th 200

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pykkis, 31.8.2009.

  1. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Toi kuvernööri vuotaa paikallaan eniten ja kun vauhti lisääntyy niin puntit ja kuulat pienentää sitä vuotoa.
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Käytännönkokemus; asennettiin rempattu th200C yhteen klassikkoon ja se ei alkanut millään toimimaan kunnolla. Vaihtoi muistaakseni kakkosen myöhään ja heti senjälkeen välittömästi kolmosen tosi pehmeästi. Kick down ei myöskään totellut. Vaihdetiin siihen toinen venttiilikoneisto ja sama homma. Samoin keskipakosäädin eikä auttanut. Sitten vaihdettiin keskipakosäätimen pidike ja vika korjaantui. Kun sitä vanhaa tutki, niin oli siellä tiivisterenkaiden kohdalla kulumaurat.

    TH200 4R:ssä alumiininen pidike ja se siellä vielä metallihela. Kai tuolla tiiveydellä on merkitystä.
     
  3. mirage

    mirage 3rd gear

    Tää oli oikeastaan juuri se trivia-tieto, mitä mä kaipasin.
    Eli huomenna sorvaamaan holkkia. Sen jälkeen testaamaan. Taidan olla tekemättä muita toimenpiteitä, niin saadaan lisätietoa.

    Onko muuten niin että sen tv-kaapelin liikuttaman männän ei tarvitse vastata jouseen? ts. että se seuraava mäntä on niin syvällä, ettei jousi vastaa siihen?
     
  4. shamanix

    shamanix 1st gear

    mites kun 91 capricessa ei nopeus mittari toimi.. muut eli bensa ja lämpömittarit toimii, nopeusanturin olen vaihtanut uuteen mutta ei vieläkään pelitä..prkl. onko ideoita? loota taitaapi olla toi th200 4R :eek:
     
  5. mirage

    mirage 3rd gear

    Nopeusanturi? Tarkoitatko laatikossa olevaa hammaspyörää? Jos et niin katso sen kunto ensin ja tietty, et vaijeri on ehjä. Nopeusanturia käytetään yleensä vain digimittaristoissa ja/tai vakionopeudensäätimen toimintaan. Mulla 79-vuosimallissa nopeusanturi on kardaaniakselin etupäässä heti yoken perässä ja se on vaan cruisea varten. Uudemmissa sama on mittariston takana ja vielä uudemmissa tosin nopeusanturi on kai ecm-kytketty. Ei kokemusta viimemainitusta jenkissä, euroista kyllä.
     
  6. mirage

    mirage 3rd gear

    pronssihela sorvattu ja asennettu. Hiukan parani toiminta, mutta ei vieläkään toimi niinkun pitää. Kasatessa huomasin että fillteristä on yks screeni hävinny. Laatikko on varmaan imassu sen sisäänsä ja jossain on siis melko varmasti tukos. Laatikko pois. Tarina jatkuu varmaankin prepatun 200 4r:n (preppaus menossa, vielä vähän kasaamista) asentamisella ja toi th200 prepataan tulevia tarpeita ajatellen tai ehkä myyntiin.
     
  7. sbc350

    sbc350 Gearhead

  8. mirage

    mirage 3rd gear

    Uskon kyllä. Mulla on kestänyt th200 hyvin, vaikka on annettu sikaakin välillä. Mulla on toi 4r kyllä menossa nyt tilalle. Koneena mulla on "perus" 350, ei siis mitään kireetä palikkaa, paras tehoalue jotain 1500-5500 rpm.
    Hienoja kuvia. Täytyy varmaan omaakin projektia kuvailla. Sä asensit siis shift improver kitin muuten ehjään laatikkoon ja ajo jatkuu?
    Mulla tulee tohon 4r:ään 10 vane pump, hardened stator shaft, pari muuta pikku parannusta ja tietysti improver kit. Ja pakkoja ei tarvi vaihtaa, ne kun on hyvässä kunnossa. Pitäs vaan ostaa vielä turbaani, mut en o löytäny sopivaa lukollista vielä.. Stalliksi riittäs joku 2100-2400.
     
  9. sbc350

    sbc350 Gearhead

    joo piti laittaa shift kitti ku tuntu että kakkoselta kolmoselle vaihto kesti 3 vuotta ja näin silmissäni miten levyt siellä hiertää lastua toisistaan :rotfl:
    aika mukavasti alko vaihtaa ton jälkeen 8) muuten laatikon kunnosta ei oo hajuakaan kun sain sen käytettynä ja ihan toimiva on
     
