TH 350/C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Trucker76, 13.2.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siis kyllähän tomaatissa on heti veto päällä kun vaihteen pistää päälle. Jos tyhjäkäynti on vitun kovalla niin kyllä hylsy pyrkii vaihteen "kertomaan" suuntaan silloin väkisin. Sammuuko sun kikkara kun pistät vaihteen päälle??

    Modulaattori ei vaikuta tähän asiaan.
     
  2. rrauta

    rrauta 3rd gear

    ainakin omassa th350 lootassa teki samaa kun solenoidi jumiutu kiinni.
    tuntu saavan paineen ykkösellä ja pakillakin. oli sähköisesti se kolmosella toimiva kytkentä (kaksi presoa laatikossa)
    ja siis se johdon irrottaminen ei auttanut kun solenoidi mekaanisesti jumissa.
     
  3. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    Tyhjäkäynti on padas nii piänel kuin olla voi, ongelmana on että normaalisti lodju pelkästään "nytkähtää" kun pykälän pistää päälle ja vetää kun rupee hapettamaan. nytten veto on välittömästi täysil päällä tyhjäkäynnilläkin jolloin vehje hyytyy kun ei jaksa häälyyä. Täytynee siis kurkata solenoidii, tutkisin sitä kyllä remppaa tehdessä, mutten silloin huomannu muuta vikaa kuin et piuhat on haperot. Riittääkä pelkkä paineilma putsaus, vai tarviiko kylvettääkin jossain myrkys.
     
  4. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    Just kun sain liemet sisään, niin ny ne täytyy valuttaa ulos :mad:Ei oo helppoo, silti usko on vahva että maali viiva häämöttää.
     
  5. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    Kurkkasin ö-pohjan alle, hitusen töhnää ja muutama metalli lastu pohjalla :eek: . Kuulunee asiaan? Seuraavaks otin solenoidin irti, ja putsasin sen. Kokeilin sitä suoraan akun napoihin, ja kyllä se napsahti niinkuin kuuluukin. Sitten katkes pieni muovikynsi kuulan kannesta :mad: nou hätä, totesin et kokeilen onneeni. Päätin et toistaseks en avaa apuvena koneistoo, hilppeet takas ineen ja pohja paikoilleen. Seuraavaks pistin liemet takas, ja vedin hermo sauhut. Kone käyntiin, ja pykälä päälle.... Sama saatanan vika edelleen :mad: :wc: Täytynee pitää vähän taukoo, kun V-käyrä nousee hätäseen. Seuraavas eräs taidan vaihtaa varoiks sen solenoidin, ja apuvena kans käsittelyyn. Viimeseen asti yritän, ettei lootaa tarttis irrottaa. Mutta jos vika ei ole solkussa, tai apuvenassa niin jää se o-rengas akselin pääs jäljelle??? Lopuksi vielä kertaus vikaan, tyhjäkäynnillä "joka on minimissään" kun laitan minkä tahansa vaihteen päälle. Täysi veto on heti päällä, eikä hiukkaakaan "luistata" jonka seurauksena kone sammuu heti. Stallihan pitäis pelittää niin et veto on kun rupee kierrokset nousemaan, eikä tyhjäkäynnil pitäis muuta kun hiukan nytkähtää, kun pykälän pistää päälle. Vai kuinka?
     
  6. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    Pohdintoja:
    1, alipaine ohjaa kahta sähkö katkaisijaa jotka taas ohjaavat lukon solenoidia?
    2, solenoidi ohjaa apuventtiili koneistoa
    3, apuventtilikoneisto ohjaa turbiinin kytkintä/lukkoa?
    4, kuvernöörin paine katkaisija on samassa piirissä??
    5, turbiini kytkin ei toimi jos solenoidi ja/tai apuventtiili on juntturassa/sökönä
    6, o-rengas turbiini akselin päässä täytyy olla ehjä
    7, aliapainepiiri ei saa vuotaa ja täytyy olla riittävä "imu"
    8, pumpun kansi tiiviste täytyy olla oikein
    9,kuvernööri on viallinen/jumissa
    10,virta piiri paskana
    11,tuliko konehuoneessa alipaine letkut kasatessa sinne minne pitää???????????

    KOMMENTTEJA/EHDOTUKSIA/KRITIIKKIÄ


    :rotfl: :mad: :argue: :wc:
     
  7. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    :eek: solenoidin vaihdoin apuvena tsekattu ok, ja alipainetta on. Pannu käyntiin
    ja pykälä päälle..... Taas sama juttu :mad: :mad: :mad: :mad: EI HYVÄLTÄ NÄYTÄ!!! RUPEE USKO LOPPUMAAN SAATANA
    Joudunko tosiaan, irrottamaan lootan? Viimeks otin askin+moottorin samas paketis ulos, kun tein konerempan samalla kertaa, mut mites pellkkä loota?? Tilttaan hännän alas ja kaaveli ja turbiini irti motista?? Kädet on pian ATF:llä kyllästetty, pitäisköhän loota antaa jollekin ammattilaiselle käsittelyyn kun ei tunnu "luistavan" omin neuvoin. Pumpun tiivisteen vielä tsekkaan ja O-renkaan, ny rupee kaljaa kulumaan hupasaa tahtii
    :rotfl:
     
  8. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Ainakin 200C lähtee normaalisti liikkeele vaikka lukko on kytkettyna turbiinissa. Rikkinäinen governor (Th350) estää laatikkoa vaihtamasta ylös, mutta ykkönen toimii normaalisti. Näin ainakin mulla.
     
