th 350 vaihtaa liiankin äkkiä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 5.7 olssi, 6.2.2009.

  1. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Tere,kysäisisin semmoista että 350 vaihtaa kaikki vaihteet ihan perä perää.Aluksi ei vaihtanut 3 kuin vasta 100 vauhdissa. laitoin alipainepumpun kalvon uusiksi nyt vaihtaa kaikki vaihteet jo n 40km/h kyse 5.7 dieeseli. eli miten saisin vaihde välit pitemmiksi.Laatikon perässä alipainemodulaattori.Onko säätöä auttaako säätää.Muistan joskus että mulla fordin lootassa ainakin auttoi pyöritellä modulaattorin säätöjä.Voi muistikin pettää yli 20v sitten fordin kans pelailin nyt on 0lssi ja gmc.Kiitos
     
  2. toomass

    toomass 1st gear

    Joko kuvernööri tai sit joku tiiviste menny. Oma epäily, ei varma tieto.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kun kysessä dieseli, on vika pumpun kyljessä olevassa alipaineregulaattorissa.
    Sen pitää säätää lootalle menevää alipainetta vastaavasti kuin bensakoneen
    imusarjan alipaine muuttuu kuormituksen mukaan. Eli vähän kaasua, paljon
    alipainetta ja paljon kaasua vähän alipainetta.

    Modulaattorin ruuvaaminen ei auta tuohon.
     
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Itse kyllä kokeilisin säätää modulaattoria, miksi ei auttaisi?? letku irti modulaattorista ja pieni tasapäinen ruuvari letkunreiästä sisään ja kierrät jousta kireämmälle , letku takaisin ja testaamaan.. On toki olemassa modulaattoreita joissa ei ole säätö mahdollisuutta.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei kannata koskea siihen modulaattoriin, koska 99% varmuudella vika on tuossa
    tapauksessa joko siinä regussa, tai alipaine on kytketty väärin suoraan pumpulle.
     
  6. tw

    tw 1st gear

    Juuri näin! Ei tule toimimaan muuten kunnolla koska alipaineen määrää modulaattorille väännön mukaan ei diisussa säätele mikään kuin tuo regulaattori pumpunkyljessä.
    Laatikko luistaa kun luulee sun cruisailevan tyhjäkäynnillä koko ajan, eikä osaa säätää painetta muuksi, vaikka vetäisit asuntovaunua ylämäkeen kaasu pohjassa ja arvaas mitä se loota tykää siitä aikas nopeasti :-?

    5.7 "mokkuloita" ei enää saa mutta 6.2 vastaava käy ja toimii hyvin ja sen saa vielä jopa toisella kiinnityskorvalla kahdesta kiinnikin. Eikä maksa moinen muovihärpäke kun vajaan 150e!!!
    Toinen vaihtoehto on tietysti th200 tai 700 laatikko. Ne ei tartte mokkuloita.

    Ihan kokemuksesta puhun kun mulla on noita 350d+th350 yhdistelmiä ollut yhteensä viisi ja pari menny rikkikin. :oops:
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla muuten taitaa olla yksi ihan uusi tollanen regulaattori. Voin siitä
    luopua tarvitsijalle puoleen hintaan.
     
  8. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Kiitos,on se hyvä ettei tartte kaikkia kokeilla ja kantapäänkautta opetella että on näitä tietäviä myös porukassa.Voiko sen pumpunkylessä olevaa mötikkää mitenkään testata,että onko rikki.Olis toinenki kysymys ,kun näitä diisseli tietäjiä tuntuu olevan.Vaihdoin uuden naftapumpun uudesta pumpun varresta puuttui lisäpala joka oli niitattuna vanhassa pumpumvarressa.Nyt kovilla kierroksilla on niin kuin loppuisi löpö.eikö varren liike riitä antamaan löpöä koska uuden pumpun varresta puuttuu tuo nimenomainen korotus pala mikä oli vanhan pumpun varressa.Kyse 5.7 diesel.
     
  9. hörhö

    hörhö 1st gear

    th 350

    Löytyykö se regu pumpusta mikä on remmillä pyörivä ja tuottaa alipaineen myös jarrutehostimelle? Tai ylipäätään minkä näkönen se on?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se on syöttöpumpussa kiinni.
     
  11. hörhö

    hörhö 1st gear

    Laitoin letkut kiinni ja ny vaihtaa välillä hienosti ja välillä joutuu huudattaan että vaihtais! eli se reguhan on semmonen muovinen johon tulee pari letkua tai saa laitettua?
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jep, toinen letku lootaan ja toinen alipainepumpulle. En muista kummin päin,
    mutta sillä on väliä, väärin ei toimi.
     
  13. JPA

    JPA 3rd gear

    itsellä sama onglema oli 350dx+th350 kans pikkarissa. nykyään loota kaput ja vika taits olla juurikin tuossa pumpunpäässä. Tässä kunhan kerkeää niin th200r4 tilalle. :)
     
  14. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Hiukan offtopic, mutta mihin perustuu se väite, ettei TH200R4 kestäisi truckkikäytössä?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tota tarttis varmaan kysyä siltä joka niin väittää. Tota lootaa löytyy ihan varmasti seuravien koneiden takaa. Olds 455 ja 350, Pontiac 455 ja 400, 12sekan SBC, Turbo Buick +400HP ja kohtalaisen tehokkaassa turbo Volvossa myös. Jaa noi ei olekkaan trukkeja :rotfl: . No sit vielä 6.2dieseli farkuissa, pikupeissa ja vaneissa, ne on vissiin enemmän noita trukkeja :odroll: .
     

Kerro tästä muillekin!