  10. mirage

    mirage 3rd gear

    Nyt on vihdoin th2004r-loota paikallaan ja toimivana. Hiukan piti etsiä TV-cable säätöä, mutta nyt toimii niinko pitää.
    On asiallinen yhdistelmä. Kevyesti piristetty 350 ja laatikossa shiftkit, hardened stator shaft, isompi pressure valve, öljynkierron modaukset ja 2300 rpm lukkoturbiini. Oli siinä vielä jotain muutakin pientä, ei vaan nyt muista.
    Vaihtaa periaatteessa aina kun haluan. Eli kiihdytettäessä paikaltaan vaihtaa isommalle kaasun asennosta riippuen joko hetipian tai myöhemmin jos haluu vähän sähäkämmin liikkeelle ja normisti kun ajelee, kolmonen on sisällä 40 kmh ja nelonen 60 kmh. Tai sitten maantiellä kaasun painalluksella saa 80 kmh:ssa vielä kakkostakin sisään, jos haluu että maisema alkaa vaihtumaan.
    Perävälitys on liian pitkä. Laskenallinen huippu 400++ kmh. Tiheämpi on laitettava jossain vaiheessa. Onko kellään käsityksiä mikä ois sellanen sopiva laskennallinen huippu kiihtyvyys/mukavuus/kulutus ajatuksella?
    Pikkasen kesti toi projekti, kun on muitakin autoja ja sitten tein sellasen ihan perusvirheen; laitoin muka hyvän turbiinin ensin ja eihän se illä toiminut ja alko vielä vuotaakin ihan kaiken muun hyvän lisäksi. Uudella turbiinilla ja etupään stefa+holkki uudelleen uusittuna alko sitten toimimaan.
    Tarinan opetus on kai sellainen, ettei kannata mukahyvääturbiinia laittaa, ellei ole ihan varma sen toimimisesta. Tai sit saa tehdä kahteen kertaan..
    Mut kun ite tekee saa sellasen kun sattuu tulemaan!
     
  11. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Eroaako tuo TH 200:n dieselin kanssa bensakoneen vastaavasta muuten kuin ilmeisesti "liitososilla"
    moottoriin..?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ei se eroa ja sitä on myös BOP jaolla! Kakkosen pannan servo on dieselissä yleensä suurin mitä tehtaalla on ollut laittaa.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Niin ja tohon välitysastiaan sen verran että jos haluaa sillä nelosella päristellä pitkää matkaa niin 4.1 peräruuvilla nelosella perävälitys "tipahtaa" 2.8 paikkeille. Ton alle ei varmaankaan kannata mennä siirtymää ajatellen.
     
  14. mirage

    mirage 3rd gear

    Mä luulen et toi 4.1 on kyl liian tiheä vs. lyhyehkö ykkönen muutenkin, niin eihän sitä ykköstä sitten enää käytä edes suditteluun :D Olen harkinnut 3.23-3.4 tai max 3.73..
     
  15. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Tottakait se on käytöstä kiinni ja jollei meinaa strippiä koittaa niin ei noin tihualla mitään tee. Ja tietenkin renkaitten halkaisijallakin on merkitystä peräruuviin.
     
  16. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Kertokaas taas, kun pojan kuuklen käyttötaidoissa tuntuu olevan ongelmaa.

    Minkä verran tuohon pitäis menemän öljyä kun oli kaikki mestat kuivana?

    Ei muuten niin kiinnostais, onhan noissa tikut, mutta kun nyt on 200 askissa 400 putki ja tikku. Ei varmaan piä tikku paikkaansa? :-?
     
  17. leksa

    leksa Gearhead

    Heitänpä minäkin taas lusikan soppaan. pakkohan se on.

    Ei se TH200 mikään paska ole 4R tai ilman. Mutta on sillä piirteensä.
    Kunnossa ollessaan ja vaikkapa kiihdytykseen tarkoitettuna ihan hyvä laatikko. Ei se hajoaminen tarkoita aina sitä että akselit katkeilee tms.

    Mutta sellaisen seikan huomasin silloin kun niitä rassailin. Että varsinkin se nelivaihteinen on aika ohkaisista materiaaleista tehty. Ja jos ajelee luistavalla laatikolla. ( mitä kukaan ei tietenkään tee ) se palaa helposti rummuista korjauskelvottomaksi, koska rummut menevät kieroiksi ja väljiksi.
    Mutta jos ajellessaan hoksaa että nyt ei kaikki ole kohdallaan, ja heti älyää korjata, korjauttaa laatikon. Se on hyvä aski.

    Kilometreissä mitattuna se on aina ja iankaikkisesti ajotavasta ja monista muistakin seikoista kiinni. Ihan varmasti kestää normaalikäytössä.

    Sitä nyt en menisi sanomaan että sitä kannattaa tunkea vaneihin ja trukkeihin yleensäkään, ei tahdaskaan yleisesti näin ole tehnyt.
     
  18. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Tää on yli vuoden vanha topikki, yritin vaan kysyä tuota öljyn määrää tässä ettei tarvinnu uutta alottaa..
     
  19. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Saako muuten tuohon perus 200:n noita shift kittejä etc jämäkämpiä osia ja mistä?
     
  20. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

Kerro tästä muillekin!