TH-350 painevaraajan kansi vuotaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hlappis, 12.4.2012.

  1. hlappis

    hlappis Gearhead

    eli kuvassa oleva nuoli osoittaa missä vuoto on:
    [​IMG]
    eli tuolta tuntuis vuotavan kun auto on käynnissä ja vuoto hieman paheni öljynvaihdon jälkeen,voisiko liika öljy aiheuttaa vuodon tuossa??
    miten tuon kopan saa irrotettua?
    pieni reikä näyttäs olevan mistä vissiin meisselillä painamalla lukitussokka teoriassa pitäs irrota?onko näin?
    mitähän tuolta lentää mäkeen jos tuon kopan irrottaa?
    ja löytyykö tuohon mistään tiivistettä?
     
  2. JCE

    JCE 2nd gear

    Toi on painevaraajan kansi (accumulator), modulator on se pieni purkki, mihin menee alipaineletku.
    Toi kansi on vaan semmosella lukkorenkaalla paikallaan, sen takana on iso jousi. Ja jousen takana on sitten mäntä, mutta se mäntä varmaankin pysyy siellä, mutta se jousi voi tulla ulos. Laittaa vaan jousen takaisin ja painaa kannen kiinni ja lukkorengas paikalleen.
    Ei siinä mitään voi oikeastaan rikkoa. tiivisteenä on o-rengas, kannattaa jostain hydrauliikka kaupasta käydä hakemassa, kunhan kestää öljyä.
     
  3. paja1

    paja1 Double Gearhead

    mulla rupes vuotaa myös tosta paineakun kannesta ja syy oli siinä että se männän jousi oli poikki.
     
  4. hlappis

    hlappis Gearhead

    täytyy koittaa huomenna tuon irrotusta.
    peltisarjan pääsee taas irrottamaan :poff: jotta tuonne pääsis käsiksi.
    hitto jos tuo jousi on poikki,kumminkin vasta rempattu loota ja ajettu se 100km tuolla laatikolla.
    mutta voihan tuo silti olla mahollista.
     
  5. hlappis

    hlappis Gearhead

    eihän siellä ollut koko helvetin jousta ollenkaan,eikä o-rengasta :mad: ..onko toi nyt joku Racemodaus että se on jätetty pois vai ihan vaan tohelointia??
    olisko kellään tuommoista jousta myydä minulle?
    tai vaikka rikkinäinen loota varaosiksi myydä?
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kysy vaikka JN Trading firmasta Kaarinasta puh 02 2534 606.
    Se oranssi jousi on hyvä, tuolla jousen jäykkyydellä on tehtaalla kalibroitu vaihteen kytkeytymisen kovuutta.
     
  7. hlappis

    hlappis Gearhead

    huomenna tiedän löytyykö lähiseudulta jousi,jos ei löydy ni pitää tuonne JN:lle soittaa.
    eli varmaa tuon jousen puuttuminen sekottaa laatikosta vaihteet?
    eli ei meinaa vaihtaa isompaan ja tuntuu että luistaa?
    onneksi ei tuolla lootalla ole ajettu kuin se 15-20km,mutta mitäköhän muuta pientä tuolta puuttuu :odroll:
    saa nähä..
     
  8. hlappis

    hlappis Gearhead

    nyt on varaajankansi,o-rengas ja jousi paikallaan..mutta,mutta öljyä tihkuu silti :poff:
    ei kai auta kuin ottaa koko tekniikka tai loota irit taas ja kahtoo mistä se kusee kun ei auton alta meinaa nähä ja mahdu kunnolla korjaaman.
    tai jospa ostais Mehiko pojan TCI-lootan tilalle kun ei suomesta löydy oikeita laatikon remppaajia
    :rotfl: .
     

Kerro tästä muillekin!