TH 350 manuaalikoneistosta..

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sherif, 8.5.2012.

  1. sherif

    sherif 1st gear

    TH 350 laatikko TCI:n manuualikoneisto perinteisellä kaaviolla kysymyksessä.
    Onko tässä koneistossa regular detent valve lukittu pohjaan vai auki asentoon? Kävi pieni fiba ja koneistoa purkaessa toi venttiili pääs tipahtaan lattialle ja mielestäni sieltä tipahti myös semmonen alumiininen "orfice cup" mitä käytetään kanavien tulppaamiseen esim jossain shift kiteissä. Sen kun tiputti kanavan pohjalle ja venttiilin perään niin paketin pituus oli juuri sopiva niin , että sokka lukitti venttiilin kiinteästi auki asentoon.
    En tiedä johtuuko tästä mutta nyt lukko ykkösellä tuntuu kuin olisi pakki osaksi päällä ja meno eteenpäin on kuin seisoisi jarrun päällä. Kakkoselle vaihtaessa toosa ikäänkuin vapautuu ja pelaaa normaalisti. Sama kolonen. Pakkia on kans välillä vissin joutunut härnäämään päälle.
    On kyllä kutina ettei toi detent valve vaikuta tohon ongelmaan vaan jossain on ehkä ohivuotoa??
    Osaisko joku kertoo mistä lähettäis vikaa hakeen??
     
  2. sherif

    sherif 1st gear

    ei kellääs sattuis olemaan tommoseen versioon räjäytyskuvaa tai vastaavaa hyllyssä että näkis ottaa mallia...
    ..niin ja tää ei oo mikään trans brake versio..... ainakaan alunperin :)
     
  3. 383

    383 Gearhead

  4. sherif

    sherif 1st gear

    Kiitos mutta tosta ei kyl selvinny sen venttiilin asento... :/
     
  5. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ihan kuin ykkösellä tyrkyttäis myös kolmosta päälle?
     
  6. sherif

    sherif 1st gear

    Joo vähänniinku.. Amerikan poikien juttuja lueskelin ja siel kerrottiin et jos manual valve ei oo ihan säädöissä niin saattaa tehä ton lukittumis efektin. paine pääsee intermediate clutchille ykkösellä?? Mikä pakka tossa askissa pelaa milläkin vaihteella kun en oo vielkää selvillä?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Toi inter ja ykkönen on päällä silloin kun toosassa on kakkonen päällä.
    Luulen että sun toosassa ykkösellä takimmainen mäntä vuotaa sen verran että tunkee kolosta päälle. Jos ykkösellä on myös kolonen päällä niin se on n.s. transbrake. Tää koskee vain manuaalitoosaa tai kun kepakko on ykkösellä.
     
  8. sherif

    sherif 1st gear

    siis se ihan perimmäinen mäntä mikä on siel rungossa?? Siis se takimmainen pakka luistaa ja se tekee tän ilmiön??
     
  9. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Siinä takimmaisessä männässä on kax eri "kammiota". Toinen lukkoykköselle ja molemmat pakille. Etupakassakin on samanlaiset toinen koloselle ja molemmat pakille. Jos lukkoykkösen kammio vuotaa paineen pakin puolelle niin se menee suoraan etupakkaan ja pistää sitä päälle jolloin loota menee jumiin. Jos vuoto on pienehkö niin se ei jaksaa kytkeä etupakkaa kokonaan kiinni mutta jarruttaa menoa.
     
  10. sherif

    sherif 1st gear

    Touche!!! Sä olet nero. Onhan siinä juu kun muistelee niin kolme tivaria siin männässä.. ilmeisesti siitä "keskimmäisestä" casen kanavasta menee ykösen paine kun sinne lykkää ilmoo niin kyl se inan puhisee läpi siitä viereisestä lävestä mut toisin päin ei vuoda. Löytysköhän sinne keskimmäisen tivarin paikalle jotain parempaa tiivistettä??... meinaan et jos siel on senverta kulumaa :/
    Oon kaljat pystyssä :)
     
  11. sherif

    sherif 1st gear

    hetko... Aivottelin et enköhän voi siihen pakin kanavaan laittaa takaiskuventtiilin niin et ykösellä sielt ei tuu paineet läpi. sithän voin heittää sen välitiivisteen helkuttiin ja ykköselläkin on koko männän ala käytössä??
     
  12. sherif

    sherif 1st gear

    vai oonko väärässä?? Kyllähän pakin paine pääsee sielt ykkösen kanavasta sit purkautuunkin.. ??
     

Kerro tästä muillekin!