  9. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    Ongelma kulminoituu TCC:hen "torgue converter clutch" ei pelitä, seuraavaks laaitkko irti :mad: ja turbiini veks samoin pumppu. Uusi tiiviste ineen ja O-rengas akselin päähän, jos tämä ei riitä nii sit olis projektia kaupan :wc:
     
  10. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    Tuleekos siihen turbiini akselin päähän teflon vai kuminen O-rengas
     
  11. artsie

    artsie 1st gear

    liikkeelle heti

    olettaisin että turbiini niin täynnä sontaa.pesetä se tai osta uus hinta noin 100€
     
  12. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Saako hyvää satkulla.Mutta täällä joku kauppas pitkän aikaa dieselin uutta turbiinia ,olisko ollu just ton satkun,ite sitä kyselin,mutta kun on pensa.Pesu varmaan maksaa jo ton 100e.
     
  13. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    TURBIINI on uusi lukolla oleva "heavy duty" versio
     
  14. ice_man76

    ice_man76 1st gear

    Jep, jos kerkiän huomenna hakea uudet nafta letkut niin meikä saa laatikon kiinni.
    pääsi irroituksessa rikkumaan.

    Mutta laatikkomestari lupasi ilmoitella mikä meikän laatikossa on vikana.
    Vanha meni meinaan vaidossa korjattuun.
    Voin laittaa infoa heti kun tiedän, oireethan oli ihan samat meikälläkin itse tehdyn rempan jälkeen.
    Jos siitä olisi jotain apuja ongelmaan.
     
  15. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    Kuulolla ollaan
     
  16. ice_man76

    ice_man76 1st gear

    Doddii meikän laatikon tarina siis se itse tein ja säästin :)

    Tuli tietoa mikä oli rikki..

    -TCC jousi poikki (ilmeisesti tämän jousen palanen oli venttiilin välissä jonka johdosta lodju yhtä puuta)
    -planeetta hajalla, välilevy paska.
    -sprag paskana
    -akkujen männät väljiä
    - kaikki helat paskoja

    että jossain näissä teikälläkin on vikaa. :lol:


    Ps. tiedän pätevän tohtorin ongelmiin. Ostin siltä korjatun laatikon ja nyt meno maistuu Chevylle ja laatikko ei ole tossa autossa toiminut noin hyvin koskaan.



    "se on pientä jos siitä rahalla selviää"
     
  17. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    Dodii parin tunnin taistelun jälkeen sain tomaatin irti, ja eikun pöydälle. Ensiksi turbiini akselin o-rengas, se oli paikallaan mutta finaalissa muuten. Vaihdoin sen, ja rupesin funtsiin et pitäiskö kurkata pumpun kansipahviin. Kansi auki, jotain kilahti sisuksissa :eek: yksi lakru tipahti paikaltaan :mad: sen jälkeen totesin et purkuun menee enemmän mitä piti :mad: Jatkoa seuraa, täytyy mennä duunii välillä :wc:
     
  18. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    :eek: pumpun kansi pahvi oli ok, direct clutch/forvard clutch välinen lakru tippui pumppua irroittaessa :mad: No sitten venakoneisto auki, ja intrmidiate piston auki että pannan sain veks. Saman tien vaihdoin senkin männän renkaan, input shaft ulos ja kurkkaus sisuksiin :eek: Forvard cluthin kitka pakan alimmaisen levyn hampaat, oli hiukan veikeän näköiset. Kiinni leipoutumista oli tapahtunut :wc: ilmeisesti kasaus kämmin takia :oops: Kirjan mukaan tämäkin, aiheuttaa lukkoon menon :eek: Nou hätä, kasasin sisuskalut uusiks BY THE BOOK, ja pulttasin lootan kasaan. Sitten tetsasin lootan auton alle,ilman limppua!! :poff: Nussisin limppua paikoilleen, vajaan tunnin :mad: olis pitäny tunkata ylös reilusti! Seuraava vaihe onkin hauskin, loota tunkin päälle ja paikoilleen laitto :rotfl: Seuraavassa osiossa,kerron toimiiko :D vai ei :mad:
     
  19. JPA

    JPA 3rd gear

    Jatka ihmeessä juttua :rotfl: Itellä ois otettava kans pikkarista loota veks ja vaihtaa ....jotain, kun öljyä tulee kaks tippaa minuutissa (...paljos se tekee päivässä?)

    Sen jälkeen pitäs ottaa vanista TH700 ja purkaa atomeiksi, kerta se on ensimmäinenkin kun laatikon aukasee, eikös seiskasatanen oo hyvä opettelu aihio :poff: meinaan jos sen onnistuu remppaamaan niin rempaa jatkossa muutkin laatikot :D Vanista vois samalla purkaa koko keulan ja käyttää mosanki pois ja vaihtaa vähän tiivisteitä sinnekkin
     
  20. Trucker76

    Trucker76 1st gear

    :eek: Tuli erätauko, parintunnin taistelun jälkeen sain lootan tunkin päälle. :p Tunkkasin lootaa ylös, ja toisella kädellä ohjasin hännästä. Tunkkina 2Ton halpis paska, todella kiikkerä nostettava laatikko. Limppu muuttaa painopisteen ö-pohjan ihan etureunaan, ei hjyvä :wc: kaavelin yläreuna häämötti lupaavasta kun se sit tapahtui :mad: :poff: lodju rysähti alas kyljelleen :mad: :mad: :mad: Tuskien taival jatkuu, kunhan saan kerättyä vähän henkisiä voimavaroja seuraavaan erään.
     

Kerro tästä muillekin!