TH-350 remontti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 4x4_76, 19.12.2003.

  1. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Olisi tarkoitus tuossa vuoden vaihteessa rempata laatikko autosta.
    Lueskelin huolto-opasta ja siinä mainittiin että rajumpaan käyttöön olisi hyvä vaihtaa "one way roller-type clutch to sprag-type clutch". Mikä on suomenkielinen nimitys noille et osaa kertoa varaosa kauppiaalle mitä tarvitsee? Ja onko noiden kytkimien vaihdosta hyötyä offi käytössä?
    Asennan shift-kitin sekä rajummat kitkalevyt rempan yhteydessä. Mitä muuta olisi hyvä tehdä?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    taitaa olla vapaakytkin. Muistaakseni tuon mainitsemasi tempun teko 350:een vaatii uuden kytkinrummun jossa on tehty muutos tuolle spragille. Elikkä vanhaan rumpuun sitä ei voisi suoraan heittää.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se vahvempi vapaakytkin on tarkoitettu lootiin joista on panta jätetty pois, kun se jarruttaa varttimaililla ehkä 0.jotain sekunttia?? Kohtalaisen vakio-osista tehty loota kestää 1/4 mile rääkkiä koko kesän kunhan riittävästä JÄÄHDYTYKSESTÄ on huolehdittu. Ja koska yli 2tonninen malmikasa mettässä antaa turbiinille sen verran työtä että se on jatkuvastu maksimistallilla, niin lämpöä riittää. Mettäkäytössäkin käytetään lukkovaihteita ja silloin vapaakytkimet saavat pakoilta apua. Shift kit ja perus master kit riittää 99% harrastajista ja se 1% on niitä joille ei mikään riitä vaan kaikki täytyy olla riittävän ylimitoitettu!

    p.s. lootan kaikki sisukalut kestävät vakionakin parinsadanº lämpöä, mutta öljy ei kestä kuin alle 140º ja celsiusta!!
     
  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    No niin, nyt on lootassa uudet kitka-, ja metallilevyt ja tiivisteet. Laitoin samalla Trans Go:n perus shift-kitin.

    Muuten toimii mut ei vaihda kolmoselle. Haynesin huolto-opuksen mukaisesti purkasin ja kasasin lootan.

    Mistähän sitä vikaa osaisi lähteä etsimään?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    3-pykälän venttiili jumissa tai ö-pumpussa metallirengas/renkaat saanu kipiää asennettaessa.
    Pistitkö siihen kolmosen venttiiliin oikean jousen??

    Ja voihan keskipakosäätäjässäkin olla vikaa mitkä jouset siihen tälläsit??
     
  6. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Keksipakosäätimeen laitoin ne jouset mitä ohjeet suositti, värejä en muista... olisko ollu valkoinen ja keltainen?

    Kyl mä siihen kolmosen venttiiliin olin laittavinani oikean jousen.

    No, pitää tuo keskipakosäädin tsekata ensin ja ja jos ei auta niin ottaa venakoneisto pois ja tarkistaa se.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tuliko kitissä modulaattorin venttiilille jousi?? jos tuli niin laita se ja tsekkaa vielä ettei alipaine vuoda mihinkään.
     
  8. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Modulaattorin jousi on paikallaan.
    1-2 vaihto menee ihan mallikkaasti. Jos olis alipaine vuoto niin eikö tuo 1-2 vaihtokin olisi suht korkeilla kierroksilla?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yep! Ei siinä ole sitten muuta mahista kuin että ö-pumpun kolmesta isosta renkaasta on se pumpusta katottuna kauimmainen rengas poikki. Vaihdoitko muuten ne huulikumit??
     
  10. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Joo, vaihoin kaikki kumit.

    Äsken vaihdoin keskipakosäätimeen valkoisen jousen tilalle keltaisen. Samalla vaihdoin alipaine modulaattorin toiseen. Ohjeissa sanotiin että siinä pitäisi olla sellainen missä on punainen raita (autot ilman EGR:ää). Sellanen löytykin tallista mut se oli jossain vääntyny ni oikasin sen ja laitoin paikalleen.

    Eiku kokeilemaan ja kappas, kolmonen löyty!!
    Hyvin tuntu toimivan, ainoo et kick-down vaatii vielä säätöä.

    Tiedä sitten kummassa se vika oli,jousi vai modulaattori, mut kiitos Mudracer avusta.
     

Kerro tästä muillekin!