TH-125 öljynvaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mie, 12.10.2011.

  1. mie

    mie Gearhead

    Tuli ostettua etuvetoinen Opeli 3-v automaattilaatikolla, ilmeisesti laatikon tyyppi TH-125. Vaihteiston öljyt ovat aika punaiset eikä kummempaa katkua ole, mutta aiemmasta vaihdosta ei ole tietoa, joten saattaisi olla paikallaan vaihtaa nuo.
    Aiemmin en ole moista tehnyt, mutta onko tuossa kummempaa kuin öljypohjan irrotus ja antaa valua mitä ulos tulee, suodattimen irrotus ja uusi tilalle, öljypohjan/magneetin puhdistus ja uuden tiivisteen kanssa takaisin paikalleen. Täyttö mittatikun kautta ja pykälät läpi pariin kertaan ja sitten öljymäärän tarkastus.

    Tosin turbiiniinhan varmaan jää jonkunverran vanhaa öljyä.
    Mikäs öljy tuohon kävisi suositus on Dexron-D, Riittääkö Dexron II vai pitäisikö olla ihan kolmea tolppaa?
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mittaa sitten paljonko sitä öljyä saat pois. Helpompi täyttää kun laittaa saman määrän + sen mikä menee hihan :rotfl:
     
  3. mie

    mie Gearhead

    Juu, niin ol aikomus. :)
     
  4. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Muistelisin että etuveto Skylarkin laatikkoho laitoon Dexron III. Muista naputella öljypohjan reunat suoriksi. Tuntuu ne pultinreiän kohdat aina venähtävän.
     
  5. rapis

    rapis 1st gear

    kolmosta mie laitoin tuohon. taisi mennä joku viitisen litraa vaihdossa.
     

Kerro tästä muillekin!