TF904 remontointi ja vahvistaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja RKo, 24.10.2015.

  1. RKo

    RKo 1st gear

    Hei

    B-body moparissani pikkulohkon takana ollut 904 luistaa. Irroitin laatikon autosta ja tarkoitus olisi korjauttaa se. Ajatus oli myös jossain vaiheessa vaihtaa autoon pirteämpi pikkulohko tekniikka, niin samallahan voisi vahvistaa lootaa kestämään kasvaneet tehot. Mitä osia laatikon vahvistamiseen tarvittaisiin? Ilmeisesti ainakin tilavampi öljypohja, ylimääräinen lauhdutin alkuperäisen lisäksi ja shit kit. Laatikon tulisi kestää arviolta 400-450 hevosvoiman tehot katukäytössä. Ajattelin samalla vaihtaa myös turbiinin. Millainen/minkä valmistajan turbiini kannattaisi hankkia? Stall speed voisi olla ihan vakio turbiinin tasoa. Laatikko korjaajastakin uudenmaan suurpiirteiseltä alueelta saa antaa vinkkejä vaikka pm:llä.
     
  2. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    itselläni myös ongelmia moparin 904 lootan suhteen
    kiinostaisi tietää miten remontoida tai mistä toimiva tilalle
    ongelmani ilmenee ku yritän esm.moottoritien rampilta lähtiessä
    sovitella itseäni liikenne virtaan
    polkaisen kickdownin ja pykälän vaihtuessa alas, joku alkaa vaan pyörimään sutia
    kyseessä ei ole sutivat takaläskit (toiveunta ku lähes vakio 318 kyseessä)
    moottorin tuottama teho ei siiry takapyöril vaan katoaa johonki välille!
    onko tämä nyt sitä laatikon luistamista? (selviääkö siitä niitä pantoja kirimäl?)
    vai onko vika jossain turbiinissa (silloin ilmeisesti vain uusi auttaa?)
    voisiko selvitä pelkällä kickdownin säädöil (kuinka sen tarkistaisi jos näin on?)
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Arvaan etupannan palaneen. Jos se on sutaissut vain kevyesti tyhjää, säätö onnistuu jopa laatikon ulkopuolelta (mutta ahdasta siellä on). Mä sain omassani näin armonaikaa muutaman kuukauden. Sit kun oot tarpeeks monta kertaa testannut kickdownin kanssa sitä, laatikon pohjalla on kaikki kyseisen pannan kitkapinta ja remontti työläämpi. Vaihteiston joutuu ottamaan irti. Ja kun sen vaihteiston joutuu avaamaan aika pitkälle pannan vaihtoa varten, niin samalla kertaa vaihtaa kaikki muunkin, mitä korjaussarjassa mukana tulee.
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    Täälä ois bottipojalle vaihetoosa pikkulohkon perään joka ei luista. Turbiini kans.On kyllä pikkulohko jolla saat ne takarenkaatki sulateltua.

    Oothan tarkistanu laatikosta öljyt lämpimänä auton ollessa tasasella maalla käynnisä ja N pykälä päällä?

    Kikdaunin nyrkkisääntö kaasupohjassa kikkari pohjassa.Sanot mammalle,että menee autoon ja survasee oikian suoraksi käyt sitte kokeilemassa kickdaunin vivusta onko pohjassa vai meneekö vielä käsin työntämällä.
     
  5. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    kiitos kotr
    olet ollut kovasti avuksi näissä minun jutuissani velho voimillasi :D
    olisin mahdollisesti kiinostunu tost lootast, siitä etuakselis osista jne..
    jos uskallat laittaa mulle tuone yxityisviestien puolelle jonki näköst
    yhteystietoos esm.puhnum tai suoran sähköposti osottees nii ei tarttei aina veivata tään overdrivin läpi.
    täält kotkaupungistani nousisi näköjää suoratie sinne raahee
    jos tekis osien haku vaelluxen.

    empä oo viel käynis olles kahtonu N-silimäs (stopis ja P-silimäs o tullu tarkastettua marjamehut), ilmeisesti pitää het seuraavax nii tehä

    ku mamma survoo polinta
    nii siitä lootan kylestäkö pitäs sitä kickkarin liikettä kahtoo
    vai konehuoneest sitä kaasuttimen vivustois olevaa
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    pantaan löytyy säätöohje mutta en nyt muista sitä tarkasti,niin en viihdi valehella mitään. Kannattaa ostaa sitte koko laatikon korjaussarja,ku alkaa jumppaamaan ja siinä sais olla sitte ammattimies laatikko purkamassa ja kasaamassa.
     
  7. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    tuli just tarkistettua lootan mehut N-silmäs kone käynis
    full oli nestetasot näinki

    kickdownii en oo viel tarkistanu
    ku en viel oo tajunnu että kummasta päästä vivustoo se pitäs tehä
    tosin onko tuolla enää väliä jos joulun alla vaihtuu tuo motti&loota tost
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Orkkisvivustoissa on kierreosa "yläpäässä" eli konehuoneen puolella.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pannan säätö, 3/4" vastamutteri auki, 5/16 avaimella tappi kii n 7nm voimalla eli "ruuvarikireydelle", kaks kierrosta auki ja vastamutu kiinni. si ku shift kittii tms. ni tota voi pudottaa johki 1.5 kierrokseen, tai säädellä lootan toiminnan mukaan.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Näihin toosiin tulee laadukkaan shift kitin mukana osat joilla turbiini täytyy myös P-asennossa, orkkiksena sinne ei menee P päällä ööliä.
     
