th-350 turbiini ja loota kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja outroadrebels, 8.4.2009.

  1. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    sovittelin tuossa chevyn th-350 lootan olds 307 perään 3mm vahvuisella adapterilla. kun turbiini on ihan pohjassa laatikossa niin vetolevyn ja turbiinin väliin jää n.5-7mm tyhjää. mitä olette mieltä riittääkö n.3mm rikat vetolevyn ja turbiinin väliin vai täytyykö sen turbiinin olla ihan pohjassa siellä loodassa? Kiitoksia jo vastauksista etukäteen.

    Outroadrebels/Jouni
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Riittää 3mm prikat. Eikä saa olla ihan kiinni pohjassa ettei turbiinin kaula paina öljypumppua paskaks. pari milliä kun tulee ulospäin pohjasta niin on jees.
     
  3. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    juu niin vähän arvelinkii jotta pitäis riittää.
     
  4. Röle

    Röle 3rd gear

    ootteko laittanu likkolimaa noihin turbiinin ruuveihin kun ootte koonnu vai pysyykö ilman liinoja? entäs millaseen momenttiin ne on hyvä vetää?
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Oon pistäny liimalla, sen verran kiinni mitä normilenkkiavaimella jaksaa. Riippuu tietysti vähän miehestä. :rotfl:
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Samoin,mut eräässä B&M:n turbiinissa ei ollut pysyneet edes em.menetelmällä tehtäessä,mut ARP:n pultit liiman kanssa tilalle ja sit on kyllä pysyneet!
     
  7. Röle

    Röle 3rd gear

    menee vähä aiheen sivuun mutta onko kenelläkään mitään linkkiä mistä näkis noita kiristys momentteja,tietäis vähä kuinka lujahan mikäkin paikka pitää hirttää
     
  8. duck1982

    duck1982 1st gear

  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Lainaan vähän vanhaa aihetta kun ei viitti uutta alottaa mitättömän asian takia. Eli kuinka välttämätön tuo turbiinin suojapelti on? Kun se näyttää uupuvan tuosta Caminosta..
     
  10. ford59

    ford59 1st gear

    Kai sen suojapellin tarkoitus on pitää hiekka, kivenmurkulat, västäräkit, ym tieltä sinkoilevat esineet poissa vetolevystä ja turbiinista. Suosittelen sen asentamista, mutta kyllä maailmalla liikkuu paljon härveleitä ilmankin.
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Omissa vehkeissäni on joissakin pelti, ja joissakin ei...
    Toistaiseksi en ole muuta käytännön eroa kuin että ne joissa sitä ei ole on yksi homma vähemmän (4 pientä pulttia) irroitettavana jos / kun pitää loota irrottaa. (myös tuo metsässä ajettava sellainen josta se puuttuu)
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    ei ole peltiä yhessäkään laitteessa mulla ja jos on pitäny lootaa ronkkia niin pois olen jättäny. ja hyvin on pärjätty ilmankin.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Oukei.
     
  14. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Onhan tosta suojapellin pois jättämisestä sellainen hyöty et pitäis jäähdyttää hivenen turbiinia, joku joskus jopa suositellut kyseistä toimenpidettä vaihdettaessa korkeammalla stallilla oleva turbiini...
     

Kerro tästä muillekin!