TH 200c Turbiinilukon kytkennät.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja lucky74, 16.7.2018.

  1. lucky74

    lucky74 3rd gear

    Noin miljoonaan kertaan vissiin tätä aihetta sivuttu eri ketjuissa mutta silti en löydä vastausta. Kyseessä siis tuommoinen 229 Veekutosella ja th 200c laatikolla varustettu G- body. No ei mitään kontaktipintaa kyseisestä combosta ja nyt ainakin selvinnyt empiiristen kokeiden avulla (ajettu niin samperisti) että eihän tuo turbiinilukko mene päälle vaikka itkisi.Laatikon kyljestä löytyy kyllä töpseli mutta muuten ei nyt ole selvinnyt kuinka voisi esmes tuon muuttaa/kokeilla manuaalisesti? Mikä alunperin ohjaa tuota? Kaasuttimessa ilmeisesti joku alipainekello ja jarrupolkimella kytkin? Kaikki piuhat on kiinni mitään ei silti tapahdu eikä ole kyllä edes oikein edes kaivannut tai siis ei osannut edes ajatella että tuossa sellainen bensan säästö turbiini edes on? Haittaakaan ei vissiin ole vaikka ei toimi jos on luottaminen internetin ihmemaailmaan. Eriasia olisi jos olisi vissiin 4r versio? Auttakee tyhmää ja kertokaa mitä piuhoja pitää yhdistää? Lodju toimii muuten normaalisti ja öljyt puhtaat eikä haise kyrvähtäneelle edes.
     
  2. Jooli

    Jooli Gearhead

    Ihan varma en mistään ole, mutta luulisin että jarruvalokytkimen kautta menee virta (+12v) turbiinilukolle joka tietty katkeaa jarrutuksen ajaksi ja lukko hyppää pois päältä.

    Minus tulee sitten jostain alipainekellon ohjaamana tai jonkin boxin kautta, sit laatikossa voi olla 4 vaihteeen kytkin mikä sitten sallii turbiinilukon kytkemisen, tai ainakin joissain th700.ssa semmonenkin löytyy.

    Netistä saa semmosta settiä th200 ja th700 laatikoihin jossa tulee mukana säädettävä alipainekytkin niin saa turbiinilukon toimimaan ilman mitään nappi virityksiä, pitäs omaankin tilata moinen ;)
    https://www.jegs.com/p/TCI/TCI-200-4R-700R4-Universal-Lockup-Wiring-Kit/748599/10002/-1
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ota öölipohja irki ja tsekkaa että se on varmasti lukkolaatikko. Jos on lukkokamat niin öölipohjan sisällä on painekatkaisija joka haistelee kuvernöörilinjan painetta, ota se irti ja testaa paineilmalla että pelittää. Ite solkun voi mitata yleismittarilla. Jos se on rikki niin vaihtamaan ei pysty muuten kuin loota irki ja auki.
     
  4. lucky74

    lucky74 3rd gear

    Siis onko mahdollista että vaikka laatikonkyljessä on töpseli joka on kiinni ettei autossa ole lukkoturbaania? Tänään täytyy tonkia töpseli irti ja kokeilla onko mitään muutosta toimintaan ja tsekata samalla johtojen lukumäärä ja värit. Käykö tuohon laatikkoon tavallinen turbiini? Building sheetin mukaan orggis laatikko on th 200c ja pitäis viel olla ihan orginaali boksi.? Vaihevivun päässä nappi ja kojetaulussa keltainen ledi. Näyttää tehdasasennukselta vaikka ei kyllä mitään valoa hohkaakkaan. Öljynvaihto on edessä ja samalla sitten tarvii mulkoilla sisuksiakin. Mutta tosiaan ei kyllä vaihda kuin 1-2 hivenen terävämmin sitten kolmonen tupaan pehmeämmin sen jälkeen ei huomattavissa mitään mikä kielisi kierrosten putoamisesta.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen tehny lukkolootista lukottomia kun artisti on niin halunnut. Kuoret on ihan samat molemmissa. Ota vaan se öölipohja pois niin näjet sen sisäpuolisen kytkennän.
     

Kerro tästä muillekin!