    Eikös Rautakumpu just ainakin muutama päivä sitten kaupitellut sellaista projektia 30 e hintaan...


    Juu, on se siellä vieläkin...

    http://www.uscenter.fi

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: asspen 2003-02-22 21:07 ]</font>
     
  15. 67

    67 1st gear

    pitänee soitella sinne. tänx.minä kun en yleensä noiden firmojen sivuja kattele.ennemmin ostan jotain muiden nurkkien pölyist pois.eivätpä"turhina"joudu roskiin.
     
  16. HornetRWB

    HornetRWB Gearhead

    kannattas huomioida, että AMC:lla toi TF sarja eroaa jossain kohtia moparin TF sarjasta. mm. kuoret on erinlaiset.

    toi kasi-kuutos yhteys noiden lootien välillä on taas AMC:lla selvempi. 904 oli kutosessa ja 998/999/727 kasissa.
     
  17. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Näyttäsi myös olevan nuo räjäytyskuvat tehty pelkistetymmin kun on kaikissa kuvissa käytetty samaa pohjaa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: J-M Partanen 2003-02-27 20:12 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!