  11. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Onko se niin et se loota ei täyty öölistä jos P päällä käytät konetta, mut jos käytät N:llä niin täyttyy. Mulle joku
    heppu eteläsuomesta teki loota rempan kaverin välityksellä, ja kaveri oli kehassu et tulee melkein 500 puhkuva
    pikkulohko eteen no ku sain kaik kasaan ja ajoon ni toimihan tuo loota ku tupakki. Tekijäst en tiedä mut hyvä tuli.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Loota täyttyy kun pistää mittatikun tilalle oikean määrän ööliä. Moparin lootissa orkkiksena turbiini ei täyty keppi parkkilukossa.
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    ^Ja siksi taviskunnossa olevan Torquefliten aamusulkeisiin kuuluu ensin tyhjäkäyttäminen N:llä ja vasta sitten laitetaan vaihde päälle. Jottei tarvi kiroilla ja haukkua ihan hyvää vaihteistoa.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Tuon seitenkaksseiskan kans oon huomannut, että saatta miettiä ennenkö lähtee liikenteeseen kylmiltään. 904 kyllä tajus heti mutta se oliki kititetty
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Pikkuisen joutuisammin herää, kun nostaa jenkaa paikallaan vaihde ja jarru päällä. C6:lle tämä pakkivaihteella, koska toi brand-F on vahva perääntymisessä jo herättyään. Toimimaton automaattiryyppy kaasarikoneessa tai E85 missä vaan peittää alleen hyvin vaihteiston aamuseis.. kankeuden. :D
     
  16. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Juurikin noin kuin Kaj S kommentoi eli tuo vaihteisto on rakenteeltaan semmoinen että paineet nousee enempi kuskilla kuin P asennossa varsinkin kylmäkäynnistyksen jälkeen ja tietty tyhjäkäynnillä eli tovin pitää odotella ennenkuin lähtee
    ryömimään vehje taaksepäin hissukseen,vaan mikäli käynnistät keppi N asennossa niin tuota "ongelmaa" ei ole,siis ihan ehjäkin vakiokuntoinen 727 tekee näin ja lie näin myös tuo pikkuveli 904:kin(??),en tiedä.

    Saataa olla että öljylaaduilla lootassa on pikkasen eroa ja onko jotain sisäisiä eroja uudemmissa tuon ominaisuuden suhteen tehty,mutta ainakin n 1965-70 luvun alkupuolen 727:ssa ollut näin ellei joku tietoviisas kerro onko näin ja jos ei niin miksei :wink:
     
  17. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    joskus aikoinaa ku oli 727 mul 318 jatkeena dartis
    ja ku huomasin sen lyövän vähä tyhjää
    nii siitä tiesin että lootan tikku näyttää taas alarajaa.
    tässä tapauxessa siihe autto aina se että tirautti vähä lisää ainetta siit öljytikun putkest sisään nii että alko näyttää taas täyttä.
    sitä en muista suoritinko tämän rituaalin N vai P silmäs ja pyörikö kone vai ei. on nääs pitkälti toistakytä vuotta siitä ajasta ku oli tuo dartti alla.
    sitä kyllä ihmettelin että minne se sen öljyn sieltä lootast pikku hiljaa hävitti ku ei löytyny koskaa marjamehu lätäköitä mistään?

    täs 904 mikä nyt on alla ja lyö tyhjää kickdownil (ihan lämpimänäkin 50km ajon jälkeen)
    nii näyttää täyttä olipa sit P tai N silmässä, pyöripä kone tai ei.

    mitä haittaa vois olla siitä jos yrittäs "yli täyttää" tosta tikun putken kautta lootaa?

    ite oon näil amerikan ihmeil harrastanu semmosta aamu sulkeista että kone startataan, sitte pietään jalkaa kaasulla sen verra että pysyy käynissä ja siinä samalla poltellaan tupakki. ku tupakki on polteltu nii ajo maittaa ameriikan ihmeel. ilman tätä tupakan mittasta aamusulkeista tyssää lähtö yrityxen asteelle. ja tämän rituaalin oon siis aina suorittanu tyhmänä P-silmäs..taidan kokeila täs jatkos tota neuvomaanne N-silmässä temppua.
     
  18. kotr

    kotr 3rd gear

    Onko sulla ryyppyä siinä kaasarisa? Paljon mukavempi seo ajella näin kylmillä keleillä jos ryyppi pelaa. Mopen öljyt pitää kahtua aina N silmässä auton käydessä. Mieluiten kuumalla laatikolla. Jos kitkapinnat on kulunut ja laatikko muutenki kulahtanu ei auta vaikka kuin löisit sinne öljyä. Onko kukaa huomannu eroa atf öljyissä? Siis laatikon toimivuudessa. 220 tai 320 atf
     
  19. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    löytyy jonku näköne ryyppy
    ilmeisesti olevinaa sähköne
    toimivuudesta en ois niinkään varma
     
  20. Belve67

    Belve67 2nd gear

    No kyl kait tuon ny pitäis kuulla korvallakin miten se kone käy kylmästä startatessa kunnes lämpee.
     

Kerro tästä muillekin!