TH-200R4 tehon kesto ja millä osilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja impala-63, 3.4.2013.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    13 lapainen on heikoin ja omassa hylsyssä riittää toi 7-lapanen. Tärkeempää on hommata ne "särkymättömät" tukirenkaat ja jäykempi priming jousi.
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tuli noi ringit, jousi ja lavat (7kpl). Eli seiska lapanen riittää.
    Ckp:n osilla koitan mennä. Turbiinin akseli viellä tulematta. Muuten ne osat jo pöydällä. Noi pari planeettaa vaan oli ulkona speksistä niin pitää ne viellä tilata, niin ja kardaani ja tv sydeemi ja yoke ja kaiken näköstä muuta nippelii
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Venttiilikoneistoa kasailemassa ja sitä on nyt muokattu terävemmäksi vaihtojen suhteen ja isompi kakkosen billet servo.

    Olisiko viellä syytä ottaa 1-2 ja 3-4 accut ottaa pois käytöstä kun turbiinin stalli on yli 3000rpm.
    Vai kasaanko vaan jäykemmillä jousilla.

    Onko kokemuksia tälläisestä modauksesta? En kuitenkaan halua että loota vaihtaa rysäyttämällä.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sulle tuli jonkinlainen shift kitti? Mitä ohjeissa sanottiin.
    Ite ole ne poistanu tolleen.
    [​IMG]
    Loppukesän kun oli vakiosta muokattu limppu niin rykii aika aika tavalla mutta kyllä toi sun limppu syö pikkukiekoilla pahimmat pois.
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    Siinä kitissä neuvottiin tekemään niitä jousien vaihtoja + shimmaus mutta lopuksi todettiin että jos on korkea stalli ja voimaa yli 400hv niin voi halutessa myös tulpata accut pois käytöstä.
    Onko sillä accujen poistolla positiivista vaikutusta pakkojen tai pannan kestävyyteen? Eli wot lähdöissä pääseekö sutimaan liikaa ennen ku panta/levyt kerkeää tarttumaan kiinni?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tottakai se vaikuttaa kun acut aiheuttaa aina pikkasen luistoa.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tuli uusi turbiinin akseli mutta siitä näyttää nyt puuttuvan lukkoturbiinin venttiili.
    Onko tuo kuulahässäkkä välttämätön lukkoturbiinin toiminnan kannalta?
    Ilmeisesti sen venttiilin vois tuohon uuteen akselin koneistaa jos onnistuu irroittamaan venan vanhasta akselista.

    https://lh5.googleusercontent.com/-io1I ... 25255D.jpg
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se kuula ole venttiili vaan "jarru" ei ehkä kannata sitä ruveta ite modaamaan noilla tiedoilla?
     
  9. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ilmeisesti lukko menee hiukan rajummin kiinni?

    Pitääpä kysästä viellä myyjältä tuota kun se lukko pitäis kuitenkin saada käyttöön.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sun turbaani on tehty kestämään sen lukon päällemeno ilman mitään hidastuksia.
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mikähän mahtais olla oikea "iskunpituus" tuolle kakkosen servolle ettei panta pala tai vaihdot löysty.

    Ohje meni jotenki niin että ensin jatketaan tappia niin pitkäksi että lukkorengas menee nippa nappa paikal.
    Sitten lyhennetään tappia vielä 0.06". Se on vaan toi pannan painaminen voimasta kiinni ja lukkorenkaanki saa varmaan runttaamalla paikalle. Eli toleranssi aika iso.
    Nyt kun painaa voimalla mäntää niin liikerata on about 1.6mm, onko tää liian vähän?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos ulostuloaleksi pyörii molempiin suuntiin yoke paikallaan ja käsin niin väljää on tarpeeksi.
     
  14. peltsi

    peltsi Gearhead

    Joo kiitoksia taas. Mitä öljyä kannattaa käyttää? Vieläkö D3 öljy menee vai pitääkö siirtyä synteettiseen kutoseen?
    Pelkkää kesä ajoo.

    Btw, mulla meni kyllä noi pakat ja muut vempeleet ihan eri järjestykseen ku mitä ATSG neuvoo :)

    https://lh3.googleusercontent.com/-0Lv9 ... 25255D.jpg
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Motonetissä on synteettistä DexronIII -öljyä joka kestää paremmin kuumaa kuin tavallinen DexronIII.
     
  16. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Moni käyttää sitä mitä haluaa tai mihin haluaa uskoa. Ei noi toosat niin nirsoja ole öljyn suhteen kuin luullaan. Kunhan liikutaan oikeilla alueilla. Ite meinasin 4l60e toosaan työntää Teboilin fluid E:tä. Puuilossa 4,50e/litra kun ostaa 20L kannussa.
     
  17. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Ja jos lämpö on ongelma niin silloin kannattaa lisätä jäähdytystä.
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyllä tuo synteettisen etu on ihan oikeaa lämmönkestävyyden suhteen verrattuna ei-synteettiseen, se tulee esiin käytännössä silloin kun joku paikka on lootassa kuumana.

    Vinkki jäähdytykseen; GM:n lootiin saa isommalla sisäreiällä olevia karoja jäähdytysputkille (kuitenkin sama kierre laatikon reikiin), itse laitoin ne omaan isolohkon perässä olevaan TH200 4r lootaan ja porasin vielä ne kuoren reiät isommiksi nippojen takaa. Siten hommasin suurempihalkaisijaiset putket jäähdytyslinjoihin. Lisäjäähdyttimeen laitoin oman pienihalkaisijaisen flektin.
     
  19. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Tottahan tuo mitä Substitute sanoo, mutta hyvällä jäähdytyksellä ja normi D kolmosella pärjää aika pitkälle, jos lämmön saa pidettyä kurissa muutoin.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos haluaa hifistellä niin syntistä mutta F-typeä "muut" käyttää.
    Lämpö on lootan pahin vihollinen eikä se syntinen sitä jäähdytä yhtään enempää, se ei siis korjaa mitään lämpöongelmaa vaikka ite ööli kestää korkeampaa lämpötilaa.

    Keksisitkö osille ihan uuden järjestyksen :rotfl: .
     

Kerro tästä muillekin!